Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@22:51:32 GMT

نانوایی‌های مازندران با مشکل سهمیه آرد روبه‌رو هستند

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۱۷۹۵۴

نانوایی‌های مازندران با مشکل سهمیه آرد روبه‌رو هستند

گروه استان‌ها - رئیس اتحادیه آرد و نان با اشاره به اینکه کیفیت آرد نانوایی‌های استان مطلوب نیست، گفت: نانوایی‌های مازندران با مشکل سهمیه آرد مواجه هستند. - اخبار استانها -

علی اصغر محمودی صاحبی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در ساری، اظهارداشت: در بحث کیفیت آرد با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته متاسفانه کیفیت آرد واحدهای تولیدی مطلوب نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به کیفیت پایین آرد، افزود: نانوایی‌ها به دلیل ضعیف و سست بودن گلوتن متاسفانه از مقدار زیاد نمک استفاده می‌کنند با توجه به اینکه استفاده استاندارد برای هر کیسه از نمک 70 تا 80 گرم اما به‌دلیل کیفیت پایین آرد از یک تا دو کیلوگرم نمک برای پخت نان استفاده می‌کنند.

رئیس اتحادیه آرد و نان ساری با اشاره به آمار دانشگاه علوم پزشکی درباره مشکل گوارشی و انواع بیماری، تصریح کرد: چند درصد آمار دانشگاه علوم پزشکی استان در بروز یکسری بیماری‌ها به مصرف نان بر می‌گردد که دلیل آن استفاده زیاد نمک برای بی کیفیت بودن آرد است.

وی دلیل مطلوب بودن کیفیت آرد در یک مقطع زمانی را واردات آرد از کشور روسیه عنوان کرد: متاسفانه بزرگ‌ترین مشکل نانوایی‌های استان بی کیفیتی آرد است.

250 نانوایی غیرمجاز در سطح شهرستان اهواز فعال هستند/ توصیه‌های کرونایی برای خرید نانکیفیت نان زیر ذره‌بین تسنیم-3| نحوه نظارت بر شرایط بهداشتی نانوایی‌های بندرعباس چگونه است؟از گوشه و کنار خراسان جنوبی| از توزیع ماسک ارزان قیمت در استان تا پلمب 6 نانوایی در بیرجند

محمودی صاحبی از دیگر مشکلات نانوایی‌ها را سهمیه آرد دانست و گفت: نانوایی‌ها با مشکل سهمیه آرد مواجه هستند اما اداره کل غله اعلام می‌کند سهمیه سرانه آرد مازندران زیاد است.

وی درباره قاچاق آرد، ادامه داد: قاچاق آرد در ساری خارج از شبکه نیست بلکه بین نانوایی‌ها به‌دلیل محدود بودن سهمیه آرد صورت می‌گیرد که باید برای این مسئله تدابیری اندیشیده شود.

رئیس اتحادیه آرد و نان ساری با توجه به اینکه مازندران و ساری منطقه گردشگری است و تمام ادارات کل در ساری و شاهراه اصلی برای تردد گردشگران و مسافران است، گفت: در روز حدود 20 هزار جمعیت شناور در ساری تردد دارند که همه اینها از نان استفاده می‌کنند با توجه به سهمیه آرد محدود نانوایی‌ها دچار مشکل شده بودند.

وی درباره حمل و نقل آرد، گفت: حمل و نقل آرد بر عهده شرکت خلیج فارس که سهامداران آن خارج از استان و تهران بوده که متاسفانه سود حاصل از حمل بار به جیب تهرانی‌ها واریز می‌شود.

محمودی با توجه به شیوع کرونا یکسری از نانوایی‌ها به دلیل عدم استفاده از ماسک و مواد ضد عفونی کننده جریمه و پلمپ شدند، ادامه داد: باید پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود اما هیچ الزاماتی در اختیار نانوایی‌ها ارائه نشد چرا که اینها هزینه بر و متاسفانه هیچ سازمانی پاسخگو نیست و مرکز  بهداشت در حال پلمپ این واحدها است.

وی با اشاره به وجود 750 نانوایی یارانه ای یا نیمه یارانه ای در سطح شهر ساری و حومه، گفت: از این تعداد حدود 50 نانوایی در سطح شهر بدلیل عدم استفاده از ماسک و مواد ضد عفونی کننده پلمپ شدند.

محمودی با تاکید بر اینکه نان یک محصول استراتژیک و نیاز همه جامعه است، افزود:  آرد باید آزاد شود و و بین نانوایی‌ها رقابت ایجاد شود که این امر موجب تولید گندم و آرد خوب توسط کشاورزان و کارخانه‌های آرد می‌شود.

وی با توجه به اینکه نان در سبد کالا به‌عنوان کالای اصلی گنجانده شده است، گفت؛ مردم در هر قشری در  جامعه بویژه قشر ضعیف از این محصول استفاده می کنند.

رئیس اتحادیه آرد و نان ساری ادامه داد: در همه جوامع و کشورهای اروپایی به نان نگاه خاصی دارند اما در کشور و استان ما با توجه به بیشترین منابعو  بهترین گندم اما در بحث مدیریت آرد و نان کشور اتفاق جدیدی رخ نمی دهد.

محمودی صاحبی ادامه داد: متاسفانه در سهمیه بندی آرد باند بازی وجود دارد که برای رفع این مشکل باید آرد آزاد خریداری شود.

انتهای پیام/ 681/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس اتحادیه آرد و نان استفاده می کنند نانوایی ها کیفیت آرد سهمیه آرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۷۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام زائران عمره مازندران از ۱۰ اردیبهشت

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران با اشاره به اعزام زائران عمره و تمتع از فرودگاه شهدا ساری گفت: حج عمره ۱۰ اردیبهشت از مازندران انجام خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، اکبر حسنی گفت: 10 اردیبهشت یک پرواز برای زائران عمره‌ مازندران از فرودگاه شهدای ساری به سرزمین وحی انجام می‌شود.

وی افزود: امسال افزایش ظرفیت پروازها به سمت سرزمین وحی را داریم و زائران و عوامل کاروان‌ها در حج تمتع در قالب 32 کاروان اعزام می‌شوند.

حسنی با بیان اینکه 4 هزار و 200 زائر از فرودگاه شهدای ساری به سرزمین وحی مشرف می‌شوند تصریح کرد: همه تدابیر لازم برای اعزام زائران به خانه خدا انجام شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران در ادامه خاطرنشان کرد: هماهنگی‌های لازم با هدف ارائه‌ خدمات پروازی انجام شده و با برپایی با جلسات هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف با فرودگاه شهدای ساری، آمادگی لازم برای انجام حج عمره و تمتع در سال جاری وجود دارد.

حسنی گفت: امسال از فرودگاه شهدای ساری اعزام زائران عمره و تمتع انجام می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرورت افزایش سهمیه آرد در فصل گردشگری سراب
  • کاسپین آبی ساری قهرمان مینی فوتبال زیر ۱۴ سال مازندران
  • ۲۵ نانوایی در شیراز نان کامل توزیع می‌کنند
  • توزیع نان کامل در ۲۵ نانوایی شیراز
  • جزئیات اعزام زائران مازندرانی به حج عمره
  • مازندران نیازمند قطار محلی و آزادراه ساحلی است
  • اعزام زائران عمره مازندران از ۱۰ اردیبهشت
  • ورود وزیر کشور به مازندران + فیلم
  • ورود وزیر کشور به مازندران
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری