Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، طرح مسکن ملی، طرحی که قرار است بخشی از مشکلات مسکن کشور را حل کند و 400 هزار نفر از مردم را خانه دار کند در بسیاری از استان‌ها از جمله استان ایلام نیز این طرح کلید خورده است.

به گفته‌ی علی‌اصغر کاظمی مدیر کل راه و شهرسازی استان تا مرداد ماه امسال 12725 نفر در این طرح ثبت نام کرده‌اند و برای 391 نفر پیامک ارسال واریز آورده اولیه 400 میلون ریالی ارسال شده است که تنها 77 نفر نسبت به تکمیل این آورده اقدام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش مبلغ به 300 میلیون تومان

مهدی جمشیدی یکی از متقاضیان مسکن ملی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: از ابتدای این طرح مسوولین کشوری و استانی کل مبلغ آورده را حداکثر 150 میلیون اعلام کردند اما بعد از ثبت نام و گرفتن تعهد محضری برای پرداخت این مبلغ، اکنون زمزمه‌هایی از افزایش این مبلغ به 300 میلیون تومان به گوش می‌رسد.

وی افزود: متاسفانه مسوولین پاسخ روشنی نمی‌دهند و در حال حاضر بین دو راهی انصراف و یا ادامه شرکت در این طرح مانده‌ایم.

عدم پاسخگویی مسوولین

علی رضایی یکی دیگر از متقاضیان این طرح در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام، گفت: بنده بارها به بنیاد مسکن مراجعه کرده‌‌ و جویای میزان مبالغ آورده شده‌ام که با پاسخ‌های متفاوتی روبه رو شده که اکثرا به مبلغ بیش از 500 میلیون اشاره می‌کنند.

وی افزود: با مبلغ 500 میلیون و حتی کمتر در بیشتر مناطق ایلام می‌توان صاحب یک واحد آپارتمان با امکانات کامل و با اقساط بسیار کمتر از اقساط 17 میلیون تومانی این طرح شد و در حال حاضر نیز برای انصراف در این جا حضور دارم.

اذغان کردن کارکنان بنیاد به بالا بودن مبلغ و نامناسب بودن طرح

یک دیگر از متقاضیان این طرح، عنوان کرد: افرادی که در این طرح ثبت نام کرده‌اند امید داشته که از تخفیفات و تعرفه‌های دولتی برای این طرح استفاده شود و اگر قرار باشد این تخفیفات اعمال نشود چه تفاوتی با ساخت مسکن آزاد دارد.

وی افزود: بارها مسوولین کشوری از تخفیفات و حتی تعرفه‌های دولتی برای مصالح ساختمانی در این طرح صحبت کرده‌اند اما با این وجود باز مبلغ آورده زیاد است؛ در این زمینه بنده با مراجعه به بنیاد مسکن میزان آورده را نیز جویا شده‌ام که کارکنان بنیاد نیز به بالا بودن مبلغ و نامناسب بودن طرح اذعان کرده‌اند.

این قیمت دور از انتظار نیست

حبیب‌الله محبی مدیرکل بنیاد مسکن استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: این مبالغ از جمله 300 میلیون آورده در حال حاضر تنها یک پیش بینی است و با توجه به هزینه‌های ساخت شامل آماده سازی، پروانه، نظام مهندسی، انشعابات آب و برق و گاز و آماده سازی زمین‌ها که تماما بر عهده متقاضیان است؛ این قیمت دور از انتظار نیست.

عدم پاسخگویی مدیر کل و روابط عمومی راه و شهرسازی 

در ادامه گزارش به سراغ علی‌اصغر کاظمی مدیرکل راه و شهرسازی استان و همچنین روابط عمومی راه و شهرسازی رفتیم و مشکلات فوق را مطرح کردیم که متاسفانه با عدم پاسخگویی از طرف آن‌ها روبه رو شده‌ایم.

در پایان این گزارش سوال زیادی ذهن متقاضیان را درگیر خواهد کرد که چرا باید مبلغی که هنوز در حد پیش بینی است بابت تامین آن از متقاضیان تعهد ثبتی اخذ شود؟ چرا مسوولین استانی با شفافیت پاسخگوی خبرنگاران و از آن فراتر مردم نیستند؟

اگر این طرح توجیه در استان ندارد اعلام شود تا مردم وقت و هزینه خود را درگیر آن نکنند؛ آیا تعداد کم واریزی آورده اولیه متقاضیان در استان( کمتر از 18 درصد) نشان‌گر نارضایتی مردم از طرح نیست؟ آیا این تخفیفات و تعرفه‌های دولتی در این طرح اعمال شده است؟

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مسکن ایلام شفافیت انصراف مسکن ملی راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۳۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات ودیعه مسکن به بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی پرداخت شد

«سیداحمد خادمیان» میزان پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن را توسط بانک‌ها تشریح کرد و گفت: تاکنون یک میلیون و ۵۹۴ هزار و ۹۵۳ نفر در سامانه tem.mrud.ir ثبت‌نام کردند.

به نقل از وزارت راه و شهرسازی، وی افزود: از متقاضیان ثبت نام شده، یک میلیون و ۴۱۶ هزار و ۴۵۲ نفر حائز شرایط اولیه شدند و از این تعداد ۹۹۱ هزار و ۶۵۸ متقاضی به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات ودیعه معرفی شدند.

مدیرکل دفتر پایش طرح‌های مسکن وزارت راه و شهرسازی ادامه‌داد: طبق آمارها، تسهیلات پرداخت شده توسط بانک‌ها به متقاضیان وام ودیعه به تعداد ۴۳۸ هزار و ۵۵۸ فقره است که با توجه به فصل نقل و انتقالات، انتظار داریم تا این میزان افزایش یابد و تعداد بیشتری از مردم بتوانند از این امکان برای فراهم کردن مسکن مناسب خود و خانواده استفاده کنند.

خادمیان تاکید کرد: بانک‌ها طبق بخشنامه شرایط پرداخت وام ودیعه را تسریع بدهند.

وی توضیح‌داد: به تازگی گزارش‌هایی به وزارت راه و شهرسازی ارسال شده که بر اساس آن، برخی از شعب مدارک مازاد از بخشنامه از متقاضیان تسهیلات ودیعه طلب می‌کنند و حتی استعلام‌هایی را مجدد پس از حائز شرایط شناخته شدن متقاضی می‌خواهند که این موارد مورد تایید وزارت راه و شهرسازی نیست.

این مقام مسئول تاکید کرد: همه شعب بانک باید بر اساس بخشنامه پیش بروند و مدارک و استعلاماتی خارج از بخشنامه از متقاضیان طلب نکنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • زباله‌های پلاستیکی نفس ایلام را بند آورده اند
  • مانع تراشی در مسیر شفافیت بازار مسکن
  • تسهیلات ساخت انگیزه‌ای برای ورود مردم جهت تکمیل آورده‌های نهضت ملی مسکن است
  • پرداخت بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در ایلام
  • اختصاص زمین به ۱۰۱ متقاضی حائز شرایط طرح نهضت ملی مسکن
  • تسهیلات ودیعه مسکن به بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی پرداخت شد
  • ۷ هزار و ۱۷۹ قطعه‌زمین در روستا‌های مهاباد آماده تحویل به متقاضیان مسکن است
  • اعلام نحوه دریافت وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن
  • افزایش تسهیلات ودیعه مسکن در خوزستان
  • نحوه دریافت وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن اعلام شد