Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، برخی دانشجویان رشته‌های‌ پزشکی‌، دندانپزشکی و دامپزشکی مخالفت خود را با برگزاری آزمون جامع پیش کارورزی و پره‌انترنی اعلام کردند و خواهان لغو این آزمون شدند، بر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی این آزمون 20 و 21 شهریور ماه برگزار خواهد شد.

از قرار معلوم، آزمون‌های پیش‌کارورزی و پره‌انترنتی در اسفندماه به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو و نمره آن بر اساس سوابق تحصیلی دانشجویان لحاظ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا معاونان آموزشی دانشگاه‌ها نیز در نامه‌ای به وزارت بهداشت، خواهان لغو این آزمون‌ها در شهریورماه یا برگزاری آن در محل سکونت دانشجویان شدند. اما با توجه به قرمز بودن وضعیت مسئولان وزارت بهداشت بر برگزاری این آزمون اصرار دارند و برخی دانشگاه‌ها نیز از پذیرش‌ دانشجو در محل سکونت خود برای شرکت در این آزمون‌ها امتناع می‌کنند. دانشجویان معترض شکایت خود را به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اعلام و از حجت‌الاسلام رستمی نیز خواهان پیگیری‌های لازم در زمینه لغو این آزمون همانند اسفندماه شدند.

مریم احمدی نماینده دانشجویان نماینده دانشجویان معترض به برگزاری آزمون پیش‌کارورزی‌و پره‌انترنی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه دانشجویان پزشکی، دندانپزشکی و دامپزشکی باید در دوران تحصیل خود یک آزمون جامع را پشت سر بگذارند. این آزمون برای دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی آزمون علوم پزشکی و پیش کارورزی و برای دانشجویان رشته دامپزشکی پره‌انترنتی نامیده می‌شود.

لغو آزمون پیش‌کارورزی و پره‌انترنی در اسفندماه به دلیل شیوع کرونا

وی با بیان اینکه این آزمون‌ها هر ۶ ماه یک بار در اسفند ماه و شهریور ماه برگزار می‌شود، ادامه داد: آزمون علوم پزشکی و پیش کارورزی و آزمون پره‌انترنی در اسفند ماه به دلیل شیوع کرونا ۵ روز پیش از موعد برگزاری لغو و مقرر شد نمرات این آزمون بر اساس سوابق تحصیلی یا شرط معدل دانشجویان سنجیده شود، در چنین شرایطی هر دانشجویی که معدلش بیشتر از معیارهای تعیین شده بود، می‌توانست دوره مربوطه را با موفقیت بگذراند و نیازی به گذراندن مجدد این آزمون نبود، اما افرادی که معدلشان بر بر اساس سوابق تحصیلی کفایت نمی‌کرد، مجبور بودند شهریورماه در آزمون شرکت کنند.

نماینده دانشجویان معترض به برگزاری آزمون پیش‌کارورزی‌و پره‌انترنی گفت: آزمون های جامع دانشجویان علوم پزشکی، دندانپزشکی و دامپزشکی بیستم و بیست و یکم مرداد ماه برگزار می‌شود. به دلیل شیوع ویروس کرونا ترم بهار در دانشگاه علوم پزشکی به صورت مجازی از فروردین ماه آغاز و تا اواخر تیرماه ادامه داشت.

دانشجویان کمتر از 20 روز برای مطالعه آزمون جامع فرصت داشتند

به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزاری امتحانات به تاخیر افتاد، به طوری که امتحانات پایان ترم برخی دانشگاه‌ها تا دهه سوم مرداد ماه به طول انجامید و طبیعتا مهلت مطالعه دانشجویان باز هم کاهش پیدا کرد و به کمتر از ۲۰ روز رسید.

وی با اشاره به کاهش فرصت مطالعه دانشجویان برای شرکت در آزمون‌های جامع علوم پزشکی بیان کرد: در حالت عادی و بدون در نظر گرفتن وجود ویروس کرونا باید امتحانات دانشجویان علوم پزشکی تا سیزدهم تیرماه به پایان می‌رسید و دانشجویان تا اواخر شهریور ماه بیش از یک ماه و ۱۵ روز فرصت داشتند که خود را برای آزمون پیش‌کارورزی و پره‌انترنی آماده کنند. اما به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزاری امتحانات به تاخیر افتاد، به طوری که امتحانات پایان ترم برخی دانشگاه‌ها تا دهه سوم مرداد ماه به طول انجامید و طبیعتا مهلت مطالعه دانشجویان باز هم کاهش پیدا کرد و به کمتر از ۲۰ روز رسید.

