Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-28@13:24:59 GMT

احکام عربستان در پرونده خاشقچی فاقد مشروعیت است

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۲۱۷۲۶

احکام عربستان در پرونده خاشقچی فاقد مشروعیت است

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور اعدام‌های خارج از قانون عربستان سعودی گفت: این مقررات از نظر قانونی و اخلاقی مشروعیت ندارند.

به گزاشر سرویس ترجمه ایمنا به نقل از آرتی نیوز، اگنس کالامارد در مجموعه توئیت های منتشر شده روز دوشنبه از طریق حساب توئیتر خود گفت: "این مقررات از نظر قانونی و اخلاقی مشروعیت ندارند؛ زیرا پس از یک روند قضائی عادلانه، منصفانه و شفاف در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

وی افزود: پنج قاتل به ۲۰ سال زندان محکوم شدند، اما مقامات عالی رتبه‌ای که اعدام خاشقچی را سازماندهی کردند از آنها استقبال شده و هنوز آزاد هستند و در مورد مسئولیت ولیعهد سعودی، شاهزاده محمد بن سلمان در این پرونده اشاره‌ای نشده است."

این مقام سازمان ملل متحد با بیان اینکه نباید مجازات این احکام برای کاهش فشارهای بین المللی در متن این موضوع باشد، تأکید کرد: "دولت‌ها، به ویژه اعضای شورای امنیت که سکوت روند دادرسی را رصد می‌کردند، باید همه تلاش خود را برای پیروزی عدالت انجام دهند."

کالامارد همچنین گفت که از هر زمانی مهمتر است که سازمان اطلاعات آمریکا ارزیابی‌های خود درباره میزان مسئولیت ولیعهد سعودی در ترور خاشجقی را منتشر کند.

خاشقچی، روزنامه نگار سعودی که از سال ۲۰۱۷ در آمریکا اقامت داشته و به انتقاد از رهبری سعودی مشهور بود، در تاریخ ۲ اکتبر ۲۰۱۸ در کنسولگری کشورش در استانبول توسط تیم ویژه ترور سعودی کشته شد و جسد وی هنوز پیدا نشده است.

در سال ۲۰۱۹، کالامارد به درخواست دبیرکل سازمان ملل متحد، آنتونیو گوترش، در مورد قتل خاشقچی گزارش ویژه ای تهیه کرد و به این نتیجه رسید که ولیعد عربستان سعودی در ماجرای قلت جمال خاشقچی نقش دارد.

کد خبر 443143

منبع: ایمنا

کلیدواژه: جمال خاشقچی عربستان سعودی سازمان ملل متحد شورای امنیت سازمان ملل حکم اعدام شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۱۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منظور: بودجه ۱۴۰۳ بدون کسری است +فیلم

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری بودجه است و قانون راحت‌تر از سال‌های گذشته اجرا خواهد شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری بودجه است و قانون راحت‌تر از سال‌های گذشته اجرا خواهد شد.

 

وی افزود: ما در مرحله رسیدگی بودجه در مجلس اختلاف نظرهایی داشتیم و متنی که ابلاغ شد نظرات دولت را به صورت حداکثری جلب کرده است.

 

دیگر خبرها

  • تشکیل کمیته حقیقت‌یاب و درخواست پیگیری ویژه فوت دکتر بخشی
  • پزشک متخلف در اهواز جریمه شد
  • (عکس) «گوی اژدها»؛ یک شهربازی عجیب در عربستان سعودی!
  • جریمه پزشک متخلف در اهواز
  • منظور: بودجه ۱۴۰۳ بدون کسری است +فیلم
  • فراز و فرودهای مناسبات عراق و عربستان/ رویکرد اقتصادی همگرایانه
  • تساوی تاریخی تاجیکستان با عربستان در جشن نوروز
  • فیلم| ساره، اولین ربات انسان‌نمای عربستان با پوشش زنانه
  • دیدار «سید عمار حکیم» با ولیعهد سعودی
  • (ویدئو) ساره، اولین ربات انسان‌نمای عربستان با پوشش زنانه