Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، اسماعیلی نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از روند کند بازسازی مناطق زلزله زده میانه گفت:  حدود ۳۳۰ واحد در این مناطق در حال بازسازی هستند که در مقابل آن ساکنان بیش از یک هزار و ۹۰۰ واحد دیگر همچنان چشم انتظار اقدامات مسئولان برای بازسازی خانه هایشان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به پیش رو بودن فصل سرما و لزوم اقدامات جدی‌تر برای تامین مسکن در مناطق زلزله زده گفت: احتیاجات و نیاز مردم این مناطق با روند فعلی قابل تامین و پاسخگویی نیست و با توجه به شرایط سرد و سخت منطقه میانه در فصل سرما، اگر اقدامات عاجلی برای ساخت مسکن زلزله زدگان صورت نگیرد، مردم خسارت دیده در زمستان با مشکلات جدی دست به گریبان خواهند شد.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی گفت: در بازدید‌های میدانی و پیگیری‌های صورت گرفته از مسئولان راه و شهرسازی اعلام شده که از لحاظ مصالح برای ساخت و بازسازی واحد‌های زلزله دیده محدودیت و مشکلی وجود ندارد و تنها مانع عدم تامین منابع مالی و تخصیص تسهیلات به زلزله زدگان است که متاسفانه بانک‌ها در این خصوص همکاری لازم را نمی‌کنند.

اسماعیلی با انتقاد از کارشکنی بانک‌های عامل در ارائه تسهیلات به واحد‌های زلزله زده گفت: از استاندار آذربایجان شرقی نیز خواستار پیگیری این موضوع هستیم چرا که اگر عزم و اراده جدی برای حل این مشکل و تخصیص وام زلزله زدگان وجود داشته باشد، می‌توان امیدوار بود که تا دو ماه آینده و پیش از آغاز فصل سرما، دست کم بخشی از مردم زلزله زده میانه در خانه‌های خود ساکن شوند و در غیر این صورت و ادامه روند فعلی بانک‌ها در ارائه تسهیلات، ساکنان حدود دو هزار واحد زلزله زده زمستان سختی را پیش رو خواهند داشت.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازسازی مناطق زلزله زده تامین مسکن زلزله زدگان زلزله زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۸۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به سیل زدگان در سیستان و بلوچستان : مراقب تمساح باشید

روابط عمومی محیط زیست سیستان و بلوچستان اعلام کرد: پیرو بارندگی اخیر استان سیستان و بلوچستان، سیلابی شدن کلیه رودخانه‌ها و سر ریز شدن اکثر سد‌های استان از جمله پیشین، زیردان و همچنین ادامه شرایط نامساعد جوی، استرس و تنش در حیات وحش به ویژه تمساح پوزه کوتاه (گاندو) دور از انتظار نیست و احتمال خروج تمساح‌ها از برکه محل زیست اصلی وجود دارد.   از ساکنین در مناطق سیل زده درخواست می‌شود نسبت به تردد غیر ضروری در مناطق سیلابی، حاشیه رودخانه باهوکلات، هوتک‌ها، مرداب‌ها و مناطق حاشیه‌ای زیستگاه‌های حیات وحش تا زمان فروکش کردن سیلاب و برگشت به شرایط عادی، خودداری شود.   به منظور پیشگیری از وقوع حوادث تلخ و حملات احتمالی حیات وحش به هم استانی‌های عزیز توصیه می‌شود در زمان مشاهده هر گونه جانور وحشی گرفتار در مناطق سیلابی، مراتب را به نزدیک‌ترین اداره حفاظت محیط زیست اعلام و یا با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس حاصل فرمایند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ساکنان شهرک ثامن الائمه شهریار همچنان در انتظار صدور سند مالکیت مسکن مهر
  • رئیسی در سمنان: تمام همت دولت تحقق وعده‌ها در استان است/تذکر مهم به بانک‌ها 
  • رئیسی در سمنان: تمام همت دولت تحقق وعده‌ها در استان است/تذکر رئیس جمهور به بانک‌ها 
  • خطر حمله گاندو‌ها در کمین سیل‌زدگان
  • زلزله چند ریشتری در پرسپولیس؛ خداحافظ آقای درویش
  • هشدار به سیل زدگان در سیستان و بلوچستان : مراقب تمساح باشید
  • هشدار محیط زیست به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • زمزمه های ورود ایران چک های ۵۰۰هزار تومانی به بازار/ زلزله رشد نقدینگی در راه است؟
  • تازه‌ترین اخبار از زلزله ۴.۸ ریشتری ‌سیستان‌وبلوچستان‌
  • عرضه ارز نیمایی به تجار و بازرگانان با دستور بانک مرکزی همچنان ادامه دارد