Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزر بهداشت گفت: امروزه نظام سلامت، به دلیل بی توجهی به بحث پیشگیری بخصوص در حوزه بیماری‌های غیرواگیر، تلنباری از هزینه و مشکلات ناشی از بیماری‌ها را متحمل می‌شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دکتر سعید نمکی، در آیین افتتاحیه طرح مشوق‌‌های بیمه‌‌ای جهت خدمات پیشگیرانه و مراقبت‌‌های ارتقای سلامت که در وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: امروز از یکی از طرح‌‌های پیش‌ رو در صنعت بیمه کشور و همچنین، یکی از مهم‌‌ترین حرکت‌‌های سلامت محور و پیشگیری محور رونمایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: آنچه که تاکنون در نظام سلامت دنبال می‌شد، بیشتر به توسعه‌های کمی مربوط بود و حال، حرکت‌هایی در راستای توسعه کیفی مانند پرونده الکترونیک سلامت و پزشکی از راه در نظام سلامت آغاز شده است. طرح مشوق‌های بیمه‌ای نیز به عنوان یک حرکت خردمندانه در سازمان بیمه سلامت شکل گرفته و برای اولین بار در کشور اجرایی می‌شود.

نمکی بیان کرد: یکی از دلواپسی‌های بنده در زمانی که در سازمان برنامه و بودجه بودم، بی برنامگی‌ها در سازمان‌های بیمه گر بود و اینکه چرا باید هر روز شاهد افزایش بی رویه هزینه‌‌های بیمه سلامت باشیم و چرا یک سازمان بیمه گر نباید به بحث پیشگیری و کاهش هزینه‌های ناشی از بیماری بپردازد.

وی افزود: راه دیگری که باید بپیماییم، هزینه‌‌های توانبخشی است که هنوز در سازمان‌‌های بیمه گر مغفول مانده است. یکی از آرزوهایم این بود که در سازمان‌های بیمه گر به‌خصوص بیمه سلامت، به مبحث پیشگیری و در آینده به هزینه‌های توانبخشی بپردازیم. 

وزیر بهداشت با اشاره به طرح مشوق‌های بیمه‌ای جهت خدمات پیشگیرانه و مراقبت‌‌های ارتقای سلامت، گفت: خوشبختانه این حرکت خردمندانه آغاز شده و با همت همکارانمان در استان گلستان، شاهد بهره برداری از این مجموعه هستیم.

وی عنوان کرد: امروزه نظام سلامت، به دلیل بی توجهی به بحث پیشگیری بخصوص در حوزه بیماری‌های غیرواگیر، تلنباری از هزینه و مشکلات ناشی از بیماری‌ها را متحمل می‌شود و با حرکت‌هایی مانند پیشگیری از فشارخون و مشوق‌های بیمه‌ای و پرداختن به بیماری‌های غیرواگیر، می‌توان حرکت‌های موثری را در نظام سلامت آغاز کرد. 

نمکی بیان کرد: امروز بدون پرداختن به ارتقای کیفیت، با توسعه کمّی نظام سلامت راه به جایی نمی‌بریم. تریدی ندارم که "خودمراقبتی" به عنوان یکی از اهدافی که در طرح «هر خانه، یک پایگاه سلامت» دنبال می‌کنیم و همچنین، ایجاد انگیزه برای ارائه دهندگان خدمت در پیشگیری از بیماری‌ها با توجه به آمار بالای مرگ ناشی از بیماری‌های غیرواگیر، بسیار موثر خواهد بود. لذا، این حرکت تا حد زیادی می‌تواند بار سنگین نظام سلامت را کاهش دهد.

 وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: این طرح یکی از کیفی‌‌ترین طرح‌های نظام سلامت است. امیدواریم در ماه‌‌های آینده شاهد اجرای این طرح در سراسر کشور باشیم.

نمکی: "کرونا" اقتصاد انگلیس را 25 درصد و اقتصاد ایران را فقط 3.5 درصد کوچک کرد/کمتر از 30 درصد از یک میلیارد دلار را گرفتیم

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت بهداشت وزارت بهداشت بیماری های غیرواگیر ناشی از بیماری بحث پیشگیری بیماری ها نظام سلامت بیمه گر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۸۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال بیرجند و طبس به طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع

شایسته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: از ابتدای پارسال در مرحله اول شهر قاین و در مرحله سوم شهر فردوس به طور آزمایشی به طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع متصل شدند که امسال در ادامه اتصال شهر بیرجند و طبس به این طرح صورت می‌گیرد و در این برنامه هدف خود مراقبتی و داشتن پزشک خانواده مشخص است که به ازای هر سه هزار نفر یک پزشک و یک تیم سلامت و درمان می‌بایست وجود داشته باشد.

او افزود: در این طرح هر فرد باید مراقب سلامت و پزشک خود را بشناسد و خدمات را که شامل کلیه مسائل سلامتی و بهداشتی فرد می‌شود دریافت کند؛ یعنی قرد هم در مورد مسائل سلامت قبل از بیماری با پزشک خود مشورت می‌کند و هم در صورت تشخیص بیماری به پزشکان متخصص و یا بیمارستان ارجاع داده می‌شوند.

شایسته بیان کرد: در قائن و فردوس کمبود پزشک و مراقب سلامت داشتیم که به صورت مراقب محور یعنی جذب طرحی یا قراردادی نیرو‌هایی جذب شدند ولی در بقیه گروه‌ها یعنی پزشکان و رشته‌های دیگر باید از نیرو‌های مجموعه خود و بعد از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: همچنین در دیگر مناطق که جمعیت کمتری دارند خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های بهداشت محیطی‌ترین مراکز هستند کهدر آن بهورز‌ها تمام خدمات سلامت را بر اساس بسته‌هایی به گروه‌های مختلف ارائه می‌دهند و در صورت نیاز به سطوح بالاتر یعنی کارشناسان و پزشکان ارجاع داده می‌شوند.

او به پویش ملی سلامت اشاره و عنوان کرد: پارسال پویش ملی سلامت با هدف تشخیص بیماران فشار خون و دیابت اجرا شد که ۵۰۰ هزار نفر در استان مشمول دریافت این خدمات بودند و در نهایت ۳۷۷ هزار نفر یعنی ۷۳درصد جمعیت هدف در این پویش شرکت کردند و نزدیک به ۳۰۰۰ نفر زیر ۴۰ سال بیماری دیابت داشتند که این نشان دهنده این است که سن ابتلا به دیابت ۱۵ سال کاهش پیدا کرده است.

شایسته تصریح کرد: امسال پویش‌های دیگری نیز قرار است برگزار شود که اولین پویش، غربالگری سرطان به خصوص سرطان‌های شایع مثل سرطان روده بزرگ، سرطان گوارش و سرطان پستان است که تشخیص دیر هنگام آن بسیار خطرناک، هزینه بر و حتی کد در مواردی کشنده است و در صورتی که فرد در غربالگری‌ها مبتلا به این بیماری‌ها شناسایی شود به صورت رایگان برای درمان ارجاع داده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۱۰۰ فعال حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری
  • تجلیل از فعالان عرصه سلامت چهارمحال و بختیاری
  • اتصال بیرجند و طبس به طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع
  • ایران روی کمربند سنگ کلیه
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی
  • دیدار مدیران اداره کل بیمه سلامت با نماینده ولی فقیه در استان
  • هزینه ۱۳ میلیارد ریالی درمان بیمه شدگان کرمانشاهی طی سال گذشته
  • نشان‌دار شدن بیش از ۲ هزار زوج نابارور در استان کرمانشاه
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت