Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، چهار هزا رو ۳۲۸ اثر از ۳۵ کشور جهان به بیست‌ودومین مسابقه بین‌المللی نقاشی نوازاگورا بلغارستان که با موضوع آزاد برگزار شد، ارسال شده بود.
از میان آثار رسیده به بیست‌ودومین مسابقه بین‌المللی نقاشی نوازاگورا کشور بلغارستان، «مرسانا بیگ‌زاده» ۸ ساله از مرکز فرهنگی‌هنری شماره ۳ کانون کرمانشاه، «آوا مقدسیان» ۷ ساله و «ارژنگ باختر» ۱۰ ساله هر دو از مرکز فرهنگی‌هنری کانون بهبهان در استان خوزستان موفق به دریافت دیپلم افتخار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هم‌چنین «فاطمه علیزاده» ۵ ساله از مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری و «اسرا صدقی» ۱۰ ساله عضو کانون ارومیه در استان آذربایجان غربی نیز از این رویداد بین‌المللی دیپلم افتخار گرفتند.
 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با ارسال ۱۵ اثر در بیست‌ودومین مسابقه بین‌المللی نقاشی نوازاگورا کشور بلغارستان شرکت کرده بود.

برای دیدن آثار برگزیده کلیک کنید.

«دیو دیگ به‌سر» فرهاد حسن‌زاده بازنشر شد

دیو دیگ به‌سر یا این‌جوری بود که اون‌جوری شد، نام کتابی به‌قلم فرهاد حسن‌زاده نویسنده نام‌آشنای کتاب‌های کودک و نوجوان است که برای هفتمین بار بازنشر و روانه بازار کتاب شده است. این کتاب که در سال ۱۳۸۸ برای نخستین بار و با تصویرگری علی خدایی برای کودکان بالای ۴ سال یا نوباوه منتشر شده بود اکنون شمارگانش با ۲هزار و ۵۰۰ نسخه چاپ هفتم، در مجموع به ۳۲هزار و ۵۰۰ نسخه رسیده است.
فرهاد حسن‌زاده در این داستان، قصه خیال‌انگیز و طنزآمیز بزبزکی را بیان می‌کند که راه گله را گم کرده و از گرسنگی سر را داخل دیگ می‌کند و با دیگی که بر سر دارد به روستا بر می‌گردد و مردم تصور می‌کنند او دیوی دیگ به سر است و با دیدن او پا به فرار می‌گذارند...
کتاب ۵۶ صفحه‌ای دیو دیگ به‌سر یا این‌جوری بود که اون‌جوری شد، از جمله آثار انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که در بیش از ۱۰ سال گذشته با استقبال گسترده خریداران کتاب، همچنین اعضای کتاب‌خانه‌های کانون روبرو شده است.

