Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، یکی از شب‌های اواخر مردادماه بود که مدیر یکی از شبکه‌های تلویزیونی سر و صدایی از خانه پدر و مادرش شنید. او به همراه اعضای خانواده‌اش در ساختمانی مسکونی در شمال تهران زندگی می‌کردند. طبقه اول پدر و مادرش، طبقه دوم خودش و در طبقات بالاتر اعضای دیگر خانواده‌اش بودند.

آن شب پدر و مادر مدیر شبکه از خانه بیرون رفته بودند و تا روز بعد برنمی‌گشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل شنیدن سر و صدا از آپارتمان آنها مشکوک به‌نظر می‌رسید. مدیر برای سرکشی به طبقه اول رفت و با صحنه عجیبی روبه‌رو شد. در آپارتمان باز و قفل شکسته بود.

وقتی قدم در خانه پدر و مادرش گذاشت، حسابی شوکه شد. همه جا به هم ریخته بود و نشان می‌داد که دزدان به خانه پدر و مادرش دستبرد زده‌اند. او فورا آیفون را روشن کرد تا ببیند اثری از دزدان در مقابل ساختمان می‌بیند یا نه. حدسش درست بود؛ ۳ سارق در حال فرار بودند و مرد زیرک فورا به بیرون از ساختمان رفت تا مانع فرار آنها شود.

دزدان اما به‌سرعت سوار بر پژویی که در خیابان پارک شده بود، شدند و پا به فرار گذاشتند. هرچند مدیر شبکه تلویزیونی به‌دنبال آنها دوید اما نتوانست مانع فرارشان شود. با این حال موفق شد بخشی از شماره پلاک خودروی دزدان را به‌خاطر بسپارد اما به‌خاطر تاریکی هوا همه شماره‌ها مشخص نبود.

شکایت

«دزدان به خانه پدر و مادرم دستبرد زده‌اند و بیش از ۲ میلیارد تومان پول، دلار، طلا و سکه دزدیده‌اند». مدیر شبکه تلویزیونی در تماس با ۱۱۰ شکایتی مطرح و از اپراتور درخواست کرد تا مأموران برای پیگیری موضوع در محل حاضر شوند.

طولی نکشید که مأموران در محل حادثه حضور یافتند و دریافتند که دزدان با شکستن قفل به روش توپیزنی وارد آپارتمان والدین مدیر شبکه شده‌اند و هرچه پول، طلا و دلار بوده را سرقت کرده‌اند.

شاکی گفت: اسناد و مدارک هم داخل کمد پدر و مادرم بود که همه را دزدیده‌اند. علاوه بر طلاهای مادرم، مقداری دلار و طلاهای خودم بود که برای اطمینان بیشتر در خانه پدر و مادرم نگه می‌داشتم چون اغلب من در خانه نبودم. درست شبی که پدر و مادرم در خانه نبودند، دزدان وارد شده و دست به سرقت زده‌اند.

سرنخ

ماموران در ادامه به بازبینی تصاویر دوربین‌های مداربسته‌ای که در اطراف محل سرقت بود، پرداختند و موفق شدند چند شماره دیگر پلاک ماشینی را که شاکی موفق به یادداشت آن نشده بود، به ‌دست آورند. با این سرنخ، صاحب پژو شناسایی و مشخص شد که او یک مجرم سابقهدار است.

مالک ماشین مهدی نام داشت که بارها به اتهام سرقت دستگیر شده و آخرین بار اوایل امسال از زندان آزاد شده بود. این نشان می‌داد که پس از آزادی نیز مجددا سرقتهایش را ازسر گرفته است.

آشنایی در زندان

ماموران پاتوق‌های احتمالی مهدی را زیر نظر گرفتند و موفق شدند وی را بازداشت کنند. او در بازجویی‌ها چاره‌ای جز اقرار به سرقت‌های سریالی ندید و گفت: در زندان با همدستانم آشنا شدم و باند سرقت تشکیل دادیم. گروه ما ۸نفره است و سرکرده باند جواد نام دارد. همه نقشه را جواد کشید و قرار شد به محض آزادی سرقت‌ها را شروع کنیم.

وی ادامه داد: معمولا جواد در همه سرقت‌ها حضور داشت و همه ‌چیز را مدیریت می‌کرد. تمام اموال سرقتی را تحویل او می‌دادیم و جواد با مالخران در ارتباط بود. او پس از فروش اموال سهم ما را نیز پرداخت می‌کرد. اما من و ۲ عضو دیگر گروه که پدر و پسر بودند از نحوه تقسیم سهم‌ها ناراضی بودیم. احساس می‌کردیم جواد سرمان را کلاه می‌گذارد و سهم کمتری به ما می‌دهد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم خودمان ۳نفره سرقت کنیم و به آنها حرفی نزنیم.

