Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: گاندو محور آموزش های جوامع محلی در جنوب استان است که در قالب برنامه های گسترده و جامع توسط محیط بانان و کارشناسان محیط زیست برگزار می شود - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، وحیدپورمردان  اظهار داشت: با توجه به وقوع چندین اتفاق ناگوار برای کودکان روستاهای میزبان تمساح پوزه کوتاه ایرانی یا همان «گاندو» که با وجود آموزش‌های ارائه شده به مردم منطقه رخ داد، محیط زیست استان در قالب یک برنامه گسترده و جامع با اعزام تیم‌های محیط‌بانی و کارشناسی در مناطق مختلف نزدیک به زیستگاه‌های گاندو شروع به آموزش جوامع محلی کرده و تیم‌های کارشناسی و محیط‌بانی این اداره‌کل به صورت چهره به چهره و با تشکیل جمع‌های کوچک در محله‌ها و کنار آبگیرها و رودخانه و هر جایی که بومیان حضور دارند آموزش‌های لازم را به آنها ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش| قربانی‌های گاندو تمامی ندارد / احتمال قطع دست "امیرحمزه " قربانی جدید در دشتیاری‌‌20 ‌"گاندو" از ‌روستاها و آبگیرهای پراکنده شهرستان سرباز ‌زنده‌گیری شدبی‌آبی دوباره حادثه‌ آفرید؛ سه کودک امروز در رودخانه‌ها و هوتگ‌های جنوب بلوچستان غرق شدند

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان ادامه داد: در شرایط فعلی تغییر رفتارهای گاندو بر اثر بارش‌های انجام شده و آبگیری تعداد زیادی از آبگیرها و برکه‌های منطقه بلوچستان برای توسعه قلمرو زیستی، پیدا کردن غذا و حفاظت از تخم‌ها و نوزادان گاندوها از عمده‌ترین دلایل رفتارهای پرخطر و تهاجمی این گونه است.

وی اضافه کرد: در این راستا اداره‌کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان برنامه‌های متنوع آموزشی، اطلاع‌رسانی، استفاده از ظرفیت‌های همیاران بومی، دیدار با ریش‌سفیدان، امامان جمعه و جماعت، توزیع اقلام آموزشی و نصب تابلوهای هشدار دهنده و را در کنار برنامه‌های آموزشی چهره به چهره را در دست انجام دارد.    

انتهای پیام/a

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۰۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دو خانه محیط زیست جدید در تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اصغر طاهری، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲ تهران با اشاره به افتتاح خانه محیط زیست محلات طرشت و شریف، اظهار کرد: خانه‌های محیط زیست یکی از بسترهای مهم برای مشارکت مردم در امر حفاظت از محیط زیست محسوب می‌شود.

وی افزود: هدف از راه‌اندازی خانه‌های محیط زیست، هم‌اندیشی و مشارکت برای ارائه نظرات و پیشنهادات جهت رفع مشکلات و معضلات محیط زیست از طریق جلب مشارکت مردم و فعالان محیط زیست در راستای ارتقای شاخص‌های آموزشی مربوطه است.

طاهری تصریح کرد: خانه‌های محیط زیست می‌تواند محلی برای گسترش دانش زیست‌محیطی و مجموعه‌ای برای حضور افراد دغدغه‌مند و دوستدار محیط زیست باشد.

وی افزود: در این مراسم ضمن ارائه آموزش حفاظت از محیط زیست، از شهروندان دعوت شد تا با ثبت نام در اپلیکیشن شهرزاد، در طرح نوماند مشارکت کنند.

کد خبر 6086641

دیگر خبرها

  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 
  • درخشش هنرمندعکاس سیستان وبلوچستان درجشنواره ملی دانش سنتی محیط زیست
  • هنرمند سیستان و بلوچستانی جایزه جشنواره ملی دانش سنتی محیط زیست را از آن خود کرد
  • افتتاح دو خانه محیط زیست جدید در تهران
  • مراسم روز جهانی زمین پاک در چالدران
  • پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه
  • بزرگترین میز نقاشی سیستان و بلوچستان در چابهار برگزار شد
  • «نون خ ۵» چهره زیبای سیستان و بلوچستان را به مردم نشان داد
  • فرهنگسازی در حوزه پسماند با کمک گروه‌های اجتماعی بانفوذ در کشور
  • اولویت‌دهی به بهبود معیشت محیط بانان و نیرو‌های یگان حفاظت