Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@16:58:40 GMT

تمرکز ناجا بر راهبردهای جدید آموزشی

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۲۰۱۱۵

تمرکز ناجا بر راهبردهای جدید آموزشی

معاون تربیت و آموزش ناجا با بیان اینکه با آموزش و استمرار آن می توانیم " "پلیس حرفه ای" باشیم، گفت : در مسیر هوشمند سازی، پیشرو هستیم و با بهره گیری از سامانه های نوین به ویژه در شرایطی که با شیوع ویروس کرونا با محدودیت هایی در برگزاری دوره های آموزشی مواجه شدیم برنامه های خود را عملیاتی می کنیم.

به گزارش ایسنا سردار حبیب الله جان نثاری گفت: امروز  آحاد مردم و مسئولان کشور به این مهم که نیروی انتظامی در جای جای کشور حضور و نقش موثری دارد، اذعان می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون تربیت و آموزش ناجا با اشاره به جمله ای که «هر چه  در آموزش عرق بیشتری ریخته شود در میدان نبرد خون کمتری ریخته خواهد شد»، اظهارکرد: هر چقدر بتوانیم خودمان را با آموزش آماده تر کنیم در میدان های سخت و نرم تلفات و خسارات کمتری می بینیم.

وی افززود: بر مبنای روایتی از امام سجاد (ع)  با این  مضمون که کاری که انسان بدون اطلاع و آگاهی (به تعبیر من آموزش) انجام  دهد، ضررش بیش از فایده اش است، من نیز معتقدم که تحقق اهداف سازمانی و رسیدن به  تعالی و پیشرفت هم بدون توجه به امر آموزش و تربیت ممکن نیست.

جان نثاری با اشاره به اهمیت آموزش تاکید کرد: نیروی انتظامی با این حجم از گستردگی و تنوع ماموریتی می تواند با تکیه بر "آموزش"، "مهارت محوری" و "تخصص گرایی" به ارتقای توان عملیاتی نیروها دست یابد و به طور قطع ارتقای توان رزمی و عملیاتی  فرماندهان،افسران، درجه داران، کارکنان و سربازان ناجا  در نهایت به  رضایت عمومی و مردمی منتج می شود.

معاون تربیت و آموزش ناجا  یادآور شد: با  آموزش  و استمرار آن، "تمرین محوری" و ...  می توانیم "  "پلیس  حرفه ای" باشیم و  چنین پلیسی  ضمن "اخلاق مداری" با تکیه بر دانش، مهارت و تخصص می تواند  در جامعه به گونه ای عمل کند که مدال افتخار رضایت مقام معظم رهبری را به عنوان مجاهدان فی سبیل الله بر سینه بزند و از طرفی  " اعتماد مردمی "  که بالاترین سرمایه اجتماعی است را به دست  آورد.

جان نثاری در بخش دیگری از سخنان خود از  تمرکز بر راهبردهای جدید در معاونت آموزش و تربیت ناجا خبر داد و گفت : برای تمام سطوح در معاونت ها، پلیس های ستادی، تخصصی و استانی سرفصل های آموزشی تعریف و تدوین و برنامه های عملیاتی سال آموزشی را به  جامعه هدف اشاره شده ابلاغ کرده ایم.

وی تاکید کرد: اعتقاد دارم اگر بر آموزش صحیح  تمرکز کنیم نه تنها کیفیت ماموریت ها ارتقا می یابد  بلکه خسارات و تلفات کمتری به سازمان تحمیل می کنیم. در واقع توجه به آموزش نیروها مصداق بارز صیانت از آنان است.

معاون تربیت و آموزش ناجا درباره بهره وری از فناوری های نوین در آموزش نیروها اظهارکرد: امروز این توفیق و افتخار را دارم که اعلام کنم  به عنوان یکی از معاونت های پیشرو در استفاده از فناوری های به روز و نوین مطرح باشیم.

به گزارش پایگاه خبری پلیس جان نثاری با اشاره به شعار و رویکرد نیروی انتظامی در هوشمند سازی پلیس مطرح کرد: ما در مسیر هوشمند سازی، پیشرو و پیشگام هستیم و اتفاقا با بهره گیری از سامانه های نوین به ویژه در شرایطی که با شیوع ویروس کرونا با محدودیت هایی در برگزاری دوره های آموزشی مواجه شدیم،برنامه های خود را  عملیاتی می کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ناجا آموزش هوشمندسازی پلیس معاون تربیت و آموزش ناجا جان نثاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۰۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخدام نخبگان قرآنی به عنوان معلم از مهر امسال

وزیر آموزش و پرورش گفت: وزیر آموزش و پرورش از جذب نخبگان از جمله نخبگان قرآنی از مهر امسال خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، رضا مراد صحرایی در کمیسیون تخصصی توسعه آموزش عمومی قرآن کشور گفت: براساس مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، جذب نخبگان بدون آزمون در دانشگاه فرهنگیان انجام خواهد شد و این به معنای استخدام رسمی است.

