Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-وزیر راه و شهرسازی از شناسایی بیش از یک و نیم میلیون مالک چند خانه‌ای خبر داد و گفت: ضروری است که خانه از حالت کالای سرمایه‌ای خارج شود.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه امروز (سه‌شنبه، ۱۸ شهریور) کمیسیون عمران در جمع خبرنگاران در تشریح موضوعات مطرح شده در این کمیسیون اظهار کرد: یکی از تکالیف قانونی وزارت راه و شهرسازی راه‌اندازی سامانه جامع املاک و اسکان است تا فرصتی را برای سازمان امور مالیاتی به‌وجود آورد که بتواند نسبت به اخذ مالیات از خانه‌های خالی اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با تلاش گسترده‌ای که از سال گذشته صورت گرفته این کار مهم انجام شده و هماهنگی‌های لازم برای بارگیری اطلاعات صورت گرفته است، البته هنوز در فاز نخست قرار داریم.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: بیش از یک و نیم میلیون مالک چند خانه‌ای شناسایی و به آنها پیامک ارسال شده است.

اسلامی گفت: این پیامک‌ها طی ۱۰ روز برای مالکان ارسال شده است و البته بسیاری از افراد آنها را پاسخ داده و در حال ثبت اطلاعات هستیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم مالکان سریعاً پاسخ پیامک‌ها را بدهند تا بتوانیم مرحله راستی‌آزمایی را پشت سر بگذاریم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: تلاش ما این است که با تکمیل اطلاعات، سرمایه راکد وارد بخش سوداگری نشود تا خانه از حالت کالای مصرفی خارج شده و بازار آرام شود و بتوانیم مشکل مسکن مردم را حل کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزیر راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۱۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ رشته انشعاب آب غیرمجاز خانه باغ در ایلام شناسایی و جمع‌آوری شد

محمد محمدی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام اظهار کرد: انشعاب‌های غیرمجاز یکی از دلایل مهم‌ آسیب به شبکه آبرسانی و افت فشار آب در مناطق مختلف شهری و روستایی به شمار می‌رود.

وی افزود: بر این اساس شرکت آبفای استان، تمام توان و ظرفیت خود را برای برخورد با هرگونه بهره‌برداری غیرقانونی و غیرمجاز در تمامی بخش‌ها با هر نوع کاربری به کار گرفته است تا ضمن صیانت از حقوق سایر مشترکان، بتواند خدماتی مطلوب به مردم استان ارائه کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام تاکید کرد: در همین راستا نسبت به شناسایی و جمع‌آوری هشت رشته انشعاب غیر مجاز مربوط به خانه باغ‌های پشت فرودگاه ایلام و ۲ رشته در کارگاه بچینگ که از آب شرب به صورت غیر مجاز استفاده می‌کردند، اقدام شد.

محمدی یادآور شد: مشترکان در صورت مشاهده انشعابات غیرمجاز آب و فاضلاب از طریق تماس با مرکز ارتباطات مردمی و رسیدگی به شکایت(۱۲۲) و افراد سایر شهرستان‌ها با تلفن گویای حراست آبفای ایلام ( ۲۲۳۰۱۴۱ ) و یا تماس با آبفای شهرستان خود، مانع تضییع حقوق همه مردم و تحقق عدالت اجتماعی در محدوده شهر و روستای خود شوند.

به گفته وی، استفاده از انشعاب آب غیر مجاز علاوه بر افزایش بی رویه مصرف آب، سبب بروز خسارت‌هایی به شبکه توزیع و تأسیسات خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • خطیر: تغییر حق مالک جدید است
  • ۷۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن واجد شرایط سه‌گانه شدند
  • ۷۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن واجد شرایط سه گانه شدند
  • معرفی مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد
  • سفر به تهران قدیم؛ شیره‌کش‌خانه‌های سیار در تهران لو رفتند(+عکس)
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • ۱۰ رشته انشعاب آب غیرمجاز خانه باغ در ایلام شناسایی و جمع‌آوری شد
  • فرجام گروه فرقان؛ پشیمانی و خسران!
  • فرجام گروه فرقان با پشیمانی و خسران
  • افتتاح اولین پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سهند با حضور وزیر راه