کریمی افزود: دانشجویان در بسیاری از دانشگاه علوم پزشکی این موضوع را به معاونت آموزشی دانشگاه خود اطلاع دادند، معاونت آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی فرصت ناکافی برای مطالعه دانشجویان را طی نامه‌هایی به وزارت بهداشت اعلام و خواهان لغو این آزمون‌ها شد، مسئولان وزارت بهداشت نیز در چندین جلسه به بررسی این موضوع پرداخته، اما در نهایت دانشجویان پاسخی به جز جمله «برگزاری این آزمون به نفع شماست» دریافت نکردیم.

آزمون الکترونیک، کاغذی شد!

در حال حاضر بسیاری از دانشجویان تقاضایی مبنی بر شرکت در دانشگاه محل سکونت خود را به دانشگاه محل تحصیل خود ارائه داده‌اند، اما متاسفانه با درخواست آنان موافقت نشده است.

وی با بیان اینکه در ابتدا قرار بود این آزمون‌ها به صورت الکترونیک برگزار شود تصریح کرد: اما پس از مدتی متوجه شدیم آزمون به صورت کاغذی برگزار می‌شود. از طرفی برخی منابع با قاطعیت از لغو آزمون خبر داده و منجر به سردرگمی بیشتر دانشجویان می‌شدند. این مباحث در حالی مطرح می‌شد که دانشجویان تنها ۱۴ روز برای مطالعه فرصت داشتند.

نماینده دانشجویان معترض به برگزاری آزمون پیش‌کارورزی‌و پره‌انترنی گفت: زمانی‌که از قاطعیت برگزاری آزمون پیش کارورزی و پره‌انترنی اطلاع یافتیم، مسئولان وزارت بهداشت اعلام کردند جلساتی با دانشگاه های علوم پزشکی برقرار و تمهیداتی را در نظر گرفتند که هر دانشجو بتواند در دانشگاه محل سکونت خود در این آزمون‌ها شرکت کند. اما در حال حاضر بسیاری از دانشجویان تقاضایی مبنی بر شرکت در دانشگاه محل سکونت خود را به دانشگاه محل تحصیل خود ارائه داده‌اند، اما متاسفانه با درخواست آنان موافقت نشده است.

خلف وعده مسئولان وزارت بهداشت برای تامین خوابگاه دانشجویان آزمون جامع

وی با اشاره به وعده و وعیدهای مسئولان وزارت بهداشت برای تامین خوابگاه دانشجویان خاطرنشان کرد: از طرفی مسئولان به دانشجویان قول دادند در صورت موافقت نکردن دانشگاه برای شرکت در آزمون‌های پره‌انترنی و پیش‌کارورزی در محل سکونت خود، به دانشجویان خوابگاه تعلق خواهد گرفت تا بتوانند در شهر محل تحصیل خود اقامت داشته و بتوانند در آزمون‌ها شرکت کنند که متاسفانه به هیچ یک از دانشجویان خوابگاه تعلق نگرفته است، حتی برخی دانشگاه‌ها در کانال‌های رسمی خود اعلام کردند به دانشجویانی که خواهان شرکت در آزمون‌های پره‌انترنی و پیش‌کارورزی هستند، خوابگاه تعلق نخواهد گرفت.

کریمی تصریح کرد: وزیر بهداشت در یک ماه گذشته نگرانی خود را از پیک جدید کرونا به همراه آنفولانزا را ابراز کرد. در چنین شرایطی آزمون‌های پیش کارورزی و پره‌انترنی ضروری است؟ زمانی که این آزمون در اسفندماه لغو شد، تعداد فوتی‌ها ۱۶ نفر و تعداد مبتلایان ۲۷ نفر بود، اما با وجود سه رقمی بودن تعداد فوتی‌ها باز هم این آزمون لغو نشده است. از طرفی دانشجویان اگر بخواهند برای شرکت در این آزمون‌ها از یک منطقه قرمز مانند مازندران به منطقه قرمزی دیگر مانند تهران بروند، احتمال شیوع ویروس افزایش پیدا خواهد کرد.

