Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنا بر گزارش روز سه‌شنبه دو سازمان خبری و یک گروه حقوق بشری، دو سرباز میانماری بعد از اعتراف به قتل اقلیت مسلمانان روهینجا در جریان سرکوب ۲۰۱۷، به لاهه برده شده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، بنا بر گزارش نیویورک تایمز، رسانه خبری سی‌بی‌سی کانادا و مؤسسه غیرانتفاعی "فورتیفای رایتس" که به بیانات این دو مرد در ویدئویی که امسال در میانمار ضبط شده ارجاع داده بودند، این دو فرد به کشتن ده‌ها روستایی در ایالت راخین شمالی و دفن آن‌ها در گورهای دسته‌جمعی اعتراف کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رویترز ویدئوهای ارجاع داده شده توسط این سازمان‌های خبری را رؤیت نکرده است. نیویورک‌تایمز نیز گفته نمی‌تواند به طور مستقل تأیید کند که دو سرباز جرایمی را که به آن‌ها اعتراف کردند، مرتکب شده‌اند.

دولت میانمار و سخنگوی ارتش نیز تاکنون نسبت به این موضوع واکنشی نشان نداده‌اند.

در این گزارش‌ها آمده این دو مرد هنگامی که دست به اعتراف زدند، در بازداشت گروه شورشی ارتش آراکان، که در حال حاضر در جنگ با سربازان دولت در ایالت راخین است، بوده‌اند و بعدتر به لاهه در هلند انتقال داده شدند، جایی که بتوانند به عنوان شاهد یا در دادگاه ظاهر شوند.

در این گزارش روشن نیست که این افراد چگونه به دست ارتش آراکان افتاده‌اند، چرا صحبت می‌کنند و چطور و تحت اختیار چه کسی به لاهه منتقل شده‌اند.

در همین حال سخنگوی دیوان کیفری بین‌المللی مستقر در لاهه، گفت این دو مرد را بازداشت نکرده است.

وی اظهار کرد: خیر. این گزارش‌ها صحیح نیست. این افراد در بازداشت دیوان کیفری بین‌المللی نیستند.

"پیام اخوان"، وکیل کانادایی نماینده بنگلادش در پرونده‌ای علیه میانمار در دیوان کیفری بین‌المللی، گفت دو مرد مذکور در یک پست مرزی حاضر و خواستار حفاظت شده بودند و به کشتار دسته‌جمعی و تجاوز به شهروندان روهینجا در سال ۲۰۱۷ اعتراف کرده‌اند.

وی گفت: تمام چیزی که می‌توانم بگویم این است که این دو نفر دیگر در بنگلادش نیستند.

یک سخنگوی ارتش آراکان گفته است که این دو مرد فراری بوده و به عنوان زندانیان جنگ، نگه‌داری نمی‌شدند. او درباره اینکه آن‌ها الان کجا هستند نظری نداد، اما گفت این گروه متعهد به اجرای عدالت برای تمام قربانیان است.

میانمار مکرراً ادعاهای نسل‌کشی را رد کرده و می‌گوید عملیات ارتشش در ۲۰۱۷ شبه‌نظامیان روهینجا را هدف قرار داده بوده که به پست‌های مرزی پلیس حمله کرده بودند.

دادگاه بین‌المللی کیفری در حال تحقیقات درباره جنایت علیه بشریت در تبعید اجباری روهینجاها به بنگلادش، آزار و دیگر اقدامات غیربشری است.

بیانیه‌ای از دفتر دادستانی دیوان کیفری بین‌المللی گفته است: این دفتر به طور علنی درباره گمانه‌زنی‌ها یا گزارش‌های مربوط به تحقیقات جاری اظهار نظر نکرده و درباره مشخصات هیچ بخشی از فعالیت‌های تحقیقاتی‌اش نیز بحثی نمی‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: میانمار بنگلادش لاهه دیوان کیفری بین المللی دو مرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۵۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی/حرم ابراهیمی به روی مسلمانان بسته شد

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، منابع محلی در این باره گفتند که صدها شهرک‌نشین در دومین روز از ایام عید پسح یهودیان و در سایه تدابیر شدید امنیتی پلیس اسرائیل در قدس اشغالی از سمت باب المغاربه به مسجدالاقصی یورش برده و در صحن‌های آن اقدامات تحریک‌آمیزی انجام دادند.

خبرنگار خبرگزاری الغد در این باره گزارش داد که نظامیان اسرائیلی گروه‌های خبری که در حال پوشش یورش شهرک‌نشبینان بودند را از باب السلسلة دور کرده و ضمن متوقف کردن اهالی قدس، کارت‌های شناسایی آنها را به دقت مورد بررسی قرار دادند.

حرم ابراهیمی
در شهر الخلیل در کرانه باختری نیز نظامیان اسرائیلی، حرم ابراهیمی را به روی مسلمانان بسته و از امروز (چهارشنبه) به مدت دو روز به بهانه اعیاد یهودی آن را به شهرک‌نشینان اختصاص دادند.

معتز ابو سنینة، مدیر حرم ابراهیمی ضمن انتقاد از بسته شدن حرم ابراهیمی به روی مسلمانان، این اقدام را تعرض آشکار به حرمت حرم و نقض تحریک‌آمیز حق مسلمانان در رسیدن به مکان‌های عبادی خاص خود توصیف کرد.

نظامیان صهیونیست، اقدمات امنیتی را شدت بخشیده و همه ورودی‌های الکترونیک منتهی به حرم را به منظور تأمین امنیت مراسم شهرک‌نشینان در عید پسح یهودی در حرم ابراهیمی و اطراف آن بستند.

گفتنی است که حرم ابراهیمی هر سال 10 روز کامل به بهانه اعیاد یهودی به روی مسلمانان بسته می‌شود.
 

دیگر خبرها

  • نشست اضطراری در تل‌آویو درباره احتمال صدورحکم بازداشت ازسوی لاهه!
  • نشست اضطراری در تل‌آویو دربار احتمال صدور حکم بازداشت ازسوی لاهه!
  • بررسی مخفیانه قرار بازداشت تتانیاهو توسط دادگاه لاهه
  • یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی/حرم ابراهیمی به روی مسلمانان بسته شد
  • یورش شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی/حرم ابراهیمی به روی مسلمانان بسته شد
  • نگرانی تل‌آویو از صدور احکام‌ بین‌المللی بازداشت برای مقامات ارشدش
  • حقایق نسل‌کشی غزه با صدور احکام بین‌المللی علیه نتانیاهو آشکارتر می‌شود
  • احتمال صدور حکم بازداشت مقامات تل آویو در دادگاه کیفری بین‌المللی
  • نگرانی تل آویو از احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو
  • ارمنستان از دیوان لاهه خواست پرونده تبعیض نژادی باکو علیه ایروان را رد کند