نمایش «خرس آرکانسا» مهدی مقیمی تماشایی شد

خرس آرکانسا به کارگردانی مهدی مقیمی‌اسفندآبادی عنوان یکی از فیلم تئاترهای کانون است که ویژه مخاطبان کودک و نوجوان بر روی پایگاه مجازی کانون پرورش فکری قرار گرفته است. طرح نمایش‌نما (اکران فیلم‌ نمایش‌های کودک در فضای مجازی) که از مرداد ۱۳۹۹ آغاز شده و تا نیمه‌ آبان سال جاری ادامه دارد، در هفته دوم اکران خود نمایش خرس آرکانسا را برای مخاطبان خردسال و کودک بر روی سامانه قرار داد.
 اداره‌کل امور سینمایی و تئاتر کانون با شیوع بیماری کرونا در جهان و محروم شدن کودکان و نوجوانان از تماشای تئاتر و استفاده از فضاهای فرهنگی، تصمیم گرفت که فیلم آثار و تولیدات سه دهه‌ گذشته خود را در قالب طرح «نمایش‌نما» روی پایگاه اینترنتی کانون، در دسترس علاقه‌مندان قرار دهد.
خرس آرکانسا، یکی از این فیلم تئاترها است که داستان آن در مورد آشنایی دختربچه‌ای به نام تیش با خرسی که در سیرک هنرنمایی می‌کند، است. تیش که آرزو دارد پدربزرگش برای همیشه در کنار او باشد از خرس می‌آموزد که تا وقتی کارهایی را که پدربزرگ به او یاد داده زنده نگاه ‌دارد، پدربزرگ در کنار اوست و...
این نمایش به کارگردانی مهدی مقیمی‌اسفندآبادی، اولین بار در آبان سال ۱۳۹۳ در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون بر روی صحنه رفت و با بیش از ۱۰۰ اجرا با استقبال مخاطبان مواجه شد. سپس در سال ۱۳۹۸ برای دومین بار در سالن بوستان این مرکز پذیرای تماشاگران علاقه‌مند شد.
به گفته مقیمی؛ این نمایش نوشته اوراند هریس و ترجمه بهزاد نژادقنبر به سوال‌های زیاد کودکان درباره مرگ و از دست دادن عزیزانشان پاسخ می‌دهد. نمایش «خرس آرکانسا» نگرانی‌ها و اضطراب کودکان درباره از دست دادن عزیزانشان را مورد توجه قرار می‌دهد و در روند داستان به بخشی از سوال‌های ذهنی کودکان درباره این موضوع پاسخ می‌دهد. ما بارها در پایان نمایش شاهد رضایت بسیاری از والدین از محتوای این نمایش بودیم.
این کارگردان، ایده اکران فیلم تئاترهای کانون به صورت آنلاین را در دوره بحران کرونا بسیار مفید دانست و افزود: این حرکت خوب در طرح نمایش‌نما منجر به ایجاد امید در اهالی تئاتر کودک می‌شود، زیرا تئاتر کودک با تماشاگر کودک زنده و پویاست. پس توجه به قشر کودک و نوجوان که به خاطر این بیماری از دیدن نمایش محروم شده‌اند، کار بسیار پسندیده‌ای است.
مهدی مقیمی‌اسفندآبادی دارای مدرک کارشناسی سینما است و از سال ۷۹ فعالیت خود را در حوزه تئاتر کودک و نوجوان آغاز کرد و تاکنون آثاری مانند کوکوی گردن دراز و تکه زمینی به اندازه پوست گاو را در مرکز تولید تئاتر و تریلی تئاتر سیار کانون پرورش فکری اجرا کرده است. اجرای نمایش‌های میدانی و محیطی و اجرای تئاتر در سالن‌های روباز کانون از فعالیت‌های این کارگردان تئاتر برای ایجاد شور و امید در میان کودکان است.
یادآوری می‌شود در طرح نمایش‌نما، ۳۶ عنوان فیلم نمایش‌های کانون پرورش فکری به‌تدریج در یکی از سایت‌های فروش بلیت تئاتر بارگذاری می‌شود که دسترسی به آن تا پایان فصل پاییز ۱۳۹۹، امکان‌پذیر است.

برچسب‌ها کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان ادبیات کودک و نوجوان تئاتر کودک و نوجوان کتاب ادبیات نقاشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جشنواره نقاشی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان ادبیات کودک و نوجوان تئاتر کودک و نوجوان کتاب ادبیات نقاشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جشنواره نقاشی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان ادبیات کودک و نوجوان تئاتر کودک و نوجوان کتاب ادبیات نقاشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جشنواره نقاشی کانون پرورش فکری کودکان کودکان و نوجوانان کودک و نوجوان خرس آرکانسا بین المللی تئاتر کودک نمایش نما دیگ به سر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۴۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم انتخاب قهرمانان ورزش سال 1402/ کیانی و میرزازاده قهرمانان زن و مرد ایران از نگاه مردم شدند

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در بخش اول این مراسم بهترین‌های ورزش ایران از نگاه مردم انتخاب شدند:

گل برتر: گل سید مهدی میرجلیلی دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ساحلی 

صحنه ماندگار ورزشی: پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل تیم ملی فوتبال ژاپن در جام ملت‌های آسیا. وحید امیری که به نمایندگی از ملی‌پوشان فوتبال ایران این جایزه را دریافت کرد.

برترین تیم ملی (دیپلم افتخار): تیم ملی هاکی بانوان

برترین تیم ملی: تیم‌ملی فوتبال ساحلی

جایزه افتخار تاریخی: کاوران فرزندان ایران زمین

برترین چهره پارالمپیک: رزا ابراهیمی

قهرمان فردا (دیپلم افتخار): محمد بیرانوند

قهرمان فردا: امیررضا معصومی

برترین سرمربی (دیپلم افتخار): حسین عبدی

برترین سرمربی: علی نادری

بانوی ورزش ایران: ناهید کیانی

آقای ورزش ایران: امین میرزازاده

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم انتخاب قهرمانان ورزش سال 1402/ کیانی و میرزازاده قهرمانان زن و مرد ایران از نگاه مردم شدند
  • پینوکیویی که کارآفرین است
  • دو عضو کانون مازندران منتخب در مسابقه دوست فلسطینی من
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • چهارمین جشنواره پژواک بین المللی می شود
  • جشنواره پژواک رادیو با تقدیر از پیشکسوتان و برنامه‌سازان برگزار شد
  • افتتاحیه «پژواک» با تقدیر از پدر رادیو/ بخش «وعده صادق» اضافه شود
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری میهمان کودکان اراکی
  • پیش بینی استقبال ۱۰ برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی
  • آغاز مرحله استانی جشنواره ملی هنر‌های نمایشی در چهارمحال و بختیاری