Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفت که هنوز روند آزادی زندانیان این گروه تکمیل نشده و تاکید کرد مذاکرات بین‌الافغانی پس از آزادی همه زندانیان آغاز خواهد شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «محمد نعیم» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در توئیتی اعلام کرد که هنوز روند آزادی زندانیان نهایی نشده و آزادی برخی از زندانیان این گروه هنوز صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود که گفت‌وگوها برای آزادی زندانیان باقیمانده در جریان است و تاکید نمود که تیم مذاکره کننده طالبان آماده مذاکرات است اما نخست باید این زندانیان آزاد شوند.

براساس گزارش‌ها تمام زندانیان جنجالی طالبان آزاد شده‌اند اما  7 زندانی که متهم به قتل نظامیان استرالیایی و فرانسوی هستند هنوز آزاد نگردیده‌اند.

روز گذشته برخی منابع از رسیدن یک هواپیمای کوچک در کابل خبر دادند که قرار بود زندانیان باقیمانده طالبان را به قطر ببرد تا در آنجا تحت نظارت و بازداشت باشند اما این هواپیما به کابل نیامد و انتظار می‌رود این هواپیما امروز به کابل بیاید.

احتمال انتقال 7 زندانی طالبان به قطر/ روند تبادل زندانیان با دولت افغانستان کامل شدتعویق سفر عبدالله به دوحه؛ طالبان بدون احزاب با دولت افغانستان مذاکره نمی‌کندطالبان: فرانسه و استرالیا حق دخالت در امور داخلی افغانستان را ندارند

«شیر محمد عباس استانکزی» معاون تیم مذاکره‌کننده طالبان در واکنش به مخالفت استرالیا و فرانسه با آزادی شماری از زندانیان تصریح کرده بود که این کشورها هیچ حقی برای مداخله در مسایل داخلی افغانستان ندارند و تصریح کرده بود که «آمریکا می‌خواهیم تا هرچه زودتر این زندانیان را آزاد کند.»

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان آزادی زندانیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۸۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال ۱۵ نوع بذر از ازبکستان به افغانستان

وزارت کشاورزی، آبیاری و دامداری طالبان اعلام کرد: ازبکستان بذر انواع مختلف سبزیجات، غلات و نباتات صنعتی را به افغانستان ارسال کرده است.

این وزارت افزود: این مقدار بذر در جریان سفر هیئت ازبکستان به افغانستان وعده داده شده بود و از سوی مسئولان وزارت کشاورزی در ولایت بلخ تحویل گرفته شده است.

گفتنی است تجارت افغانستان و ازبکستان پس از روی کار آمدن مجدد طالبان افزایش یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کمک کانون آستان قدس شهید چمران یزد به آزادی زندانیان غیر عمد
  • خيرين استان اصفهان ۱۰۴ میلیارد تومان براي آزادی زندانیان در ماه مبارک رمضان كمك كردند
  • ارسال ۱۵ نوع بذر از ازبکستان به افغانستان
  • طالبان خواستار تکمیل پروژه‌های نیمه تمام سازمان ملل شد
  • دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی
  • بازداشت سخنگوی حزب التحریر در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • نقش دفتر سیاسی طالبان در قطر برای تعامل کابل با کشورهای جهان
  • گلریزان ۴۰ میلیارد ریالی فعالان اقتصادی بندر امیرآباد
  • صادرات حدود ۶۷ تن زعفران از افغانستان