Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد راستاد مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه ما برای تردد کشتی‌های رو‌-رو کامیون در بنادر شمالی کشور عملیات جدیدی را شروع کرده‌ایم، اظهار کرد: به طور ویژه در بنادر شمالی سعی داریم با کشور قزاقستان ترددهایی را برقرار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راستاد از توافق برای راه اندازی و تردد شناورهای رو – رو بین بنادر آکتائو و کوریک با بنادر شمالی ایران و  تشکیل کارگروه مشترک طی یک ماه برای تهیه پیشنهادهایی خبر داد و گفت : ایران و کشور قزاقستان بر توسعه حمل و نقل کانتینرها با کشتی فیدر بین بنادر آکتائو و بنادر شمالی ایران، توافق کرده‌اند و به منظور افزایش ترافیک کانتینرها، یادداشت تفاهمی نیز در این راستا منعقد می‌شود.

بیشتر بخوانید

سرمایه گذاری ۱۶ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در پروژه های بندری

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: بنادر امیرآباد، نوشهر و انزلی هم اکنون برای تردد و پذیرش کشتی‌های رو‌-رو کامیون آمادگی دارند و امیدواریم تا پیش از پایان سال بتوانیم اسکله رو ریلی را هم در بندر امیرآباد تکمیل کنیم و به بهره‌برداری برسانیم.

راستاد تصریح کرد: در این زمینه شرکت‌های کشتیرانی و همچنین فورواردرها و کشتی‌های درگیر در عملیات امور صادرات و واردات بین کشورهای ساحلی خزر را دعوت کرده‌ایم تا با ایجاد تسهیلات و همچنین اعمال تخفیفات زمینه را برای ورود کشتی ها فراهم کنیم.

او توضیح داد: تا پیش از شیوع ویروس کرونا کشتی‌های رو-روی مسنجر بین بندر شهید رجایی و بندر کشور امارات ایجاد شده بودند که در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شده‌اند.

راستاد تاکید کرد: همین کشتی هم اکنون در حال تردد به صورت رو-رو کامیونی است که از طریق آن کانتینرهای یخچالی جا به جا می‌شود و ما به دنبال آن هستیم که از سایر بنادر جنوبی کشور برای تردد رو-رو کامیون استفاده کنیم.

مدیر عامل سازمان بنادر در پایان یاد آور شد: با تعدیل شرایط ناشی از ویروس کرونا امیدواریم بتوانیم ترددهای بنادر جنوب کشور به کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله قطر را ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل ونقل سازمان بنادر ناوگان دریایی کشتیرانی ایران بنادر شمالی کشتی های رو رو کامیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۳۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی اردبیل برای میزبانی از رقابت‌ های بین المللی کشتی فرنگی «جام صفوی»

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل؛ این رقابت‌ ها روز‌های پنجم وششم اردیبهشت در سالن رضازاده اردبیل برگزار خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • وضعیت راه‌های کشور؛ بارش و تردد روان در جاده‌های شمالی
  • تشریح آخرین وضعیت تردد کامیون های ترانزیتی از مرز آستارا
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور
  • تجارت ۱۰ میلیارد دلاری ایران و پاکستان با توسعه زیرساخت‌ها
  • روند عادی تردد کامیون ها در آستارا
  • آمادگی اردبیل برای میزبانی از رقابت‌ های بین المللی کشتی فرنگی «جام صفوی»
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی ها در حوزه شمال کشور​
  • آخرین وضعیت تردد کامیون ها در گمرک مرزی آستارا | تردد به حالت عادی برگشت
  • تصاویری از تردد عادی کامیون ها در گمرک مرزی آستارا