Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، تاکنون، سیستم‌های اوراکل اکثراً به شرکت‌های بزرگ محدود بوده‌اند؛ زیرا مشاغل کوچک محدودی، منابع، زمان و بودجه کافی برای تهیه یک اوراکل اختصاصی را در اختیار داشته‌اند.

برخی دلایل بسیار مهم در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰، شبکه TRON را به دوران جدیدی وارد کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شبکه مشهور بلاکچینی، از اعلام راه‌اندازی اوراکل Bridge، اولین سیستم اوراکل عمومی که تا کنون در شبکه TRON قرار گرفته و آماده است که نقشی اساسی در گسترش و رشد شبکه TRON داشته باشد، هیجان‌زده است.

اگرچه TRON از زمان آغاز به کار خود به نظر می‌رسید در آینده از خود پیشرفت بسیاری نشان دهد، اما این شبکه پیشرو بلاکچینی، به دلیل مشکل بزرگی که در گذشته از آن رنج می‌برد، به مرور زمان از رشد خود بازمانده است. این مشکل بزرگ، درواقع ناتوانی TRON در جذب مشاغل کوچک در مقیاسی بزرگ با توجه به عدم وجود یک سیستم اوراکل عمومی در این شبکه بود. مشاغل کوچک امروزه در سراسر جهان بخش عمده‌ای از کسب و کار و تجارت را تشکیل داده و حتی سازمان‌های بزرگ را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهند؛ بنابراین، برای پلتفرمی مانند TRON، به دست آوردن مشارکت و پشتیبانی آن‌ها برای مقیاس‌گذاری و پیشی گرفتن از رقبا، بسیار مهم خواهد بود. اینجاست که سیستم اوراکل عمومی جدید Bridge برای نجات TRON قدم پیش گذاشته است.

اهمیت اوراکل برای قرارداد‌های هوشمند و بلاکچین چیست؟

قرارداد‌های هوشمند یکی از مسائل بزرگ در پلتفرم‌های بلاکچینی مانند TRON به حساب می‌آیند. این برنامه‌ها به منظور خودکارسازی فعالیت‌های یک سازمان و تغییر مشاغل از طریق ایجاد dApps (اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز) و DAO (تشکیلات مستقل غیرمتمرکز) ایجاد می‌شوند، اما برای انجام این کار، به دسترسی به داده‌های دنیای واقعی نیاز دارند که این امر، با توجه به پروتکل اجماع زیرساختی بلاکچین، امکان‌پذیر نیست.

به عبارت دیگر، پروتکل اجماع زیرساختی بلاکچین، آن را از اتصال به منابع داده‌های خارجی منع می‌کند. چنین بحرانی منجر به بروز مسئله عدم امکان «اتصال» شده و از فعالیت قرارداد‌های هوشمند با یک رویکرد عملی جلوگیری می‌کند. بدون اتصال، بلاکچین‌ها (مانند TRON) و قرارداد‌های هوشمند به پلتفرم‌ها و ابزار‌هایی محض جهت توکنیزه کردن دارایی‌های یک سازمان محدود شده و نمی‌توان از آن‌ها به طور کاربردی در حوزه برنامه‌نویسی استفاده کرد.

این مسئله موجود در بحث اتصال می‌تواند، با توجه به اینکه یک سیستم اوراکل افراد را قادر می‌سازد داده‌های دنیای واقعی را به قرارداد‌های هوشمند خود وارد کنند، تا حد زیادی با ادغام چنین فناوری‌هایی در شبکه حل شود. سیستم‌های اوراکل، یک پلتفرم بلاکچینی را با ایجاد انعطاف‌پذیری لازم برای دسترسی به داده‌های خارجی پشتیبانی کرده و در نهایت به آن کمک می‌کند تا انواع اپلیکیشن‌ها و تشکیلات مستقل دیجیتالی را مدیریت کند.

اوراکل عمومی Bridge چطور به ترون کمک خواهد کرد؟

همانطور که پیش‌تر نیز گفته شد، TRON در گذشته هیچ سیستم اوراکلی را در اختیار نداشته و قرارداد‌های هوشمند در آن، از همان مشکلی که قبلاً ذکر شد رنج می‌بردند. پس به طور خلاصه، ادغام یک اوراکل عمومی مانند Bridge، مسئله «اتصال» شبکه TRON که مدت‌هاست حل نشده باقی مانده را با فراهم کردن ابزاری برای تزریق داده‌های خارجی به قرارداد‌های هوشمندِ مستقر در این شبکه، برطرف می‌کند.

