Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز سه‌شنبه دویست و سی و پنجمین جلسه خود را به بررسی مشکلات و معضلات منطقه ۲۲ تهران و همچنین بررسی لایحه نظام نامه انتخاب، ارزیابی و نظارت بر عملکرد ذی حساب و قائم‌مقامان ذیحساب شهرداری تهران پرداختند.

مشکلات منطقه ۲۲ روی میز شورای شهر تهران

براین اساس «اصغر قدیمی» رابط شورایاری منطقه ۲۲ با گلایه از مدیریت شهری منطقه گزارش مفصلی را در صحن شورای اسلامی شهر تهران قرائت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: منطقه ۲۲ دارای ۴ ناحیه، ۱۲ محله و ۲۸ شهرک در ۶۲۰۰ هکتار است و ۳۵۰ هزار نفر در این منطقه پایتخت ساکن هستند.

دبیر کارگروه برنامه و بودجه شورایاران منطقه ۲۲ درباره فرصت های این منطقه نیز گفت: پارک جنگلی چیتگر، بوستان جوانمردان، دریاچه شهدای خلیج فارس، آبشار تهران، روستای وردیج، خرگوش دره و پارک جنگلی لتمان کن به عنوان منابع ارزشمند و بستر اولیه توسعه گردشگری در این منطقه است.

به گفته قدیمی، وجود مراکز متعدد خرید و خدمت از جمله بازار بزرگ ایرانیان، مرکز خرید طوبی، تهران مال، رزمال، مالامال و باملند فرصت های ویژه ای برای اقتصاد منطقه است.

قدیمی در بخش دیگری از سخنانش به سه مشکل بزرگ منطقه ۲۲ اشاره کرد و گفت: اهالی این منطقه از نبود مدرسه دولتی و رشد قارچ گونه مدارس غیر انتفاعی، عمل نکردن شرکت های انبوه ساز به تعهداتشان نسبت به مسائل رفاهی شهروندان و کمبود کلانتری با توجه به وجود نقاط متعدد بی دفاع شهری رنج می برند.

رابط شورایاران منطقه ۲۲ ادامه داد: متاسفانه این مشکلات در طول سالیان قبل و با توجه به توسعه منطقه ایجاد شده و نیازمندیم این مشکلات به صورت جدی در شورای شهر تهران بررسی شود.   

واکنش اعضای شورا به مشکلات منطقه ۲۲

پس از ارائه گزارش رابطه شورایاری منطقه ۲۲ تهران اعضای شورای شهر نقطه نظرات خود در خصوص منطقه ۲۲ را اعلام کردند.

«احمد مسجدجامعی» عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: دریاچه چیتگر دیگر نقشی در تصفیه هوای پایتخت ندارد و به حوض برج‌های اطراف تبدیل شده است.

وی ادامه داد: ساخت و سازها در این منطقه قرار بود لویزان در شرق و چیتگر در غرب و دریاچه باعث تصفیه هوای پایتخت شوند، اما این طرح فراموش شده و دریاچه شهدای خلیج فارس به حوض برج‌های اطراف تبدیل شده است.

این عضو شورا انتقاد کرد: در دوران نجفی شهردار وقت ساخت یک برج که کاملا دریاچه را محصور می‌کرد متوقف شد اما حال باز ساخت وساز  آن آغاز شده و عملا دریاچه دیگر نقشی در تصفیه هوا ندارد.

وی افزود: ساخت و ساز انجام می‌شود و بعد به ما می‌گویند که به آنها پایان کار بدهیم؛ این در حالی است که شهرداری بر روند ساخت و ساز نظارتی ندارد.

«شهربانو امانی» دیگر عضو شورای شهر نیز درباره منطقه ۲۲ تهران افزود: مصوبات متعدد شورای عالی شهرسازی و معماری برای اتخاذ رویکرد TOD در برنامه ریزی شهری وجود دارد اما باز هم شاهد رشد افقی شهر تهران در سمت غرب هستیم این نوع از توسعه هزینه های سنگینی در حوزه انتقال زیرساخت ها و توسعه حمل و نقل عمومی به مدیریت شهری تحمیل می کند.

«زهرا نژاد بهرام» عضو دیگر شورا نیز گفت: یکی از معضلات منطقه ۲۲ تهران شهرک مروارید با ۲۵ بلوک ۲۵ طبقه است که فاقد سرانه‌های شهرسازی و شهری است.

