Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یازدهم با بیان اینکه آقای رئیس جمهور حاضر نیست از محل برای حل کارش جدا شود؛ گفت: متاسفانه مشکلات کنونی ناشی از بی‌تحرکی و خمودی دولت است و دود این وضعیت فقط به چشم مردم می‌رود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مشکلات اقتصادی جامعه هر روز بیشتر می‌شود و مردم این وضعیت و مشکلات را لمس می‌کنند؛ مسائلی مانند بالا رفتن قیمت‌ها.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت هم براساس گفته کارشناسان اقتصاد را رها کرد و ظاهرا در پی حل مشکلات مردم نیست؛ انتقادها به گونه‌ای است که همکیشان دولت و حامیانش نیز لب به انتقاد باز کردند. وضعیت بازار سهام، افزایش شدید قیمت خودرو و.... آیا دولت این مسائل را رصد می‌کند و به فکر حل مشکلات است؟؛ آیا آقای روحانی که در زمان انتخابات سال 92 و 96 ریاست جمهوری وعده‌های رنگارنگی را با انتقاد از رقابیش به مردم داد فراموش کرده است و آیا در این شرایط حاضر است در بین مردم حاضر شود؟

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و فرمانده اقتصاد مقاومتی که در سال 96 به عنوان نامزد پوششی وارد عرصه رقابت‌های انتخاباتی شد و سخنان زیبایی بیان می‌کرد؛ این روزها چرا روزه سکوت اختیار کرده است. به راستی فرمانده اقتصادی دولت کیست و سیاست‌ها را چه کسی تجویز می‌کند؟

رهبر انقلاب در سال جاری بارها به دولت توصیه‌هایی داشتند و در آخرین توصیه خودشان گفتند اعضای دولت با مردم به صورت مستقیم سخن بگویند اما دولتمردان فقط از قالب دوربین‌ها آن هم محدود سخن می‌گویند و خبری از عملشان نیست و دود این وضعیت فقط به چشم مردم می‌رود.

 

متاسفانه شاهد ولنگاری دولت در اقتصاد هستیم/ دولت بنا ندارد به صورت جدی برای حل مشکلات اقتصادی ورود کند؟

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی  شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در مورد اینکه به اعتقاد کارشناسان در حوزه اقتصادی شاهد ولنگاری از سوی دولت هستیم، اظهار کرد: متاسفانه این مشکل الان وجود دارد.

وی افزود: وقتی مهم‌ترین وزارتخانه دولت که وزارت صنعت است، مدت‌ زیادی وزیر ندارد و در معرفی فرد پیشنهادی هم تعلل می‌شود و از سوی دیگر در مسائل و موضوعاتی اقتصادی هماهنگی بین دستگاه وجود ندارد؛ استنباطی غیر از این (ولنگاری) نمی‌توان داشت.

این نماینده مجلس ادامه داد: علیرغم تاکیدات رهبری و حسایست‌های جامعه ولی ظاهراً دولت بنا ندارد به صورت جدی برای حل مسائل و مشکلات اقتصادی ورود کند و جای گله و نگرانی وجود دارد. اگر وضعیت به همین شکل ادامه یابد، اوضاع ممکن است به هم بریزد و بدتر شود.

قادری گفت: قبول داریم تحریم و مشکلات آن، محدودیت انتقال فناوری، دسترسی به ارز، فروش نفت و دسترسی به بازارهای خارجی برای تهیه مواد اولیه و یا صادرات کالا وجود دارد و با مشکل مواجه شدیم ولی بخش قابل توجهی از مشکلات فعلی به سیاست‌های غلط در دولت مربوط است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: الان حجم قابل توجهی از مواد اولیه در گمرک وجود دارد و به علت بهانه‌هایی مانند اینکه منشا ارز این واردات مشخص نیست، مدت‌ها در انبار گمرک مانده و واحدهای تولیدی نمی‌تواند به موقع مواد اولیه و نیازهای خود را تامین کنند یا اینکه مسائل و مشکلاتی که برای صادر کنندگان وجود دارد و مانع صادرات می‌شود.

وی اضافه کرد: بخش عمده‌ای از مشکلات به سیاست‌های اقتصاد دولت برمی گردد؛ البته شاهد خود محوری‌ها و قُدبودن برخی دولتمردان در دستگاه‌ها اداری هستیم؛ در حقیقت نگاه جزیره‌ای در دولت حاکم است که متاسفانه باعث مشکلات در جامعه شده است.

قادری با اشاره به وضعیت ریزشی بورس، گفت: زمانی در بازار سرمایه تقاضای زیادی برای خرید سهام وجود داشت و دولت به موقع سهام عرضه نکرد تا اینکه حباب قیمتی شکل گرفت و که اگر این حباب بترکد، مشکلاتی ایجاد خواهد کرد و موجب بی‌اعتمادی مردم شومی‌شود.

این اقتصاددان مجلس معتقد است: دولت راه جز بورس برای تامین مالی ندارد و با ایجاد نااطمینانی، طبیعی است که خروج سرمایه از بورس رخ می‌دهد.

وی تاکید کرد: عوامل فوق و وضعیت کنونی نشان می‌دهد نیروی هماهنگ کننده و یا تفکر انسجام دهنده در دولت حاکم نیست تا بتواند مجموعه جزایر را به هم وصل کند و یک مجمع الجزایر متحد و منسجم را در کشور شکل دهد.