جنبه‌های عمومی Bridge چه چیزی را در بر می‌گیرند؟

تا کنون، سیستم‌های اوراکل، عمدتاً محدود به شرکت‌های بزرگ بودند، زیرا مشاغل کوچک بسیار کمی وجود دارند که منابع، زمان و بودجه لازم برای تهیه یک اوراکل اختصاصی را در اختیار داشته باشند. به عبارت دیگر، مشاغل کوچک به سیستم عمومی اوراکلی نیاز دارند که برای آن‌ها اقتصادی و مقرون به صرفه باشد. متأسفانه، TRON با یک سیستم اوراکل عمومی راه‌اندازی نشده و از این رو کاربران خرد نمی‌توانند به طور فعال در این شبکه و پلتفرم مشارکت داشته باشند. به طور دقیق‌تر، ایجاد dApp برای یک کاربر خرد و بدون وجود یک اوراکل عمومی، غیرممکن بوده و این دلیل اصلی عدم مشارکت مشاغل کوچک در شبکه TRON است.

اما جنبه عمومی اوراکل Bridge این مشکل را تا حد زیادی برطرف می‌کند. این اوراکل عمومی جدید، TRON را قادر می‌سازد تا زیرساخت‌های مساعدی را برای سازمان‌های کوچک فراهم کرده تا کسب و کار‌های محلی و کوچک خود را در آن پیاده‌سازی کنند. این مهم، به مرور زمان تعداد بیشتری از مشاغل کوچک را جذب کرده و در نهایت منجر به گسترش حیرت‌انگیز کل شبکه TRON خواهد شد. Bridge اولین سیستم عمومی اوراکل اختصاصی در شبکه TRON است که به منظور تقویت دسترسی کاربران خرد به داده‌های خارجی در قرارداد‌های هوشمند ایجاد شده است.

ما این بحث را با برجسته ساختن ویژگی‌های عمده اوراکل عمومی Bridge به پایان خواهیم رساند.

این اوراکل:

• دسترسی به داده‌های خارجی را از طریق اشکال متنوعی از API‌ها و زبان‌های برنامه‌نویسی مانند XML، JASON و HTML فراهم می‌کند؛
• اضافه کردن منابع داده اضافی و متنوع مانند Random، BTF و ... را ممکن می‌سازد؛
• انواع مختلف گواهی‌ها برای ثابت کردن صحت اطلاعات تزریق شده را ارائه می‌دهد؛
• رشد و توسعه سیستم اوراکل غیرمتمرکز را در زیرساخت‌های فعلی آن ممکن می‌سازد؛
• افزودن حامل‌های داده اختصاصی اوراکل برای شرکت‌های خاص به منظور تسهیل فروش داده‌های خام اختصاصی را مجاز می‌کند؛
• و با دو روش پرداختی مختلف، از طریق توکن‌های TRX و همچنین BRG با تخفیف ویژه، سازگار است.

بیشتر بخوانید

برترین علوم فناوری که در سال ۹۸ گسترش چشمگیری داشتند

در این پروژه افراد بین‌المللی صاحب نظر در حوزه‌ی رمزارز‌ها حاضر هستند که مهر تاییدی بر صحت پروژه و عملکرد حقیقی آن در جامعه‌ی جهانی کریپتوکارنسی می‌باشد؛ اشخاصی نظیر سیدنی ایفرگان (کارشناس برجسته حوزه رمزارز‌ها در سطح بین‌الملل)، مایک مک‌کارتی (از اعضای جامعه و از حامیان بزرگ شبکه ترون)، میت توکی (Mate Tokey) مدیرعامل Bitcoin.com جزو مشاوران این پروژه بوده و نمایشگر قدرت برجسته و تاییدیه آن در جوامع بین‌الملل است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بلاک چین رمزارز رمزارز دیجیتال قرارداد های هوشمند داده های خارجی مشاغل کوچک یک اوراکل عمومی Bridge شبکه TRON

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۷۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه کتابخانه‌ای ایران جزو ۲۰ کشور اول دنیا است

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، گفت: از لحاظ تعداد کتابخانه‌ها و دسترسی جزو ۲۰ کشور برتر دنیا هستیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، مهدی رمضانی پیش‌ از ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در کردستان ضمن قدردانی از حسن نظر، نگاه مثبت و توجه عملی نماینده حضرت آقا به حوزه کتابخانه و واگذاری ساختمان کتابخانه امام خامنه‌ای در استان، اظهار داشت: خوشبختانه به برکت انقلاب و نگاه رفیع مقام معظم رهبری شبکه کتابخانه‌های کشور جزو شبکه برتر دنیا است به طوری‌که از لحاظ تعداد کتابخانه‌ها و دسترسی جزو 20 کشور برتر دنیا هستیم.