وی ادامه داد: قرار بود در این زمین به شیوه ۳۰ – ۷۰ درصد ساخت و ساز انجام شود اما متاسفانه شهرداری سهم ۷۰ درصدی خود را نیز به جای آن که صرف سرانه کنند، فروخته است.

نژادبهرام افزود: خوشبختانه طرح توسعه دانشگاه علامه طباطبایی که با خرید زمین‌های دهکده المپیک در حال پیشروی بود متوقف شد.

«مجید فراهانی» رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز افزود: جمعیت ساکن این منطقه ۲۰۰ هزار نفر است اما با توجه به برج‌های در حال ساخت پتانسیل جمعیت پذیری به ۵۰۰ هزار نفر می‌رسد و این در حالی است که این منطقه سرانه خدماتی درستی ندارد.

وی ادامه داد: سرانه آموزشی در منطقه ۲۲ بسیار پایین است به گونه‌ای که روزانه ۵۰ هزار سفر آموزشی از منطقه ۲۲ به ۵ انجام می‌شود.

«محمدسالاری» رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران نیز گفت: جایگاه نهادهای شورایی و انتخابی متزلزل شده است و قرار نبود شورایاران این دوره از فرایند تصمیم گیری های غیر مالی هم حذف شوند.

وی با انتقاد از مشارکت ندادن شورایاران در تصمیم گیری ها نسبت به تنزل جایگاه نهادهای شورایی و نهادهای انتخابی ابراز نگرانی کرد.

اعضای شورای شهر همچنین تذکراتی را در جلسه امروز ارائه کردند.

«محمد جواد حق شناس» رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ۱۹ شهرویر سالروز درگذشت آیت الله طالقانی، گفت: خانه آیت الله طالقانی در خیابان انقلاب - پیچ شمیران همراه با خانه مسکونی امام(ره)   دو مکان مهم تاریخ ساز و معتبر در تاریخ انقلاب اسالامی به حساب می آیند.

وی عنوان کرد:  خانه آیت الله طالقانی  نزدیک به دو دهه است توسط شهرداری تملک شده، لذا در بازدیدی که روز گذشته از این خانه داشتیم  خانواده آیت الله طالقانی  درخواست داشتند این خانه تبدیل به خانه موزه شود تا نسل جوان اشنایی بیشتری با مجاهدت های این شخصیت بزرگ انقلاب داشته باشند.

«حجت نظری» عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران نیز در مورد وضعیت نامناسب آبیاری محوطه بیرونی موزه هنرهای معاصر و خسارات جدی به مجسمه‌های آن انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، حجت نظری در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر با اشاره به سالروز درگذشت آیت‌الله سیدمحمود طالقانی گفت: این فرد نقش زیادی در ایجاد بسترها برای شکل‌گیری نهاد شورا در کشورمان داشت و امیدوارم یادگار و پیگیری‌های ایشان با تصمیماتی که این روزها از مجلس در مورد محدود کردن نهاد شورا شنیده می‌شود، به حاشیه نرود.

وی گفت:  این موزه یکی از مهم‌ترین موزه‌های ایران و جهان است که گنجینه‌ای بسیار گران‌بها از بزرگ‌ترین هنرمندان دنیا همچون گوگَن، پیکاسو و... در آن نگهداری می‌شود، اما وضعیت مجسمه‌ها و آثاری که در محوطه بیرونی این موزه قرار دارد، مناسب نیست.

«احمد مسجد جامعی» عضو شورای اسلامی شهر تهران نسبت به نادیده گرفتن سلیقه مردم در توسعه طرح های شهری به شهرداری تهران تذکر داد و گفت: نمی‌توانیم شهر را به سلیقه خود بسازیم.

وی گفت: میدان شهدا خیلی مهم است چرا که 17 شهریور که نقطه عطفی بود در انقلاب اسلامی، در این منطقه انجام شد، اما ما هیچ کاری برای این میدان انجام ندادیم.

مسجدجامعی در ادامه با اشاره به تغییرات خیابان کریمخان گفت: برای نمونه در راسته کریمخان، کتابفروش ها، پیاده رو های معمارانه ای ساختند و  شهرداری بدون اطلاع آن را خراب کرد.  

«زهرا صدراعظم نوری» رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران نیز گفت: شهرداری تهران بر اساس ماده ۳۰ برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران، موظف به تشکیل صندوق توسعه محیط زیست جهت ایجاد ساز وکارهای لازم برای توسعه محیط زیست است، اما تاکنون به رغم اینکه چند بار تذکر داده‌ایم، ‌ هیچ اتفاقی نیفتاده است.

