Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور گفت: انتخاب واحد دانشجویان دانشگاه پیام نور در سال تحصیلی جدید استانی و منطقه‌ای خواهد بود.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، مرتضی محسنی معاون آموزشی دانشگاه پیام نور در خصوص نحوه ارائه دروس و انتخاب واحد دانشجویان در نیمسال تحصیلی جاری گفت: نحوه ارائه دروس در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد داخل کشور، به صورت استانی و منطقه‌ای خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور با عنوان اینکه دروس عملی و دروس دوره دکتری توسط مراکز ودر خارج از کشور توسط دفاتر نمایندگی مراکز بین الملل ارائه می‌شود، اظهار داشت: شیوه جدید انتخاب واحد و ارائه دروس ویژه مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد داخل کشور است.

وی افزود: در این شیوه، دانشگاه پیام نور در هر استان موظف به ارائه کل دروس دانشجو است فقط در مواردی که تعداد دانشجویان در هر درس به حدنصاب نرسد، درس مذکور به صورت منطقه‌ای ارائه می‌شود تا از امکانات استان‌های مجاور استفاده شود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور از امکان مهمانی در ترم جاری خبر داد و گفت: با وجود ارائه کلیه خدمات آموزشی به صورت الکترونیکی، امکان مهمانی در دانشگاه پیام نور به دلیل ارائه دروس عملی وجود دارد.

محسنی همچنین در خصوص فعالیت مرکز ۵۳۰۸ دانشگاه پیام نور که از سال‌های گذشته و از دوره پیش از شیوع بیماری کرونا، دروس را در مقطع کارشناسی ارشد به صورت قطبی و الکترونیکی ارائه می‌داد، گفت: ۱۴ قطب در این مرکز تعریف شده که هر قطب متولی چند رشته خاص است و از زمان قبل از شیوع کرونا تاکنون، خدمات آموزش الکترونیکی این مرکز زیر نظر دفتر آموزش‌های آزاد دانشگاه ارائه می‌شد.

وی افزود: در حال حاضر که کلیه دروس دانشگاه به دلیل شیوع بیماری کرونا و لزوم حفظ سلامت دانشجویان به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود، ارائه دروس در این مرکز متوقف شده و امکان انتخاب واحد برای همه دانشجویان این دانشگاه به صورت سراسری و به صورت استانی و منطقه‌ای صورت می‌گیرد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور درخصوص برخی مشکلات صدور مجوز دانشجویان در انتخاب واحد استانی و منطقه‌ای اظهار داشت: در روش انتخاب واحد استانی و منطقه‌ای هیچ منعی برای دانشجویان ایجاد نشده است. در وهله اول تمامی دروس دانشجویان در استان محل تحصیل دانشجو ارائه خواهد شد و در صورت عدم حد نصاب تشکیل کلاس‌ها دروس به صورت منطقه‌ای ارائه می‌شود که مجوز این انتخاب نیز توسط مراکز صادر خواهد شد.

وی یادآور شد: از آنجا که انتخاب واحد در نیمسال تحصیلی جاری برای اولین بار به صورت منطقه‌ای و استانی ارائه شده است ممکن است با اشکالاتی روبه رو باشد که دانشجویان عزیز باید با مراکز خود برای حل مشکلات تماس حاصل نمایند.

محسنی گفت: آزمون‌های پایان نیمسال دانشگاه پیام نور به صورت مجازی برگزار خواهد شد و جزئیات نحوه برگزاری آزمون از طریق پرتال دانشگاه به نشانی www.pnu.ac.ir اطلاع رسانی خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دانشگاه پیام نور انتخاب واحد دانشگاه پیام نور استانی و منطقه ای معاون آموزشی ارائه می شود انتخاب واحد ارائه دروس خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۵۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسیب دیدن فرهنگ کار از جمله نگرانی‌ها در سیستان است

  آیت‌الله مصطفی محامی  در دیدار با فرماندار زهک ضمن شنیدن گزارشی از فعالیت‌های عمرانی و اقتصادی صورت گرفته در این شهرستان اظهار کرد: اقدامات و خدمات صورت گرفته مایه خوشبختی است اما همچنان باید تلاش‌های بیشتری صورت گیرد و با توجه به نامگذاری سال۱۴۰۳ تحت عنوان جهش تولید با مشارکت مردم مسوولان باید زمینه مشارکت خُرد و کلان مردم را فراهم کنند.