وی با ذکر اینکه از لحاظ تعداد کتابخانه‌ها در منطقه جایگاه اول، در آسیا جزو 5 کشور نخست و در جهان اسلام نیز وضعیت خوبی داریم، گفت: در کشوری همچون رم 3800 کتابخانه عمومی، ترکیه 1200 کتابخانه و مصر 300 کتابخانه وجود دارد. سال گذشته میزبان سران این کشورها بودیم.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به ظرفیت کتابخانه‌های عمومی بر استفاده از این پتانسیل در جهت ترویج فرهنگ مطالعه در کشور تأکید و بیان کرد: شبکه کتابخانه که دسترسی را فراهم کرده و خدماتی که در این شبکه تعریف می‌شود، دو عنصری است که مورد توجه بوده و در این حوزه حدود 40 خدمت در حال انجام و ارائه است.

اجرای طرح کتابخانه‌ الکترونیکی در کشور

وی از اجرای طرح کتابخانه‌های بدون کتاب؛ کتابخانه‌ الکترونیکی یا آینده در کشور خبر داد و افزود: کتابخانه بدون کتاب»؛ نسل جدیدی از کتابخانه‌هاست که در آن خبری از کتاب کاغذی نیست و به جای آن تجهیزات و امکان دسترسی به منابع الکترونیکی و صوتی، پایگاه‌های اطلاعات علمی، انواع بازی‌، فیلم، موسیقی، منابع یادگیری الکترونیک در اختیار کاربران قرار داده می‌شود که تاکنون به عنوان نمونه در تهران اجرا شده و در نقاط دیگر راه‌اندازی خواهد شد.

رمضانی با بیان اینکه طرح کتابخانه‌های بدون کتاب در کشورهای شمال اروپا اجرا شده که همگام با آن در کشور دنبال خواهد شد، تصریح کرد: ارائه خدمات کتابخانه در مواقع بحران، سیل و زلزله نیز در دستور کار است.

وی توسعه خدمات کتابخانه در جهت رونق کسب و کار را از دیگر اقدامات حوزه کتابخانه‌های کشور خواند و عنوان کرد: کتابخانه محل آموزش عمومی است و هر شغلی نیازمند آموزش و مهارت است که به جامعه هدف آموزش داده می‌شود.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به وضعیت کتابخانه در استان، از تلاش برای کمبود شهرها و روستاهای فاقد کتابخانه در کردستان خبر داد و خاطرنشان کرد: در کردستان، 10 شهر فاقد کتابخانه بوده که امیدواریم مدیریت عالی استان از لحاظ فضا و مکان کمک کرده و ما نیز تجهیزات لازم را خریداری خواهیم کرد.

اتصال کتابخانه‌های عمومی به مدارس

وی  اجرای طرح هدهد سفید در چهار سطح و توجه به حوزه کودک و نوجوان را از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار حوزه کتابخانه عنوان کرد و گفت: در همین راستا راه‌اندازی کتابخانه، برنامه تلویزیونی و جایزه برتر صورت گرفته و تلاش ما بر این است که بتوانیم کودک و نوجوانان را بیش از پیش به سمت کتاب و کتابخوانی ترغیب کنیم.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تلاش برای تحقق عدالت فرهنگی و افزایش سطح دسترسی مردم به کتاب و کتابخانه را جزو دستورات اکید رئیس جمهور دانست و یادآور شد: اتصال کتابخانه‌های عمومی به مدارس، اختصاص زنگ مطالعه و شیوه آداب مطالعه نیز در دستور کار است تا از این طریق بتوانیم نقایص و کمبودها را جبران کنیم.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • روابط‌عمومی‌ها برند سازمان را حفظ می‌کنند
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • شبکه کتابخانه‌ای ایران جزو ۲۰ کشور اول دنیا است
  • توسعه فناوری همگام با تحولات آموزشی/ تولید نرم‌افزار داخلی با قابلیت آزمایشگاه فیزیکی شخصی
  • «آقای قاضی» جدید هفته آینده پخش می‌شود
  • تمامی تاسیسات آب شهر اصفهان به تله‌متری مجهز شده است
  • «متاورس» بازگشته است
  • توسعه سیستم‌های مخابراتی کردستان با سرمایه‌گذاری ۹۱ میلیارد ریالی
  • « متاورس » بازگشته است؟
  • شناسایی ۲هزار و ۵۰۰ واحد صنفی با فاضلاب غیراستاندارد/همه بیمارستان‌های مشهد سیستم پیش‌تصفیه ندارند