وی افزود: دانشگاه فرهنگیان برای مهر 1403 از میان نخبگان قرآنی یعنی حافظان و قاریان قرآن که مقام دارند، دانشجو معلم استخدام می‌کند.

صحرایی گفت: نخبگان در حوزه‌های ورزشی و هنری هم می‌توانند بدون کنکور وارد دانشگاه فرهنگیان شوند.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در برنامه تربیت اوان کودکی که سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک آن را مصوب کرده است، موضوع تربیت قرآنی یکی از برنامه‌های جدی است.

وی با اشاره به اینکه معاونت پرورشی و فرهنگی با مسئولیت معاونت حقوقی وزارت آموزش و پرورش، سازوکار بهره‌مندی مؤسسات قرآن از فضای مدارس کشور برای برگزاری کلاس‌های قرآن را پیدا کنند، اگر این سازوکار وجود دارد، روش اجرای آن طی یک هفته اعلام شود و اگر وجود ندارد، در مدت یک هفته ساز و کار آن مشخص شود.

صحرایی با اشاره به اینکه پول‌های قرآنی کشور باید در آموزش و پرورش هزینه شود نه در جاهای دیگر افزود: همواره قربانی عدم توجه دستگاه‌هایی بودیم که نمی‌دانند تحول باید از آموزش و پرورش ایجاد شود، هم‌اکنون در کشور مشکل کمبود پول وجود ندارد، مسئله این است که نمی‌دانیم پول در کجا هزینه شود. 

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: طرح تاسیس مدارس غیردولتی قرآنی ظرف یک ماه ارائه شود و برای سال تحصیلی جدید حتی با درصدی از مدارس موجود، این کار اجرا شود. هم اکنون برخی مدارس غیردولتی در حال اجرای این کار هستند و به دلیل قرآن پایه بودن، خانواده‌ها هزینه پرداخت می‌کنند تا فرزندشان اینگونه تربیت شود.

طرح اتقان را به رتبه‌بندی مرتبط کنید

صحرایی درباره طرح اتقان بیان کرد: این طرح ارتقای توانمندی قرآنی معلمان دوره ابتدایی است و باید آن را به رتبه‌بندی معلمان مرتبط کنید و معلمی که دوره اتقان را طی نکرده است، از رتبه‌بندی محروم شود. معلمان بدون سواد قرآنی وارد آموزش و پرورش نمی‌شوند اما ممکن است در گذر زمان به دلیل اینکه با آن مانوس نبودند، فراموش کنند و باید در دوره‌های ضمن خدمت به آموزش قرآن توجه کرد.

صحرایی ادامه داد: برای تسری طرح اتقان به دوره متوسطه دوم بیاندیشید همچنین دوره‌های تأمین مدرسان قرآن برگزار شود؛ نیم میلیون نفر از معلمان باید در طرح مسطورا شرکت کنند که تا کنون حدود 450 هزار نفر در این طرح شرکت کرده‌اند.

وی تاکید کرد: مؤسسات نباید در کنار مدارس قد علم کنند بلکه مدرسه را تقویت کنند، نباید به مدرسه آسیب بزنیم و نگذاریم آموزش و پرورش نحیف شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحول بنیادین باید در حوزه تربیت پررنگ شود
  • راه جبران ناترازی نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش چیست؟
  • این افراد معلم می‌شوند
  • لزوم آموزش یک رشته ورزشى
  • فعالان قرآنی بدون آزمون دانشجو معلم می‌شوند
  • شرکت ۴۵۰ هزار معلم در طرح مسطورا/ ثبت نام ۶۰۰ هزار داوطلب در کنکور تربیت معلم 
  • استخدام نخبگان قرآنی به عنوان معلم از مهر امسال
  • ۵۰ هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان هزینه شد
  • بازديد معاون تربيت بدنى و سلامت وزارت آموزش و پرورش از طرح مهارت آموزى شنا
  • تجدید میثاق معاون تربیت بدنى و سلامت وزیر آموزش و پرورش با آرمان هاى شهداء