Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان دانشگاه پردو به رهبری یک محقق ایرانی ابزار پوشیدنی‌ای ساخته‌اند که با تولید گاز ازون موجب از بین رفتن باکتری‌های مقاوم در برابر آنتی‌بیوتیک می‌شود. به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، محققان دانشگاه پردو به رهبری رحیم رحیمی، ابزار پوشیدنی‌ای طراحی کردند که با تولید گاز ازون و از طریق یک فرآیند اکسیداسیون دیواره سلول‌های میکروب‌ها را پاره می‌کند و موجب از بین رفتن باکتری‌های مقاوم در برابر آنتی‌بیوتیک می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدتی است که از گاز ازون کشنده باکتری، برای بهبود زخم‌های مزمن مانند زخم‌های پوستی دیابتی استفاده می‌شود. به لطف این سیستم پوشیدنی، چنین درمانی به زودی بسیار عملی‌تر و موثرتر خواهد شد.
معمولا بیماران در کلینیک‌ها تحت ازون درمانی قرار می‌گیرند و زخم‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک آن‌ها باید توسط متخصصان آموزش دیده درمان شود. از این رو، این درمان برای بیمارانی که در مناطق دور افتاده زندگی می‌کنند یا در مناطقی که کمبود پزشک دارند، خیلی دشوار است. با این حال، بیماران نه تنها تمام مدت طول درمان باید در کلینیک بمانند، بلکه درمان آن‌ها تا پایان آخرین جلسه طول می‌کشد. از این رو، دانشمندان دانشگاه پردو سعی کردند تا با طراحی این سیستم جدید، محدودیت‌های این درمان را برطرف کنند.
دانشمندان فعلا نمونه اولیه‌ای از این ابزار قابل حمل و پوشیدنی را طراحی کرده‌اند که شامل یک قطعه قابل تنفس است که به طور موقت روی سطح بالای زخم قرار می‌گیرد و به آن می‌چسبد. این قطعه به وسیله یک شلنگ سیلیکونی به یک دستگاه تولید گاز ازون جمع‌وجور وصل می‌شود که این دستگاه به همراه باتری‌اش روی کمربند قرار می‌گیرد.
رحیمی در این مورد می‌گوید: گاز ازون از این دستگاه به سمت سطح پوست و ناحیه زخم به صورت هدفمند هدایت می‌شود تا آن را بهبود ببخشد. نوآوری ما برای بیماران در خانه بسیار ساده و راحت است.
گفتنی است که این سیستم در حال حاضر قرار است برای درمان زخم حیوانات مورد استفاده قرار گیرد و پس از آن واحد مرحله آزمایش بالینی روی انسان می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: محقق ایرانی درمان زخم های مزمن آنتی بیوتیک ازون درمانی گاز ازون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۲۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا خشک‌کن‌های دست بهداشتی‌اند؟

اگر از آن دسته افراد هستید که وقتی به سرویس بهداشتی عمومی می‌روید، به‌جای دستمال کاغذی، از خشک‌کن‌های دست که با انتشار هوای گرم کار می‌کنند استفاده می‌کنید، خبر بدی برایتان داریم.

به گزارش خبرآنلاین، بنابر بررسی محققان، این خشک‌کن‌ها کاملا غیربهداشتی هستند؛ زیرا موقع کار کردن ممکن است باکتری‌های موجود در هوا را به درون خود کشیده و سپس روی دست‌هایی خالی کنند که تازه شسته شده و برای خشک شدن زیر هوای گرم آن گرفته شده است.

دانشمندان برای بررسی این احتمال، ظرف‌های آزمایشگاهی را زیر دستگاه‌های خشک‌کن دست خاموش در سرویس بهداشتی گرفتند، سپس آن‌ها را به آزمایشگاه میکروبیولوژی بردند. این ظرف‌ها حدود ۲ دقیقه زیر دستگاه خاموش قرار داشتند، با اینحال در برخی از ظرف‌های آزمایشگاهی، حدود یک کلونی باکتری رشد کرده بود.

آن‌ها سپس این ظروف را فقط ۳۰ ثانیه زیر دستگاه روشن قرار دادند و زیر میکروسکوپ، شاهد رشد حدود ۲۵۴ کلونی باکتری روی برخی از این ظروف بودند. البته بیشتر ظروف ۱۸ تا ۶۰ کلونی باکتری داشتند.

محققان برای پاسخ به این سوال که آیا این باکتری‌ها از هوای داخل سرویس بهداشتی به داخل دستگاه کشیده و سپس منتشر می‌شوند یا خود دستگاه به‌مرور زمان حاوی این باکتری‌ها شده و تکثیر می‌یابند، از فیلتر هپا که کوچکترین ذرات معلق در هوا را هم جذب می‌کند، استفاده کردند. نتیجه نهایی نشان داد بیشتر باکتری‌های موجود در این دستگاه‌های خشک‌کن از هوای داخل سرویس بهداشتی است و دستگاه تمام این میکروب‌ها را به خود جذب می‌کند، سپس موقع خشک کردن دست‌ها، آن‌ها را به روی دست‌ها منتشر می‌کند.

اما باکتری‌ها چگونه در هوای سرویس بهداشتی پراکنده می‌شوند؟

هربار که سیفون توالت کشیده می‌شود، غبار ریزی از میکروب‌ها به هوا پراکنده می‌شود. این غبار که آن را با نام «ابرمدفوع» می‌توانیم بنامیم، محیطی به بزرگی ۶ مترمربع را پر می‌کند. باکتری کلستریدیوم دیفیسیل که در مدفوع وجود دارد، معمولا در محیط‌های بیمارستانی موجب عفونت‌های روده‌ای می‌شود.

بنابه گفته محققان و کارشناسان بهداشت و سلامت، دست‌هایتان را پس از شستشو باید خشک کنید تا باکتری‌های موجود در هوا روی آن‌ها ننشینند. اما به‌جای دستگاه خشک‌کن دست، از دستمال کاغذی‌های شخصی استفاده کنید.

دیگر خبرها

  • در حمله موشکی به اسرائیل، نکشتن سخت‌تر از کشتن است
  • درمان بیماری کبد با چند دانه کوچک!
  • جایگزین مسواک از راه رسید!
  • یک ابزار جدید ویرایش RNA می‌تواند درمان سرطان را بهبود بخشد 
  • یک ابزار جديد ويرايش RNA می تواند درمان سرطان را بهبود بخشد 
  • درمان بیماری کبد با چند دانه‌ کوچک!
  • تظاهر به دینداری و انکار منافقانه حکم قصاص
  • آیا زمان دور انداختن «مسواک» فرا رسیده است؟
  • این باکتری در دهان سرطان روده بزرگ را تسریع می‌کند
  • آیا خشک‌کن‌های دست بهداشتی‌اند؟