Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آخرین نیوز»
2024-04-25@23:18:32 GMT

زمزمه حمایت از بورس با صندوق توسعه ملی

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۱۷۹۸۸

ریزش 40 هزار واحدی شاخص در معاملات دیروز در حالی رخ داد که نمادهای بزرگ پالایشی، بانک ملت و شستا متوقف اند و نماد ایران خودرو نیز دیروز به دلیل انتشار اطلاعات مثبت متوقف شد.به گزارش خراسان، با وجود رشد محدود و لرزان بورس در دو روز اول هفته، در معاملات دیروز از همان ابتدا شاهد تشکیل صف های سنگین فروش بودیم به نحوی که معاملات خرد بازار بسیار اندک و در محدوده 3.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 هزار میلیارد تومان بود! علت کاهش حجم معاملات، قفل شدن سهم ها در صف فروش و نبود خریدار در بخش بزرگی از بازار بود. البته در برخی تک نمادها مثل نمادهای بانکی همچنان حمایت سنگین حقوقی وجود دارد. حمایت حقوقی ها در بازار دیروز بیش از هزار میلیارد تومان بود که البته در مقایسه با حجم صف های فروش کارا نبود.در بازار دیروز حتی نمادهای بزرگ ملی مس و فولاد مبارکه که طی روزهای اخیر مثبت بودند نیز صف فروش شدند. در نمادهای بانکی که مورد حمایت شدید حقوقی ها هستند نیز قیمت های پایانی منفی و در محدوده صف فروش بود.

با وضعیت روز گذشته بازار، در صورتی که نمادهای بزرگی چون شستا و پالایشی ها متوقف نبودند ریزش بازار بیشتر از آن چه می بود که عملا رخ داد.باید دید بازگشایی نمادهای پالایشی و شستا و ایران خودرو با توجه به اطلاعات مثبت منتشر شده چگونه خواهد بود. با توجه به بازبودن دامنه نوسان این نمادها بعد از افشای اطلاعات مهم، نحوه بازگشایی بسیار مهم خواهد بود و می تواند بر بازار تاثیرگذار باشد. پالایشی ها به خاطر تغییر نحوه محاسبه خوراک و فراوری های اصلی، رشد قابل توجه سود در بهار امسال را گزارش کرده اند و شستا نیز به خاطر همین رخداد در پالایشگاه ستاره خلیج فارس که زیرمجموعه تاپیکو هلدینگ بزرگ کشور است، متوقف شده است. ایران خودرو هم برای برخی محصولات افزایش نرخ گرفته است.این در حالی است که مباحثی جدی در خصوص تخصیص منابع از صندوق توسعه ملی برای حمایت از بورس مطرح است.رئیس سازمان بورس گفته است که این موضوع را پیگیری می‌کند. البته برخی کارشناسان به شدت منتقد این کار هستند و آن را موجب افزایش نقدینگی و تورم زا می دانند. دیدگاه این منتقدان این است که با توجه به دسترسی نداشتن به منابع ارزی صندوق در خارج از کشور، برداشت از صندوق توسعه ملی و تبدیل ارز آن به ریال به منزله استقراض از بانک مرکزی است و تاثیر پررنگی بر رشد نقدینگی و در نتیجه تورم خواهد داشت.همزمان نیز جلسات متعددی بین اهالی بازار و نمایندگان مجلس و... برگزار می‌شود تا در خصوص نحوه حمایت از بازار چاره جویی شود.

مرجع : روزنامه خراسان

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۷۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۰۶۹ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز بارشد ۱۰۶۹ واحدی به سطح دو میلیون و ۳۰۴ هزار واحدی رسید. 

به گزارش مشرق، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز (چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه) با رشد یک هزار و ۶۹ واحدی همراه بود و به رقم دو میلیون و ۳۰۴ هزار واحد رسید.

اما در مقابل شاخص کل هم وزن با ۴۶۵۰ واحد رشد، رقم ۷۶۳ هزار و ۶۵۵ واحدی را ثبت کرد.

همچنین نمادهای پارسان، فولاد، فملی، کگل، شبندر، شپدیس و بوعلی نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر را روی شاخص گذاشتند. نمادهای ذوب، خزامیاد، فولاد، کاما، کساپا، خودرو و فاذر پر تراکنش‌های بازار بودند.

در معاملات فرابورس نیز شاخص کل با ۱۱۶ واحد رشد به رقم ۲۵ هزار و ۶۰۵ واحد رسید و نمادهای آریا، فجهان، شگویا، وسپهر، مادیرا، سپیدار و فغدیر پر تراکنش‌های بازار بودند.


دیگر خبرها

  • استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است
  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • بورس تغییر جهت داد
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس | افزایش ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحدی شاخص کل
  • رشد ۱۰۶۹ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • محرک جدید بورس
  • صندوق‌های املاک و مستغلات بورس، مسیری برای کمک به بانک‌ها جهت رهایی از بنگاهداری
  • بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار
  • بورس، امروز به کدام سمت حرکت می کند؛ ریزش یا ادامه صعود