 

آیا بهم ریختگی در اقتصاد عمدی است؟

قادری در مورد اینکه آیا عدم این بهم ریختگی در اقتصاد عمدی است؟، پاسخ داد: خود آقای رئیس جمهور پای کار نیست و از سوی دیگر هم معاون اول هم حضور فعال ندارند. احساس ما در مجلس این است که مجموعه‌ای به آقای جهانگیری اجازه ایفای نقش نمی‌دهد و ظاهرا اختلافاتی  در درون دولت وجود دارد.

این نماینده مردم توضیح داد: با توجه به مجموعه مسائل اگر فرض کنیم تعمدی در کار نیست ولی الان مشکلات وجود دارد و رئیس جمهور حاضر نیست از محل کارش جدا شود زیرا حل بعضی از مسائل نیازمند حضور ایشان و دولت است.

 

مشکلات کنونی ناشی از بی‌تحرکی و خمودی رئیس جمهور و دولت است

وی ادامه داد: متاسفانه آقای رئیس جمهور تحرک لازم برای حل مسائل را ندارد و با سخنرانی، توصیه و پشت میز نشینی و... کاری انجام نمی‌شود زیرا بعضی موضوات با حضور رئیس دستگاه اجرایی قابل حل است ولی چنین اراده‌ای در درون دولت نمی‌ببینیم.

قادری با بیان اینکه متاسفانه مشکلات کنونی ناشی از بی‌تحرکی و خمودی دولت است، بیان کرد: دود این وضعیت فقط به چشم مردم می‌رود که گرانی را لمس می‌کنند و مشکل معیشت دارند.

 

مجلس و قوه قضائیه پای کار بودند و هستند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: گله از دولت وجود دارد؛ هر چند در شرایطی نیستیم که مجلس بخواهد دنبال استیضاح باشد و با دولت برخورد کند ولی از طرف دیگر هم این دولت، دولتی نیست که بنا داشته باشد که مشکلات را حل کند.

وی افزود: مجلس و قوه قضاییه پای کار و کمک دولت بودند و هستند و دولت باید بتواند از این کمک استفاده کند؛ کدام دوره قوه قضائیه این میزان برای حل مشکلات پای کار بوده است. مجلس هم در عین حال که اختلاف سیاسی با دولت دارد ولی در مسائل کاری همراه دولت است و کمک می‌کند.

رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یازدهم در پایان تاکید کرد: متاسفانه انتظاراتی که از دولت وجود دارد و عده‌هایی که داده شده، براوره نشده و هر روز مشکلات مردم بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/ن

منبع: دانا

کلیدواژه: کمیسیون برنامه مشکلات کنونی رئیس جمهور حل مشکلات پای کار برای حل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۵۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طولانی شدن زمان تخصیص ارز مشکل عمده پرونده‌های میز گمرک است

به گزارش خبرگزاری مهر، رسول کوهستانی پزوه در اولین میز خدمت سال ۱۴۰۳ در اتاق بازرگانی اصفهان، گزارشی از برگزاری ۱۱ میز خدمت گمرک در سال گذشته در محل اتاق بازرگانی را ارائه کرد و اظهار داشت: میز گمرک به پیشنهاد گمرک اصفهان و از سال گذشته با هدف بررسی مشکلات فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی آغاز شد و در پایان هر ماه ملاقات مردمی به صورت رودررو با فعالان اقتصادی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد مشکل مراجعه کنندگان طولانی بودن زمان تخصیص ارز بوده است، تصریح کرد: اهم سایر مشکلات در خصوص تمدید مهلت ثبت سفارش، اخذ مجوزهای قانونی و مقرراتی و اعمال محدودیت‌ها، ممنوعیت‌ها و بخشنامه‌های خلع الساعه بوده است.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: ما منتظر مردم جهت رفع مشکلات در اداره نمی‌مانیم و برای حل مشکلات فعالان اقتصادی در پارلمان بخش خصوصی حضور پیدا می‌کنیم و روند کاهشی مراجعه کنندگان نشان دهنده افزایش رضایت مردم است.

کد خبر 6085018

دیگر خبرها

  • سخنگوی دولت: پس از بارش‌های اخیر بخشی از حقابه هیرمند آزادسازی شد / معیشت مردم و ایجاد رشد اقتصادی اولویت مذاکرات مشترک دولت و مجلس دوازدهم خواهد بود
  • در سفر‌های خارجی تحقق شعار سال در دستور کار قرار دارد
  • برگزاری سومین نشست معاون اول رئیس جمهور با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی و تعاون
  • تعطیلات پایان هفته پس از پاسخ نامه اتاق، تعیین تکلیف می شود
  • تعیین تکلیف تعطیلات پایان هفته
  • تعطیلات پایان هفته پس از پاسخ نامه‌ اتاق تعیین‌تکلیف می‌شود
  • شاخص فضای کسب‌وکار در استان بوشهر مناسب نیست
  • معرفی ٤٠٠ هزار میلیارد تومان پروژه در همایش کرمان آیدکس/ رفسنجان از گردنه توسعه استان خارج شده است
  • طولانی شدن زمان تخصیص ارز مشکل عمده پرونده‌های میز گمرک است
  • تاکید قالیباف بر اتفاق‌نظر دولت‌ومجلس برای مشکلات ارزی