Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-24@21:01:54 GMT

ممنوعیت جدید بانک مرکزی برای نیروهای مسلح

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۲۰۹۶۹

ممنوعیت جدید بانک مرکزی برای نیروهای مسلح

به گزارش اقتصادآنلاین، بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به تمامی بانک‌ها و موسسات اعتباری اعلام کرد: به موجب ماده ۹ نسخه اصلاحی دستورالعمل «بند ب ماده ۱۷ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران» و «بند الف ماده ۲۳ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور» نیروهای مسلح می‌توانند حساب بانکی خود را صرفاً نزد یکی از بانک‌های عاملی که به استناد «قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی» بانک دولتی محسوب می‌شوند و به تایید ستادکل نیروهای مسلح رسیده باشند، افتتاح و نگهداری کنند و سایر موسسات اعتباری مجاز به افتتاح حساب بانکی برای نیروهای مسلح نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پربیننده ترین بازگشت آرامش به بازار مسکن/ رشد قیمت مسکن در تهران کاهش یافت سپرده گذاران بانکی بخوانند افزایش ۳۲درصدی تسهیلات بانکی/ چرا میزان تسهیلات و سپرده‌ها در استان تهران بالا است؟ تأمین تقاضای بازار ارز، ادامه دارد/ حجم تقاضای روزانه بازار رسمی اسکناس بین ۵تا ۸میلیون دلار مزایای انواع کیف پول الکترونیکی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بانک مرکزی نیروهای مسلح حساب بانکی موسسات اعتباری افتتاح حساب افتتاح حساب بانکی موسسات اعتباری غیر بانکی قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۰۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف تراکنش غیرحضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت

علیرضا غفاری سربازرس اداره مبارزه پولشویی بانک مرکزی در ارتباط زنده با بخش خبر سیما گفت: سقف تراکنش غیر حضوری شبکه بانکی از ۱۰۰ میلیون روزانه به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

وی گفت: به موجب ابلاغیه امروز بانک مرکزی به شبکه بانکی، سقف انتقال پول و تراکنش با اینترنت بانک و همراه بانک در ماه برای فرد حقیقی به یک میلیارد تومان افزایش یافت. همچنین تراکنش‌های خرید با ابزار‌های پذیرش و پوز‌ها و IPG‌ها و تراکنش غیر حضوری از ۱۰۰ میلیون به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

سربازرس اداره مبارزه با پولشویی بانک مرکزی تصریح کرد طبق بخشنامه امروز بانک مرکزی، نقل و انتقال وجوه بیش از ۲۰۰ میلیون تومان تاکنون نیاز به ارائه مدارک ومستندات داشت که این آستانه هم به ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است و تا ۴۰۰ میلیون نیاز به مستندات نیست و مازاد بر آن باید با ارائه مستندات و مدارک باشد.

سقف برداشت از خودپرداز بانک بطور روزانه ۲۰۰ هزار تومان از هر کارت و سقف انتقال وجه کارت به کارت با دستگاه خودپرداز بانک ۱۰ میلیون تومان در روز است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • معرفی توانمندی‌های نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • واحد تولید و بسته بندی غیر استاندارد زعفران در مرکزی محکوم شد
  • واحد تولید و بسته بندی زعفران غیر استاندارد در مرکزی محکوم شد
  • معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان.
  • سقف تراکنش غیرحضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • بانک مرکزی: سقف تراکنش غیرحضوری ۲ برابر شد؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان
  • انتشار اوراق سپرده خاص به کنترل انتظارات تورمی منجر شد
  • ۷ مصوبه مهم مجلس برای فناوری‌های برتر مورد نیاز دفاعی و امنیتی
  • سپند از امتیاز صنایع دفاعی و شرکت‌های دانش‌بنیان برخوردار می‌شود