«سید محمود میرلوحی» رییس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای اسلامی شهر تهران  نیز 
با تذکر به اینکه گزارش مالی پروژه صدر هنوز به شورا ارسال نشده است، گفت: متاسفانه هنوز گزارش مالی پروژه صدر که از زمان رسیدگی به لایحه متتم بودجه ۹۸ خواستار آن شده بودیم، و نیز لیست املاک مشمول بند ۶ ماده ۵۵ شهرداری تهران برای اخذ مجوز لازم از شورای اسلامی شهر تهران به شورا ارسال نشده است.

مصوبات شورای شهر تهران

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جلسه امروز لایحه «نظام نامه انتخاب، ارزیابی و نظارت بر عملکرد ذی حساب و قائم‌مقامان ذیحساب شهرداری تهران» را بررسی کردند.

در جریان بررسی این لایحه «علی اعطا» عضو شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد حذف تبصره‌های ۲ ۳ و ۴ این لایحه‌ را مطرح کرد که در نهایت با ۱۳ رای موافق و هفت رای مخالف این پیشنهاد تصویب شد.

وی تاکید کرد که انتصاب ذیحسابان بر عهده شهرداری است و شورا تنها پیشنهاد شهرداری را تایید می‌کند.

برچسب‌ها شورای شهر شهرداری منطقه بیست و دو تهران شهر تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر شهر تهران شورای شهر شهر تهران شورای اسلامی شهر تهران آیت الله طالقانی شورای شهر تهران منطقه ۲۲ تهران شهرداری تهران شهر تهران نیز اعضای شورا ساخت و ساز عضو شورای عضو شورا نیز گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۴۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت درست بارندگی در یزد

عزیزالله سیفی، رئیس شورای اسلامی یزد  با اشاره به بارندگی شدید سه شنبه شب در این شهر گفت: مشکلات آبگرفتگی در شبانه روز گذشته کمتر اتفاق افتاد و اقداماتی که شورای شهر یزد برای دفع آب‌های سطحی انجام داد باعث شد بسیاری از مشکلات حل شود.

او افزود: بیشترین بارندگی در منطقه ۳ شهرداری یزد بود و حجم روان آب‌های زیادی را شاهد بودیم و البته سیل بند‌های این منطقه نیز نگرانی ایجاد کرده بود که امکان سر ریز وجود داشت و خوشبختانه طی بازدیدی که انجام شد برای افزایش تاج سیل بند‌ها اقدام شد و مشکلی وجود نداشت.

رییس شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: روان آب‌ها در منطقه ۳ و شهر حمیدیا مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرد که شهرداری‌ها با مشارکت یکدیگر سریعا ورود کرده و این مشکل رفع شد و انشاالله در بارندگی‌های بعدی این چند نقطه که مشکل دار است نیز رفع شود تا نگرانی مردم این مناطق نیز در بارندگی‌ها حل شود.

سیفی گفت: شهر یزد شیب مناسبی ندارد و در طراحی‌های اولیه نیز این مسئله لحاظ نشده است، در این شورا با اقدامات سال‌های اخبر، مسیر رودخانه مرکزی یزد احیا شد و با تکمیل این رودخانه بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

او اظهار داشت:برای لوله گذاری معابر و همچنین اصلاح گذر در جای جای شهر اقدام و بیش از ۸۰۰ چاه جذبی نیز حفر شد و امیدواریم با ادامه این مسیر و اقدامات پیشگیرانه‌ای که انجام خواهد شد، شاهد کمترین مشکل در این زمینه باشیم

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • جرایم قطع درختان در اراک افزایش یافت
  • پیگیری مشکلات فاضلاب منطقه ۲۲ تهران
  • مدیریت درست بارندگی در یزد
  • ‌اجرای طرح تأمین امنیت بوستان‌ها در محلات کم برخوردار شیراز
  • برقراری توازن و عدالت منطقه‌ای سیاست اصلی شورای شهر قم است
  • مسئولان فرصت خدمت به مردم را قدر بدانند
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نمی‌شود
  • بررسی مشکلات آموزشی شهر مجومرد
  • گزارش دهی معاون شهردار و خزنه دار شورا به اعضا فردا
  • دغدغه و درخواست شهروندان با ۵۶۴ مصوبه بازدید میدانی محلات پیگیری شد