Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اصغر دادخواه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اعلام این خبر گفت: امسال تأمین اجتماعی استان قم با کسری حدود 7 درصدی در تأمین منابع بیمه ای خود مواجه است که این کسری تا پایان سال جاری با روند افزایشی ادامه خواهد داشت.

وی با بیان این که ماهانه 154 میلیارد تومان توسط تأمین اجتماعی استان در دو بخش بیمه ای و درمان قم هزینه می‌شود تاکید کرد: علی رغم چالش‌های موجود در وصول منابع بیمه ای، با تدابیر اتخاذ شده حتی یک روز در پرداخت تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت تأمین اجتماعی در قم تأخیر نداشته‌ایم که این یک گام بزرگ در راستای ارائه خدمات به موقع به مخاطبان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادخواه از کاهش فعالیت و تعطیلی برخی کارگاه‌ها در اثر تحریم‌های ظالمانه استکبار و همچنین مشکلات ایجاد شده ناشی از بحران کرونا به عنوان چالش‌های بزرگ پیش روی تولید و به تبع آن اشتغال پایدار و بیمه پردازی برای کارگران در صنایع و کارخانجات استان قم نام برد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قم به امهال 20 درصد سهم بیمه کارفرمایی در اسفند 98 و فروردین و اردیبهشت 99 مشاغل آسیب دیده بر اثر کرونا به عنوان مساعدت ویژه تأمین اجتماعی برای کمک به اشتغال پایدار در استان اشاره و تصریح کرد: منابع وصولی تأمین اجتماعی از این ناحیه بسیار کاهش داشته ولی سازمان در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود، حق بیمه ای را که می‌بایست طبق قانون بصورت نقدی وصول نماید تا پایان سال 1399 تقسیط کرد.

وی اضافه کرد: توقف انجام بازرسی از کارگاه‌ها، عدم قطع بیمه بیکاری من غیرحق، عدم بازرسی از بیمه شدگان مشمول یارانه مانند قالیبافان و کارگران ساختمانی و تمدید اعتبار دفترچه‌ها فارغ از پرداخت یا عدم پرداخت حق بیمه در بازه زمانی 5 ماهه ابتدای امسال که همگی این‌ها تأثیر مستقیم بر وصولی به موقع سازمان دارد، تنها بخشی از اقدامات گسترده تأمین اجتماعی برای کاهش آلام و همدردی با بیمه شدگان در روزهای سخت کرونایی بوده است.

دادخواه گفت: سازمان تأمین اجتماعی یک سازمان درآمد هزینه است و بدون دریافت حتی یک ریال از سوی دولت اداره می‌شود و وصولی به موقع آن، ضامن پرداخت به موقع تعهدات 18 گانه بیمه ای و درمانی و بخصوص پرداخت مستمری به بازنشستگان، ازکارافتادگان کلی و بازماندگان می‌باشد.

این مقام سازمان تأمین اجتماعی در استان با بیان این که 53 هزار و 419 مستمری بگیر در قم وجود دارد که با احتساب افراد تبعی‌شان، تعداد 94 هزار و 539 نفر ماهانه مستمری از تأمین اجتماعی قم دریافت می‌کنند تصریح کرد: بدیهی است تأخیر حتی یک روز پرداخت مستمری این افراد مشکلات بزرگ اجتماعی در استان در پی دارد.

مدیرکل تأمین اجتماعی قم در خصوص خبر مسدودسازی حساب بانکی 197 واحد صنعتی قم در سال «جهش تولید» توسط این اداره کل در روزهای گذشته نیز گفت: بازداشت حساب کارگاه‌ها بر اساس مفاد ماده 50 قانون تأمین اجتماعی و اقدامی کاملاً قانونی است که معمولاً پس از انجام سه اقدام قانونی اعلامیه، اخطاریه و اجراییه صورت می‌گیرد و در هر یک از این موارد نیز اطلاع رسانی لازم قبل، حین و بعد از اقدام به کارفرما صورت می‌پذیرد.

دادخواه با بیان اینکه بیش از 90 درصد حساب‌های بازداشت شده مربوط به کارگاه‌های تعطیل، تخریب شده و یا نیمه فعال می‌باشند ادامه داد: بدهی این کارگاه‌ها برای سالیان متوالی(حتی تا 15 سال گذشته) است که متاسفانه کارفرمایان هیچگونه اقدام قانونی در راستای پرداخت بدهی‌های ایجاد شده از بابت حق و حقوق کارگران خود به تأمین اجتماعی نداشته‌اند و تمام اخطارهای قانونی این سازمان را نادیده گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: این اقدام (بازداشت حساب) کاملاً بر اساس قانون و در راستای ایفای حقوق کارگرانی بوده که سالهاست حق بیمه آن‌ها پرداخت نشده و به تبع آن سابقه ای نیز برای کارگران برای دریافت خدمات ایجاد نگردیده است. هرچند نهادهای نظارتی هم در بررسی خود از عدم اقدام به موقع اجرایی توسط تأمین اجتماعی قم برای تعیین تکلیف پرونده کارگاه‌های مدیون گلایه داشته و این اداره کل را بازخواست کرده‌اند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قم تصریح کرد: به محض مطرح شدن این موضوع در کارگروه استانی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استانداری، موضوع با قید فوریت پیگیری و در راستای نشان دادن حُسن نیت دستور رفع بازداشت حساب را صادر کردم و در کمتر از پنج روز کاری مشکل مرتفع شد.

دادخواه از تمام 14 هزار و 261 کارفرمای بدهکار به تأمین اجتماعی قم درخواست کرد آن‌ها نیز به مسئولیت اجتماعی خود در قبال پرداخت به موقع حق بیمه کارگران عمل کرده و هم کارگران خود را خوشحال کنند و هم موجبات انجام به موقع و منظم تعهدات بیمه ای و درمانی به بیمه شدگان و بویژه بازنشستگان را فراهم نمایند.

انتهای پیام/78027

منبع: فارس

کلیدواژه: قم کارگران بازداشت بیمه تأمین اجتماعی استان تأمین اجتماعی قم بازداشت حساب کارگاه ها استان قم بیمه ای حق بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۹۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول واریز و اضافه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی فروردین ۱۴۰۳

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: هر ساله محاسبات افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در فروردین ماه انجام می‌گیرد و امسال نیز همین روند ادامه می‌یابد و متناسب با افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران، مستمری بازنشستگان نیز به همین میزان افزایش پیدا می‌کند.

به گفته حسن ایزدان، بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران، افزایش مستمری بازنشستگان کارگری تابع قوانین مشخص خود است و می‌تواند از افزایش مزد کارگران شاغل که در شورایعالی کار مصوب شده، بیشتر باشد.

tags # بازنشستگی سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از این ماه
  • زمان پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • تعیین کف و سقف مزد کارگران و حقوق کارمندان / چه کسانی بالاتر از سقف دریافت می‌کنند؟
  • زمان اعمال افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی/ میزان افزایش حقوق بازنشستگان
  • ◄ صدای اعتراض کارگران راه آهن در آمده است!/حقوق کفاف معاش را نمی‌دهد
  • معیارهای جدید محاسبه و پرداخت حقوق کارگران اعلام شد/ اولین مزد ۱۴۰۳ کارگران چقدر است؟
  • حذف شناسه پرداخت تامین اجتماعی برای تسهیل و پیشگیری از اشتباه
  • جدول واریز و اضافه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی فروردین ۱۴۰۳
  • چقدر برای نرخ بیمه و درمان از فیش حقوقی هر کارمند کسر می‌شود؟
  • جشن بزرگ کارگری در میبد