Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@08:15:04 GMT

افزایش 15 درصدی نرخ کرایه سرویس مدارس استان یزد

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۲۱۰۹۱

افزایش 15 درصدی نرخ کرایه سرویس مدارس استان یزد

ابراهیم پیمان‌فر گفت: نرخ کرایه سرویس مدارس یزد برای سال تحصیلی جدید به طور میانگین نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیم پیمان‌فر در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه نرخ سرویس مدارس یزد برای سال تحصیلی جدید به طور میانگین نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش داشته است، گفت: براساس دستورالعمل اجرایی حمل و نقل دانش آموزان مصوب سال 97، نرخ ایاب و ذهاب دانش آموزان باید هر سال توسط کارگروه ماده 18 بررسی و به شورای شهر پیشنهاد داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: طبق ماده 3 دستورالعمل اجرایی، کارگروه ماده 18 متشکل از سه عضو اصلی نماینده اداره آموزش و پرورش شهر یزد، نماینده والدین عضو انجمن اولیا و مربیان، نماینده شهرداری و برحسسب مورد نماینده بخشداری (در مناطقی که شورای شهر وجود ندارد) است و و در این کارگروه نماینده مدیران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مدیران مدارس، نماینده موسسات حمل و نقل، پلیس راهور ناجا، استانداری، فرمانداری و دهیاری نیز حضور دارند که پس از پیشنهاد نرخ سرویس از سوی این کارگروه به شورای شهر، شورای هر شهر پس از بررسی این نرخ را در صحت علنی تصویب و ابلاغ می‌کند.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرروش استان یزد عنوان کرد: امسال شرایط خاصی داشتیم و مطابق تبصره 2 بند 12 قرارداد که ضمیمه بخشنامه کارگروه استانی به ریاست معاون هماهنگی امورعمرانی است، پرداخت هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان باید براساس روزها و ساعت‌هایی که آموزش و پرورش تعیین می‌کند و راننده خودرو دانش آموز را جابه جا کرده است پرداخت شود.

پیمان فر با بیان اینکه هیچ گونه بخشنامه و ضوابطی در خصوص نحوه جابه جایی دانش آموزان توسط سرویس مدارس به آموزش و پرورش ابلاغ نشده است، ادامه داد: در خصوص فاصله گذاری اجتماعی و تعداد دانش آموزان در سرویس‌های مدارس این اختیار به عهده شورای انجمن اولیا و مربیان و به اصطلاح کارگروه ماده 18 مدرسه گذاشتیم که جلسه‌ای با حضور موسسه طرف قرارداد، راننده، رئیس انجمن مدرسه، نماینده والدینی که فرزندانشان از سرویس استفاده می‌کنند برگزار و در این خصوص تصمیم‌گیری کنند.

وی تاکید کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی تمام خودروها اعم از سواری و مینی بوس باید قبل و بعد از ارائه خدمت انجام گیرد و حتما ضدعفونی شوند و نظارت این کار بر عهده مدیر مدرسه و رئیس انجمن مدرسه گذاشته شده است.

پیمان‌فر گفت: از سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری تقاضا داریم بازرسان آن طبق وظیفه‌ای که دارند همانند قبل با نهایت همکاری و تعامل حتما بر بحث ایاب و ذهاب دانش آموزان نظارت کنند و بر خودروها و ضدعفونی آنها نظارت داشته باشند همچنین پلیس راهور نیز مطابق آئین نامه اجرایی بر نحوه حمل و نقل دانش آموزان نظارت کنند.

 انتهای پیام/

 

 

منبع: دانا

کلیدواژه: سرویس مدارس دانش آموزان حمل و نقل پیمان فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۱۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمید حسینی، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش در یک گفت‌وگوی تلفنی با موضوع راه‌اندازی مدارس سمپاد در مناطق عشایری گفت: یكی از مهم‌ترین حوزه‌های تمركز وزارت آموزش‌وپرورش موضوع توسعه عدالت تربیتی و کیفیت‌بخشی به برنامه‌های آموزشی و پرورشی در مدارس است.

وی افزود: به‌خصوص در مدارس سمپاد كه بخشی از مدارس دولتی ما را تشكیل می‌دهند موضوع بسط عدالت تربیتی اهمیت دارد. توجه به همه دانش‌آموزان اهمیت دارد و دسترسی به مدارس با كیفیت برای همه دانش‌آموزان باید فراهم شود.

حسینی اظهار كرد: سازمانی به نام سازمان سمپاد داریم كه برای دانش‌آموزان تیزهوش كار برنامه‌ریزی درسی را به صورت اختصاصی انجام می‌دهد. ما با همكاری سازمان پرورش استعدادهای درخشان یا سمپاد شرایطی را فراهم كردیم كه برای مناطق عشایری به‌ویژه بتوانیم تلاش كنیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش اظهار كرد: راه‌اندازی مدارس سمپاد به این شكل است كه حداقل باید سه هزار دانش‌آموز در پایش وجود داشته باشد كه برای راه‌اندازی مدرسه سمپاد مجوز داده شود.

او افزود: ما در بیست‌وشش استان دانش‌آموزان عشایری داریم كه در دوازده استان ادارات مستقلی هستند كه حوزه عشایر را پیگیری می‌کنند. در بقیه استان‌ها نیز واحدی موضوع مربوط به دانش‌آموزان عشایری را پیگیری می‌کند.

معاون آموزش ابتدایی خاطر نشان کرد: آذربایجان غربی بیشترین جمعیت دانش‌آموزان در حوزه عشایر را دارد. سه استان بیشترین جمعیت دانش‌آموزان عشایری را دارند كه استان خوزستان و استان گلستان در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند. معمولاً از هر هزار نفر بیست‌وسه نفر از دانش‌آموزان تیزهوش هستند.

حسینی گفت: ما باید جمعیت دانش‌آموزی حداقلی داشته باشیم تا شرایط را برای آنها فراهم كنیم. ما نیاز به واحد شبانه‌روزی آموزشی داریم. استان آذربایجان غربی امسال توانست این شرایط را فراهم كند. دو استان دیگر برای سال بعد می‌توانند آماده شده و از تجربه استان آذربایجان غربی استفاده كنند. هدف ما این است كه ظرفیت را برای رشد استعدادها فراهم كنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • افزایش ۵۰ درصدی قیمت کتاب‌های درسی برای سال تحصیلی جدید
  • افزایش ۴۵ درصدی کرایه تاکسی در پارس آباد
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • لزوم تلاش برای افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • تحقق ۱۵۰ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان خوروبیابانک
  • برگزاری نمایشگاه عکس در هوراند