وی افزود: برای نقش آفرینی بیشتر مردم در حوزه تولید و اقتصاد دولت‌مردان باید آن‌ها را راهنمایی و آموزش دهند و حتی ممکن است در مواردی نفرات موفق و کارآفرینان برتر را جهت ارائه مشاوره به مردم به کارگیری کنند تا به تدریج شاهد بازدهی بیشتر فعالیت‌های اقتصادی از سوی مردم باشیم.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بیان کرد: متاسفانه در این استان فرهنگ کار آسیب دیده و مسوولان مختلف نیز هنگام ارائه گزارش‌های خود از این جهت گلایه‌مند هستند این در حالیست که در برخی از جلسات مردم با اشاره به اجرای طرح رزاق خواستار توزیع پول بین مردم بودند اما بنده عنوان کردم که این کار به صلاح مردم نیست و یک آسیب به همراه خواهد داشت چون در منطقه بلوچستان با این آسیب‌ها مواجه هستیم و افرادی به مشاغل کاذب روی آورده‌اند و حاضر نیستند نان بازوی خود را بخورند و در مواردی محصولات کشاورزان خراب می شود به این علت که نیروی کار وجود ندارد و مسئولان نمی‌خواهند منطقه سیستان نیز دچار این آسیب شود بلکه معتقدند درآمدهای حاصل از طرح رزاق باید صرف ایجاد اشتغال برای مردم و توسعه و آبادانی منطقه باشد و البته اگر خانواده‌هایی وجود دارند که از کار افتاده هستند باید ارگان‌هایی حمایتی آن‌ها را تحت پوشش خود قرار دهند.

آیت الله محامی عنوان کرد: باید در رشته‌های مختلف به ارائه آموزش بپردازید تا افراد بتوانند با شرکت در این دوره‌های آموزشی شغل مورد نظر خود را پیدا کنند و بنده در بازدیدی که از اداره کل فنی و حرفه‌ای استان داشتم مسئولان این دستگاه آمادگی خود برای ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را اعلام کردند و باید افراد را به فنی و حرفه‌ای معرفی کنید تا به تدریج به نقطه‌ای برسیم که هر انسان بیکاری وجود داشت مقصر خود او باشد چرا که با وجود آموزش‌ها و مشاغل مختلف همچنان توانسته نیاز شغلی خود را بر طرف کند.

وی گفت: آسیب دیگر عدم جهت‌گیری واحد برخی از افراد است چرا که اختلافات وجود دارد و هر کدام از فرهیختگان و مسئولان شهرستان جهت‌گیری‌های مختلف خود را دارند و فرهنگ تعامل ندارند و رشد خود را در گرو عقب ماندن افراد دیگر می‌دانند که در این صورت منطقه متضرر خواهند شد.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: در حال حاضر در منطقه سیستان با بحران کم آبی مواجه هستیم اما راهکارهای مختلف دیگر وجود دارد چرا که ظرفیت‌های فراوانی در استان وجود دارد اما متاسفانه از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نکرده‌ایم.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آسیب دیدن فرهنگ کار از جمله نگرانی‌ها در سیستان است
  • معرفی ۵ معلم کردستانی به مرحله نهایی انتخاب معلمان نمونه
  • بیانیه مدرسین دروس معارف دانشگاه‌ها در حمایت از حمله به اسراییل
  • انتخاب ۱۰ رئیس دانشگاه و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • تایید انتخاب 10 رئیس دانشگاه‌ و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • تایید انتخاب ۱۰ رئیس دانشگاه و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • تایید انتخاب ۱۰ رئیس دانشگاه‌ و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • تولید پاک کننده های فاقد مواد سمی، به همت دانشجویان قمی
  • ارائه خدمات رایگان به بیماران هموفیلی در مشهد
  • تحقق «جهش تولید» با همکاری تولیدکنندگان و صنایع میسر می‌شود