Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-18@00:31:42 GMT

فوت ۴ کودک مبتلا به کرونا در تربت جام

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۲۴۸۶۹

فوت ۴ کودک مبتلا به کرونا در تربت جام

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، محمد افکار در این باره گفت: در این هفت ماه یعنی از زمان شیوع کرونا از فوت کودک ۵ روزه تا ۳.۵ ساله و نزدیک ۴ سال داشته‌ایم که دارای بیماری‌های زمینه‌ای، مادرزادی، تشنج و نوزاد زودرس بوده‌اند. آمارها نشان می‌دهد آمار مرگ و میر کرونا در کودکان بسیار کمتر از بزرگسالان است اما آنها ناقل‌هایی بسیار خوب هستند و می‌توانند بیماری را از جامعه، مدرسه و مکان‌های پرجمعیت به خانواده منتقل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ۸۵ درصد مردم بدون علامت هستند، ۵ درصد علامت دارند، ۵ درصد به آی‌سی‌یو می‌روند و از این تعداد تنها ۲ درصد فوت می‌کنند. وضعیت تربت جام از نظر ابتلا به کرونا زرد است و تا امروز ۲۴۶۵ مورد آزمایش داده‌اند که ۱۱۳۶ مورد مثبت و ۱۰۴ نفر فوتی بوده‌اند. در حال حاضر هم ۱۶ نفر بستری هستند که حال ۸ نفرشان مناسب نیست.

کد خبر 547518 برچسب‌ها كرونا در ايران استان خراسان رضوی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران استان خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۴۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام حدود۱۰ هزار تست تشخیصی بیماری سل در گاوداری‌های شهرستان تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، ، رئیس شبکه دامپزشکی تربت حیدریه گفت:بیماری سل از مهمترین بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام است که در نتیجه مصرف مواد لبنی غیر پاستوریزه و تماس با دام آلوده به انسان منتقل می‌شود.

 دکتر سید ابوالحسن سیدین افزود: با انجام تست توبرکولین امکان شناسانی دام آلوده وجود دارد که در صورت مثبت بودن بیماری در دام، بلافاصله گاو یا گوساله مبتلا طی مراحل قانونی برای کشتار به کشتارگاه انتقال داده و پس از حذف اندام‌های غیرقابل مصرف، وارد چرخه مصرف انسانی می‌شود. 

وی گفت: این اقدام بهداشتی و ضروری برابر دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی کشور انجام و باعث کنترل و پیشگیری بیماری در جمعیت دامی و انسانی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • هشدار دامپزشکی تربت حیدریه به دامداران در خصوص بیماری آنتروتوکسمی (قلوه نرمی)
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • جان باختن بیش از یک هزار تن بر اثر بیماری های عفونی در افغانستان
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • شناسایی ۹۱ هزار فرد مبتلا به فشار خون در قزوین
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • انجام حدود۱۰ هزار تست تشخیصی بیماری سل در گاوداری‌های شهرستان تربت حیدریه
  • وسواس؛ بیماری سمج اما درمان‌پذیر
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا