Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@05:03:12 GMT

خبر مشاهده گوزن قرمز در پارس آباد ساختگی است

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۲۲۳۵۴

خبر مشاهده گوزن قرمز در پارس آباد ساختگی است

لطیف عزیزی روز سه‌شنبه افزود: اخیرا فیلمی در فضای مجازی مبنی بر مشاهده گوزن قرمز (مرال) در این منظقه منتشر شده که واقعیت ندارد.

وی اظهار داشت: جعل و تشویش اذهان عمومی تخلف محسوب شده و عوامل تولید و انتشار این فیلم در فضای مجازی تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند.

سرپرست یگان حفاظت محیط زیست استان اردبیل از همیاران و دوستداران محیط زیست خواست در صورت مشاهده و یا اطلاع از هر گونه تخلفات زیست‌محیطی مراتب را به اولین پاسگاه محیط‌بانی ، پاسگاه انتظامی و یا به سامانه ارتباط مردمی ۱۵۴۰ حفاظت محیط‌زیست استان گزارش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سایت احیای آهو در قشلاق علملو مغان و سایت احیای مرال در منطقه فندقلوی نمین ۲ سایت تکثیر و احیای حیات وحش در استان اردبیل هستند. 

مساحت کل منطقه حفاظت شده مغان ۳۵ هزار هکتار است که ۳۷ هکتار آن سایت احیا و تکثیر آهو بوده و فنس کشی شده و نصف سایت در محدوه جغرافیایی شهرستان پارس آباد و نصف دیگر آن در محدوه جغرافیایی شهرستان بیله سوار قرار دارد.

شهرستان ۱۷۷ هزار نفری پارس‌آباد مغان در ۲۳۰ کیلومتری شمال اردبیل و در جوار مرزهای جمهوری آذربایجان واقع است.

برچسب‌ها اداره کل حفاظت محیط زیست اردبیل صندوق جهانی حيات وحش اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل حفاظت محیط زیست اردبیل صندوق جهانی حيات وحش اردبیل اداره کل حفاظت محیط زیست اردبیل صندوق جهانی حيات وحش اردبیل محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۲۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده ۴ راس مرال در جنگل های هیرکانی گیلان

دریافت 31 MB

به گزارش خبرگزاری مهر، حمزه عشوری از ثبت تصاویری از بزرگترین گونه گوزن جنگل‌های هیرکانی خبر داد و اظهار کرد: کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود پس از هفته‌ها تلاش شبانه روزی موفق به ثبت این تصاویر زیبا از چهار رأس گوزن قرمز (مرال) در ارتفاعات جنگلی این شهرستان شدند.

وی افزود: پایش دوره‌ای و منظم زیستگاه‌ها و همکاری جوامع محلی از مهم‌ترین عوامل افزایش جمعیت این گونه باارزش در استان گیلان می‌باشد.

حمزه عشوری تصریح کرد: مرال یا گوزن قرمز یکی از نمادهای تنوع زیستی جنگل‌های هیرکانی و از گونه‌های حمایت شده و شکار ممنوع در زیستگاه‌های استان گیلان است.

وی با بیان اینکه مرال یا گاو وحشی به طور معمول در دوران حیات خود یک بار زاد و ولد می‌کند گفت: امن بودن محیط زندگی این حیوان برای ادامه‌ی بقای آن از اهمیت زیادی برخوردار است و محیط بانان با حضور و تلاش شبانه روزی در جنگل‌ها زیستگاه‌ها را برای حیات وحش امن می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان تصریح کرد: زمان جفت‌گیری مرال‌ها از نیمه دوم شهریور تا نیمه دوم مهرماه انجام می‌شود و چنانچه شرایط برای زادآوری مرال‌ها مناسب نباشد، سبب کاهش زادآوری و به‌هم ریختگی در جمعیت مرال‌ها می‌شود.

گفتنی است، تنوع سرزمینی و ویژگی‌های آب و هوایی، استان گیلان را به تابلوی متنوع و چشم نواز از حیات وحش در شمال ایران تبدیل کرده است.

کد خبر 6087235

دیگر خبرها

  • مشاهده گله گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود (فیلم)
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • جابه‌جایی ۲۵۲ هزار تن کالا از استان اردبیل
  • اجرای طرح پاکسازی کیسه های پلاستیکی حاشیه سایت زباله شهری آواجیق چالدران
  • مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان
  • مشاهده ۴ راس مرال در جنگل های هیرکانی گیلان
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم
  • افزایش تعداد گوزن زرد ایرانی در ارسنجان + فیلم
  • افزایش تعداد گونه گوزن زرد ایرانی در سایت ارسنجان