Web Analytics Made Easy - Statcounter

۲۲۳۹ اثر به بخش فیلمسازان بسیجی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت رسید. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، برای ارج نهادن به تلاش‌های جهادگرانه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران (اعم از بسیج، ارتش، سپاه، و نیروی انتظامی) و نیز با هدف استعدادیابی و تقویت نیروهای انقلابی و متعهد (به ویژه جوانان خلاق) برای حضور مؤثر در عرصه فیلم‌سازی و سینما، جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در شانزدهمین دوره خود بخشی ویژه برای فیلمسازان بسیجی در نظر گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برهمین اساس و بنابر آخرین اعلام دبیرخانه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، در بخش فیلم بلند 60 اثر، فیلم کوتاه 429 فیلم، در بخش مستند 879 اثر، بخش فیلمنامه 346 اثر، پویانمایی 146 فیلم و در بخش نماهنگ نیز 382 فیلم به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

در این دوره شهر تهران بزرگ با 483 اثر و استان‌های آذربایجان شرقی و خراسان شمالی هر کدام با بیش از 200 اثر در رده بیشترین آثار ارسال شده به بخش فیلمسازان بسیجی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت‌اند و استان‌ تهران (شهرستان‌های تهران) با 109 اثر در رده چهارم قرار دارد.

 آثار منتخب فیلمسازان بسیجی در مرحله استانی در هفته گرامیداشت دفاع مقدس در مرکز استان انتخاب و از صاحبان آثار تجلیل و در مرحله ملی آثار برگزیده استانی با هم به رقابت گذاشته خواهد شد. زمان اعلام آثار پذیرفته شده بخش «فیلمساران بسیجی» شنبه 22 شهریورماه است.

هیئت داوران شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در بخش مسابقه ملی، 6 تندیس و دیپلم افتخار به بهترین تله فیلم بلند، بهترین فیلم داستانی کوتاه، بهترین فیلمنامه، بهترین مستند، بهترین نماهنگ و بهترین پویانمایی اهدا خواهد کرد.

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در بخش نخست از 31 شهریور تا 6 مهرماه مقارن با هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

همچنین از یکم تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسیج این جشنواره در بخش‌های «سینمای ایران و جهان»، «سیدالشهدای مقاومت»، « روایت قلم»، «نقد و پژوهش تحلیل» و انتخاب برگزیدگان ملی «فیلمسازان بسیجی» به دبیری مهدی عظیمی‌میرآبادی برگزار می‌شود.

بزرگداشت جلال آل احمد در شبکه مستند با پخش "جلال به روایت اسالم"مرحله استانی جشنواره فیلم مقاومت در هرمزگان برگزار می‌شود

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سینما مستند جشنواره فیلم مقاومت سینما مستند جشنواره فیلم مقاومت شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت فیلمسازان بسیجی فیلم مقاومت بخش فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۴۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه جشنواره قهرمان ایران/ بهترین‌های ورزش ایران معرفی شدند

مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران با حضور پیمان جبلی رئیس رسانه ملی، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، روسای فدراسیون‌های ورزشی، قهرمانان و افتخارآفرینان کشور و جامعه ورزش در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

 در این مراسم، بهترین‌های سال گذشته ورزش ایران در بخش‌های مختلف، انتخاب و معرفی شدند.

کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان در مراسم تقدیر از قهرمان ایران اظهار کرد: برگزاری این نشست خوب هم گام مثبت دیگری بود که با یک کار مشترک میسر شد. این جشنواره‌ها باعث می‌شود از ظرفیت‌های ورزش قهرمانی به خوبی استفاده شود. در سال ۱۴۰۲ در ورزش قهرمانی در ۷۰ رشته بیش از ۹۰۰ مدال کسب کردیم که سرود ملی ایران را طنین‌انداز کرد.

وی افزود: مجموعه ورزش در کل کشور در حرکتی هماهنگ این افتخارات را کسب کرد و اقدامات تحولی را در دستور کار داشت. تلاش ما این است که تا پایان دولت مسائل را بررسی و مشکلات را برطرف کنیم. در تحول زیرساخت‌های ورزشی موفق شدیم جلسه شورای عالی ورزش را با حضور رییس جمهوری برگزار کنیم که سال‌ها برگزار نشده بود. پروژه‌های بسیاری شناسایی شد و قرار بر این بود هیچ پروژه جدیدی آغاز نشود. بالغ بر ۷ هزار میلیارد تومان بودجه برای این کار در سال جاری پیش‌بینی شده است و با قدرت کار را ادامه خواهیم داد.

هاشمی افزود: بحث بازسازی مجموعه ورزشی آزادی و سالن‌های تحت پوشش هم مطرح بود و موفق شدیم برای آن تامین منابع بکنیم. احداث مجموعه بزرگ در پایتخت که قول رییس جمهوری بود در دستور کار است که با استفاده از ظرفیت‌های موجود مجموعه‌ای در خور نام ایران احداث خواهیم کرد. طرح آمایش سرزمینی هم در دستور کار بود تا عدالت ورزشی حاکم شود.

وی گفت: تمام مطالبات قبلی را پرداخت کردیم و سال ۱۴۰۳ و در دو هفته آینده با حضور رییس جمهوری پاداش‌های جدید هم اهدا خواهد شد. موضوع سرباز قهرمان هم مورد تاکید است. مجلس تمام مراحل را طی کرده و به زودی تصویب و گلایه قهرمانان برطرف خواهد شد.

وزیر ورزش ادامه داد: اصلاح ساختار اساسنامه صندوق قهرمانان هم کار خوبی بود که انجام شد. بحث اصلاح اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی بود که به صورت تخصصی مورد استفاده قرار گیرد. حق پخش تلویزیونی هم با همکاری صدا و سیما در دستور کار است. انصاف مالی در رشته‌های حرفه‌ای نیز مورد تاکید ما بوده که در حال انجام است. واگذاری دو باشگاه بزرگ تهران هم کمک می‌کند تا از روزمرگی خارج شویم. علاوه بر این، کمک به تجهیزات ورزشی فدراسیون‌های ورزشی در دستور کار است که بعد از ۲۰ سال شاهد آن خواهیم بود.

در حال تکمیل...

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره قهرمان ایران/ بهترین‌های ورزش ایران معرفی شدند
  • جایزه جشنواره ایتالیایی برای «در سایه سرو»
  • معرفی برگزیدگان «نمایش» و «سرود» جشنواره روستایی رضوی
  • شانزدهمین صعود فوتسال ایران به نیمه‌نهایی آسیا؛ قرقیز شکار یوز شد
  • «در سایه سرو» جایزه جشنواره فیلم ایتالیا را از آن خود کرد
  • ایران مشتاق میزبانی از شهروندان سعودی | از آنان به بهترین نحو استقبال خواهد شد
  • «اقیانوس پشت پنجره» برگزیده جشنواره هندی شد
  • تمدید مهلت رای گیری «قهرمان ایران»
  • جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون برگزار می‌شود
  • درخشش هنرمندان لردگانی در ششمین جشنواره آسمان هشتم