تمهیداتی برای آزمون بیماران کرونایی در نظر گرفته نشده است

وی گفت: برخی دانشجویان وضعیت جسمی مناسبی برای شرکت در آزمون ندارند، به طوری که چند دانشجو به سرطان مبتلا بوده و در حال طی کردن مراحل شیمی درمانی هستند. همچنین برخی از آنان به بیماری‌هایی مانند دیالیز و دیابت نوع ۲ مبتلا هستند و از جمله گروه‌های پر خطر به‌شمار می‌روند، برخی از انان نیز به ویروس کرونا مبتلا و در بیمارستان بستری هستند. متاسفانه این قشر نیز هیچ تدابیری در نظر گرفته نشده و مشخص نیست آن‌ها در چه شرایطی باید آزمون دهند. این در حالی است که برای کنکوری‌ها دقیقا اعلام شده بود که افراد مبتلا به کرونا می‌توانند در بیمارستان آزمون دهند، اما متاسفانه تمیداتی برای حدود ۱۲ هزار دانشجویی که می‌خواهند در آزمون پیش کارورزی و پره‌انترنی شرکت کنند، در نظر گرفته نشده است‌.

وقتی دانشجویان دست به دامان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری شدند

دانشجویان روز گذشته با حجت‌الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها مطرح کرده و وی شخصا نامه‌ای به علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران ارسال کرده و خواهان رسیدگی به وضعیت دانشجویان معترض شدند.

نماینده دانشجویان معترض به برگزاری آزمون پیش‌کارورزی‌و پره‌انترنی در پایان گفت: ما این موضوع را روز گذشته با حجت‌الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها مطرح کرده و وی شخصا نامه‌ای به علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران ارسال کرده و خواهان رسیدگی به وضعیت دانشجویان معترض شدند.

انتهای‌ پیام/

31 / 320 آزمون پره انترنی پیش کارورزی پزشکی دامپزشکی دندانپزشکی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: آزمون پیش کارورزی پزشکی دامپزشکی دندانپزشکی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها دلیل شیوع ویروس کرونا مسئولان وزارت بهداشت مطالعه دانشجویان برخی دانشگاه ها پیش کارورزی محل سکونت خود شرکت در آزمون برای شرکت آزمون ها دانشگاه محل آزمون ها آزمون جامع علوم پزشکی تحصیل خود بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۲۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام در دیدار با رهبر انقلاب

به گزارش خبرنگار مهر، دانشجویان برای ثبت نام و حضور در دیدار رمضانیه با رهبر انقلاب تا پایان امروز پنج شنبه ۹ فروردین ماه ۱۴۰۳ مهلت دارند.

دانشجویان می توانند با ثبت‌نام در سایت didar.nahad.ir و پاسخ به پرسش «اگر شما در دیدار دانشجویی فرصت صحبت با رهبر انقلاب اسلامی را داشتید، مهم‌ترین نکته‌ای را که با ایشان در میان می‌گذاشتید چه بود؟»به قید قرعه در دیدار رمضانیه دانشجویان با رهبر انقلاب حضورداشته باشند.

همزمان با نزدیک شدن به سنت هر ساله دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با فعالان دانشجویی دانشگاه ها، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در نظر دارد، مجموعه از نکات و مطالب، سوالات، پیشنهادات و ایده های موثر ناظر به دانشگاه و فضای عمومی جامعه را در قالب سامانه دیدار جمع آوری نموده و به طور مکتوب به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی منعکس نماید.

در این راستا و با توجه به استقبال گسترده و هرساله از این دیدار، از دانشجویانی که در این طرح مشارکت داشته باشند با قید قرعه جهت شرکت در این مراسم دعوت به عمل آمده و نتیجه از طریق پیامک به اطلاع خواهد رسید.

کد خبر 6064092

دیگر خبرها

  • امروز، آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام در دیدار با رهبر انقلاب
  • امروز آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام در دیدار با رهبر انقلاب
  • کارگروه پیگیری شعار سال در وزارت کار تشکیل شد
  •  نقش حوزه علم و فناوری در بیانات نوروزی مقام معظم رهبری
  • دیدار اسماعیل هنیه با مقام معظم رهبری (عکس)
  • حکم مقام معظم رهبری درباره برگشت شخص روزه‌ دار به وطن خویش
  • آیت‌الله سعیدی: شعار سال چراغ راه مسئولان باشد
  • خواندن یک شعر درباره «آقازاده‌ها» در حضور مقام معظم رهبری
  • تیم مدیریتی ایلام در مسیر تحقق شعار سال حرکت می‌کنند
  • مردم، صاحبان حق در جهت تحقق شعار سال تمام توان خود را به کار گیرند