Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از انتشار فراخوان پانزدهمین جشنواره تئاتر این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ؛ حسین فرخنده  با اعلام این خبر افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان، در راستای سیاست های راهبردی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی با هدف ارتقای سطح کیفی تئاتر و ارتباط موثر تماشاگران با آثار نمایشی از طریق جشنواره تئاتر و اجرای عمومی، روشن نگاه داشتن چراغ تئاتر ورونق آن در شرایط کنونی، پانزدهمین جشنواره تئاتر استان خراسان شمالی را جهت معرفی آثار منتخب به جشنواره بین المللی تئاتر فجر برگزار می نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد:جشنواره تنها در بخش رقابتی، صحنه ای و صرفا اختصاص به آثار ایرانی با الویت متون نویسندگان بومی خواهد داشت.

 فرخنده به موضوعات و محورهای جشنواره  با در نظر گرفتن کیفیت هنری آثار اشاره و تصریح کرد:ارزش ها  و دستاورد های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس،بهره گیری از مفاهیم و جلوه های فرهنگ، تاریخ و ادبیات غنی ایرانی واسلامی ، فرهنگ وآداب و رسوم بومی و محلی استان، ایجاد روحیه نشاط و شادابی و امیدبخشی در جامعه با توجه به آمار روانی ناشی از شیوع جهانی کرونا،توجه به مفاهیم و ارزش های والای جهانی در جامعه از جمله موضوعات این جشنواره می باشد.

وی، اضافه کرد: بازبینی آثار نمایشی متقاضی و نحوه انتخاب آثار بصورت حضوری ودر صورت تمایل کارگردان به صورت ارسال فیلم نمایش، صورت می گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد  اسلامی استان بیان داشت: با نظر به شیوع بیماری کرونا نحوه برگزاری جشنواره پانزدهم و آئین اختتامیه متعاقباً با توجه به شرایط واعلام نظر ستاد استانی کرونا اعلام خواهد شد.

 فرخنده گفت: کلیه اجراهای جشنواره همزمان بصورت آنلاین از طریق فضای مجازی پخش و در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: متقاضیان حضور در جشنواره لازم است یک قطعه عکس (کارگردان) وفرم تکمیل شده در جشنواره به همراه فایل نمایشنامه (word) و اجازه کتبی نویسنده را تا 30 مهرماه به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

وی اظهار کرد: علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات  بیشتر با شماره ۳۲۲۴۴۱۱۵ تماس حاصل نمایند و برای دریافت فراخوان به آدرس khsh.farhang.gov.ir مراجعه کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد  اسلامی استان خاطرنشان کرد :بازبینی آثار 14 تا 16 آبان ماه و برگزاری جشنواره 2 تا 4 آذر ماه خواهد بود.


 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خراسان شمالی فرهنگ و ارشاد اسلامی فراخوان جشنواره تئاتر استانی خراسان شمالی جشنواره تئاتر فرهنگ و ارشاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۵۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معماری به جشنواره‌های فجر اضافه شد/ این جشنواره دوسالانه است

به گزارش قدس آنلاین،؛ محمدمهدی اسماعیلی روز یکشنبه - دوم اردیبهشت - در نشست اعضای شورای معماری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: فردا روز بزرگداشت شیخ بهایی و روز معماری است و این جلسه را به استقبال این روز برگزار کردیم.

وی افزود: ما بیشتر طبقه‌بندی‌های تاریخی و تفاوت‌های اصلی را با معماری نشان می‌دهیم. دوره ایلخانی با سلجوقی و دوره‌های قبل و بعد آن متفاوت است. احیای میراث تمدنی و کهن و افق‌گشایی جدید برای تمدن نوین اسلامی را در تجدد «هنر معماری» باید پیدا می‌کردیم.

اسماعیلی اظهار داشت: امروز محور عمده سبک زندگی، معماری است. در زندگی، منازل و مدارس، شکل معماری و نوع ساخت و سازها برای ما فضای زیست جدیدی فراهم کرده که با فضای زیست مطلوب فاصله دارد. این به دلیل فاصله گرفتن هنر معماری است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همه ما دغدغه تمدنی و سبک زندگی داریم. سبک زندگی عفیفانه محل گفت و گو است. یکی از فضاهای زیست عفیفانه، از هنر معماری عبور می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سندملی معماری‌ و شهرسازی به شورای هنر ارجاع شده است و این سند آماده ارائه به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی است و جشنواره معماری فجر طبق سند پیش‌بینی شده در این سند اضافه می‌شود که از امسال برگزار می‌شود. 

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • پذیرفته شدگان پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد معرفی شدند
  • فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» منتشر شد
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر
  • مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان سکاندار کمیته آثار هنری در کنگره ملی شهدا شد
  • جشنواره فجر معماری به مجموعه جشنواره‌های وزارت فرهنگ اضافه می‌شود
  • از فراخوان جایزه ملی معماری تا انتصاب رئیس دبیرخانه هنر معماری
  • معماری به جشنواره‌های فجر اضافه شد/ این جشنواره دوسالانه است
  • ارسال ۵۸۷ اثر به دبیرخانه دومین جشنواره مطبوعات شرق کشور
  • معماری به جشنواره‌های فجر اضافه شد
  • فراخوان بیستمین جشنواره فیلم کوتاه «نهال» منتشر شد