Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: تاکنون هیچ تصمیمی مبنی بر برگزاری یا لغو جشنواره شیره‌پزی مانیزان شهرستان ملایر گرفته نشده است.

علی خاکسار در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: تصمیم برگزاری این جشنواره را ستاد کرونا، اداره میراث فرهنگی و فرمانداری شهرستان ملایر می‌گیرند و پس از اعلام به معاونت گردشگری اطلاع‌رسانی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بازگشایی مدارس و سفرهای چند روز گذشته نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است و پس از گذشت یک هفته و مشخص شدن تأثیر این اتفاقات تصمیم نهایی گرفته می‌شود.

خاکسار درباره آمار مسافران تعطیلات روزهای اخیر هم اظهار کرد: آماری از گردشگران این ایام نداریم و معمولاً پایان هر ماه آمارها گرفته می‌شوند اما تعداد مسافران استان همدان در دوران شیوع کروناویروس عدد قابل توجهی نیست که با سال قبل مقایسه کنیم.

گفتنی است؛ رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر نیز گفت: احتمال لغو برگزاری یازدهمین جشنواره شیره پزی «مانیزان» به سبب شیوع کروناویروس وجود دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اسدآباد نیز از احتمال لغو  هفتمین جشنواره «آلو»ی روستای هدف گردشگری ملحمدره این شهرستان در مهرماه سال جاری خبر داد.

کامران اکبری‌شایگان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا احتمال اینکه در مهرماه امسال هفتمین جشنواره روستای هدف گردشگری ملحمدره معروف به ماسوله غرب کشور لغو شود، بسیار بوده و برگزاری جشنواره بستگی به تصمیم ستاد مقابله با  کرونا شهرستان و فرماندار دارد.

وی افزود: فعلاً تصمیم و یا جلسه ای در رابطه با برگزاری و یا عدم برگزاری هفتمین جشنواره آلو گرفته نشده و قطعاً با نتیجه گیری در این رابطه به تصمیم ستاد مقابله با کرونا شهرستان اطلاع رسانی لازم در این رابطه صورت خواهد گرفت.

اکبری شایگان در ادامه با اشاره به فعالیت پنج خانه بوم‌گردی و یک مجتمع تفریحی در این روستای هدف گردشگری گفت: خوشبختانه ماسوله غرب کشور با ایجاد این تعداد خانه بوم گردی از روستاهای پیشرو در استان همدان است.

وی با بیان اینکه ملحمدره در سال ۱۳۹۰ به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شده است، تصریح کرد: روستای ملحمدره با توجه به معماری سنتی و تاریخی در جمع ۲۰۰ روستای دارای بافت باارزش کشور و ۲۰ روستای هدف گردشگری همدان جای دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری شیره پزی جشنواره آلو میراث فرهنگی گردشگري روستای هدف گردشگری میراث فرهنگی استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۲۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی به همت اداره جهاد کشاورزی شهرستان اهر بمناسبت گرامیداشت روز ملی گندم و نان، جشنواره پخت نان و غذا‌های نان پایه با مشارکت ۸۰ شرکت کننده از نانوایان، کشاورزان و اهالی روستا‌های این شهرستان برگزار شد.

علی نجفی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر با بیان اینکه سالانه ۲۵ هزار تن گندم در این شهرستان تولید می‌شود گفت: این جشنواره باهدف معرفی نان‌های باکیفیت سنتی، صنعتی و محلی و همچنین ترغیب خانواده‌ها برای استفاده نان‌های باکیفیت برگزار شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر
  • تخلیه روستای نوده شهرستان زیرکوه
  • ملایر شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی است
  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی
  • راهنمایان گردشگری فقط از طریق  دفاتر اقدام مجاز به برگزاری تور هستند
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان در گردکوه
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • توجه به گردشگری غذا در جشنواره‌های فرهنگی تبریز
  • گردشگری غذا در تبریز امسال برجسته می‌شود