اکثر شب‌ها آنها را قال می‌گذاشتیم و به همراه پدر و پسر راهی خیابان‌های شمال تهران می‌شدیم. به محض شناسایی خانه‌ای که چراغش خاموش بود زنگ آن را می‌زدیم. اگر کسی آیفون را جواب می‌داد که فرار می‌کردیم اما اگر کسی باز نمی‌کرد نقشه سرقت را عملی می‌کردیم.

وی ادامه داد: معمولا پول، دلار و طلا می‌دزدیدیم. کاری به اموال قیمتی دیگر مانند تابلوفرش، دوربین، تبلت یا گوشی نداشتیم. چون فروش طلا و دلار راحت‌تر بود اما فروش اموال دیگر دردسرهای فراوانی برایمان داشت.

متهم ادامه داد: معمولا در تمام سرقت‌ها شماره پلاک ماشینم را مخدوش می‌کردم اما در آخرین سرقت فراموش کردم که آن را بپوشانم و همین حواسپرتی و فراموشکاری‌ام کار دستمان داد و باعث شد لو برویم.

فرار مرگبار

با اعتراف این سارق، مخفیگاه و پاتوق اعضای این گروه شناسایی شده و مأموران پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران با دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ویژه سرقت عملیات خود را برای بازداشت آنها آغاز کردند. سرکرده باند و چند متهم دیگر در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شدند و کارآگاهان در گام بعدی مخفیگاه پدر و پسر را در اطراف تهران شناسایی کردند.

وقتی مأموران در پاتوق آنها حاضر شدند، پدر و پسر تصمیم به فرار گرفتند. آنها وقتی خود را در محاصره پلیس دیدند به پشت بام رفتند تا از آنجا فرار کنند اما مأموران به تعقیبشان پرداختند تا مانع فرار ۲ عضو این گروه شوند.

مأموران در پشت‌بام پدر را گیر انداختند اما پسر حاضر به تسلیم نمی‌شد. با وجود اخطارهای پلیس، او همچنان به فرار خود ادامه می‌داد اما ناگهان هنگام پریدن به پشت‌بام دیگر تعادلش را از دست داد و به پایین سقوط کرد. این اتفاق موجب مرگ پسر سارق شد که جسد وی به پزشکی قانونی انتقال یافت.

از سوی دیگر، پدر که بازداشت شده بود، برای انجام تحقیقات به اداره آگاهی تهران انتقال یافت. او اقرار کرد که پس از آزادی از زندان سرقت‌هایش را شروع کرده و حالا به‌شدت پشیمان است چراکه پسرش را در این حادثه از دست داده است.

اعضای این گروه که حالا با مرگ پسر جوان ۷نفر شده‌اند، به خالی کردن ده‌ها خانه و آپارتمان اقرار کردند. با وجود این، قاضی دستور تحقیقات بیشتر برای شناسایی جرایم احتمالی دیگر از سوی اعضای این باند را نیز صادر کرده است.

آنها با قرار قانونی بازداشت شده‌اند و در اختیار مأموران پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران قرار گرفته‌اند و تحقیقات برای شناسایی شاکیان همچنان ادامه دارد.

کد خبر 547239 برچسب‌ها حوادث ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: حوادث ایران پدر و مادرش پدر و مادرم خانه پدر مدیر شبکه پدر و پسر سرقت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۷۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و دستگیری سارقان قطعات خودرو در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو در محدوده بلوار وکیل آباد مأموران انتظامی با انجام تحقیقات میدانی یکی از متهمان که دارای سوابق متعدد سرقت بوده را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی وی را در اقدامی ضربتی در مخفیگاهش دستگیر و خودرو مورد استفاده در سرقت‌ها که مسروقه بود را نیز کشف کردند.

سردار احمد نگهبان افزود: متهم در تحقیقات تکمیلی به سرقت‌های متعدد محتویات و قطعات خودرو با همدستی ۳ نفر دیگر اعتراف کرد که ماموران کلانتری شهرک فراجا با هماهنگی مقام قضایی در اقدام‌هایی مجزا هر ۳ متهم را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه هایشان تعداد زیادی قطعات مسروقه خودرو کشف کردند.

وی گفت: متهمان در تحقیقات به عمل آمده تاکنون به ۵۰ فقره سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو در سطح شهر مشهد اعتراف و پس از تشکیل پرونده مقدماتی به مراجع قضائی معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • سارقان احشام در سیروان دستگیر شدند
  • باند سارقان و مالخران سیم برق در دشتستان منهدم شد
  • شناسایی و دستگیری سارقان قطعات خودرو در مشهد
  • انهدام باند سارقان مسلح در شهرستان منوجان
  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان و مالخران اماکن خصوصی در اهواز
  • دستگیری سارقان موبایل در کهگیلویه
  • انهدام باند سارقان کابل برق با ۱۲ فقره سرقت در شاهین شهر
  • سارق کالا و بار در محور گچساران- باشت دستگیر شد
  • انهدام باند سارقان منزل در زنجان
  • دستگیری سارق کالا در باشت