Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@00:08:39 GMT

پرداخت ۲۴ هزار میلیارد ریال به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۲۳۳۵۴

پرداخت ۲۴ هزار میلیارد ریال به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود نصرتی، گفت: از محل اعتبارات تبصره (۲) ماده (۳۹) قانون مالیات بر ارزش افزوده (سوخت) تا نیمه شهریور بیش از ۱۶ هزار و ۶۵۱ میلیارد ریال (بیش از ۱۶۶۵ میلیارد تومان) بین شهرداری‌ها و دهیاریها توزیع شده که سهم شهرداری کلانشهرها از کل وصولی ۱۹۹۸ میلیارد ریال، سهم سایر شهرداری‌ها ۸,۸۲۵ میلیارد ریال و سهم دهیاری‌ها ۵,۸۲۸ میلیارد ریال بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: این اعتبار، مطابق قانون به نسبت ۱۲ درصد شهرداری کلانشهرها، ۵۳ درصد سایر شهرداری‌ها و ۳۵ درصد دهیاری‌ها توزیع می‌شود.

نصرتی ادامه داد: براساس بند (و) ماده (۵۸) قانون الحاق (۲)، ۲۰ درصد از منابع وصولی مفاد این بند می‌بایست برای کمک، مساعدت، خرید ماشین آلات، … به نسبت ۷۰ درصد شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت و ۳۰ درصد دهیاری‌ها اختصاص یابد و در این راستا دستورالعمل‌های مربوطه تنظیم تا در سرفصل‌ها و پروژه‌های مشخص پس از معرفی از سوی استانداری‌ها اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه در این راستا به اجرای ۱۴۰۰ پروژه در شهرداری‌های زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت و دهیاری‌ها کمک می‌شود، اعلام کرد: تا نیمه شهریور ماه از این محل مبلغ ۴,۱۶۳ میلیارد ریال وصول شده که به شهرداری‌ها و دهیاری‌های واجد شرایط پرداخت شده است.

نصرتی گفت: از محل سایر ردیف‌ها و طرح‌های مندرج در قانون بودجه سنواتی با پیگیری‌های به عمل آمده از سازمان برنامه و بودجه تاکنون مبلغ ۳,۸۷۹ میلیارد ریال اختصاص که این اعتبار به طرح‌های تجهیز و ساماندهی آتش نشانی شهری و روستایی، ساماندهی پسماندهای شهری و روستایی، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی شهری (اتوبوس و واگن مترو)، … اختصاص یافته است که این اعتبار بر اساس مفاد توافقنامه‌های مبادله شده با سازمان برنامه و بودجه کشور به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اختصاص می‌یابد.

وی افزود: علاوه بر موضوعات ذکر شده، با پیگیری‌های به عمل آمده در لایحه بودجه سال ۹۹ و متعاقباً درج در قانون بودجه سال ۹۹ کل کشور، هزار میلیارد تومان برای خرید نردبان آتش نشانی اختصاص یافت که مقدمات اولیه آن شامل ابلاغ اعتبار، تهیه پیش نویس موافقتنامه،…، در حال انجام است که به محض تخصیص اعتبار و فروش اوراق خزانه اسلامی از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی، نسبت به خرید و توزیع بین شهرهای واجد شرایط با اولویت مراکز استان و شهرهای دارای ساختمان‌های بلند مرتبه اقدام خواهد شد.

کد خبر 5018812

منبع: مهر

کلیدواژه: مسعود نصرتی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور پرداخت مطالبات وزارت آموزش و پرورش شورای شهر تهران سال تحصیلی جدید ویروس کرونا محرم 99 آغاز سال تحصیلی شهرداری تهران محسن حاجی میرزایی وضعیت راهها قوه قضاییه متروی تهران ترافیک پیش بینی وضعیت هوا بازگشایی مدارس شهرداری ها و دهیاری میلیارد ریال دهیاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۳۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری مهر، بانک مرکزی بانک‌ها را موظف به بخشودگی سود، کارمزد و جریمه‌های دیرکرد تسهیلات پرداختی تا دو میلیارد ریال با سررسیدهای تا پایان ۱۴۰۲ تمامی بهره‌برداران بخش کشاورزی خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه و استمهال اصل تسهیلات به مدت یک سال کرد.

در بخشنامه شماره ۰۳.۷۲۲ مورخ ۶ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ آمده است: بدین وسیله بند «ض» تبصره (۷) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور به شرح ذیل ابلاغ می‌شود:

«ض‏‏‏‏- بانک‌های عامل موظفند نسبت به بخشودگی سود، کارمزد و جریمه‌های دیرکرد تسهیلات پرداختی تا دو میلیارد (۲،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال با سررسیدهای تا پایان سال ۱۴۰۲ تمامی بهره‌برداران بخش کشاورزی خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه به ویژه سیل، سرمازدگی و خشکسالی با اولویت (متناسب با میزان وام و به صورت فصلی) و بر اساس آئین‌نامه اجرایی تدوین شده توسط سازمان برنامه و بودجه کشور که به تصویب هیأت وزیران می‌رسد اقدام و اصل تسهیلات را به مدت یک‌سال استمهال کنند.

بار مالی ناشی از این بند تا مبلغ یکصد و پنجاه هزار میلیارد (۱۵۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال توسط سازمان برنامه و بودجه کشور از محل بند «م» ماده (۲۸) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) تضمین و پرداخت خواهد شد.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است گزارش تفصیلی عملکرد این بند را هر ۶ ماه یک‌بار به کمیسیون‌های کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست و برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ارائه کند.»

تضمین‌نامه و دستورالعمل اجرایی بند قانونی اشاره شده متعاقباً ارسال خواهد شد. بر این اساس، خواهشمند است دستور فرمائید مراتب به نحو مقتضی به واحدهای اجرایی ذی‌ربط ابلاغ شود.

کد خبر 6062682

دیگر خبرها

  • وارد شدن خسارت به۶۰ درصد جاده‌های عشایری گچساران
  • اختصاص بودجه مرمت مسجد سید از سوی میراث فرهنگی و شهرداری اصفهان
  • ترمیم و نگهداری پل‌های تاریخی اصفهان با کمک شهرداری/ اختصاص بودجه برای مرمت مسجدسید
  • مرمت و نگهداری پل‌های تاریخی اصفهان با کمک شهرداری/ اختصاص بودجه برای مرمت مسجدسید
  • اختصاص ۱۰۰ همت تسهیلات قرض الحسنه با هدف حمایت از تولید
  • بانک مرکزی امهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه را ابلاغ کرد
  • امهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه ابلاغ شد
  • اختصاص ۱۰۰ همت تسهیلات قرض‌الحسنه با هدف حمایت از تولید
  • درآمد سال ۱۴۰۲ البرز بیش از ۱۸۵ هزار میلیارد ریال بود
  • قانون وام ازدواج ، فرزندآوری و مسکن ابلاغ شد