Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سال پایانی فعالیت پنجمین دوره از شوراهای شهر و روستا در حالی سپری می‌شود که طی این مدت، مجموعه شورای شهر و شهرداری شیراز فعالیت خاصی را انجام نداده‌اند.

شاید به بیان بهتر بتوان گفت مهم‌ترین اقدامات شهرداری و شورا در این مدت سه ساله اتمام بعضی از پروژه‌های دوره گذشته و تغییر نام چند خیابان در سطح شهر شیراز بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 کسالت حاکم بر فضای مدیریت شهری و مشکلات اقتصادی به معضلی تبدیل شده که با کمال تاسف برخی از همشهریانمان را دچار یاس و سرخوردگی نموده است. این انفعال هنگامی مهم‌تر می‌شود که بدانیم از ۱۳ نفر شورای شهر تنها یک نفر اصلاح‌طلب و عضو لیست امید شهرستان شیراز نبوده است.

کسالت حاکم بر فضای مدیریت شهری و مشکلات اقتصادی به معضلی تبدیل شده که با کمال تاسف برخی از همشهریانمان را دچار یاس و سرخوردگی نموده است

بازداشت یکی از اعضای اصلاح‌طلب این شورا به جرم حمایت از جریانات معاند نظام جمهوری اسلامی و ارتباط با فرقه‌های ضاله، نمونه‌ای از فعالیتهای اعضای پارلمان محلی شیراز به حساب می‌آید.

همچنین درج تصویر سربازان اسرائیلی به جای رزمندگان دفاع مقدس در گرامیداشت هفته دفاع مقدس و استفاده از عبارت dawn with usa به "معنای سپیده دم با آمریکا" به جای عبارت مرگ بر آمریکا در بزرگداشت 13 آبان، علاوه بر موارد قبل، پایین کشیدن شبانه تصاویر شهدا از سطح شهر شیراز را هم اضافه نمایید.

 اتفاقات مذکور تنها بخش مختصری از دسته گل‌های شورای شهر و شهرداری شیراز در ۳ سال فعالیت شبانه روزیشان بوده است. عدم کارایی لازم و برآورده نشدن توقعات عموم مردم باعث شده جناح مقابل اصلاح‌طلبان خود را پیشاپیش پیروز انتخابات بدانند و کوچک و بزرگ خود را محق تصدی کرسی پارلمان شهری تلقی کنند.

افراد شاخص و تاثیرگذار جریان اصولگرایی هر کدام به نحوی خود را برای انتخابات پیش‌رو آماده می‌کنند. این امر موجب شده تا در اردوگاه اصول‌گرایان یارکشی به وجود بیاید.

ضمن اینکه ضعف مفرط بی‌تجربه‌های شورای کنونی، نگرانی‌ها و اختلافاتی را در بدنه جریان اصلاحات پدید آورده است که به نظر می‌رسد آنان نیز به صورت متفرق و همه‌جانبه وارد عرصه انتخابات شوند.

 اما در این بین، اتفاقات جریان اصول‌گرایی کمی پیچیده‌تر به نظر می‌رسد. با وجود تشکیل شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و حضور احتمالی آنها در کوران انتخابات، شورا با حوادثی اعم از خیز عجیب آقازاده‌ای جهت جلوس بر منصب شهرداری کلانشهر شیراز به عنوان جوان‌ترین شهردار کلانشهرها ، گرفته تا خاطره‌گویی‌ سراسر کنایه جناب باتجربه که حسابی از خجالت بعضی‌ رفقای دیروزشان درآمده، می‌تواند تنور انتخابات را گرمای دوچندانی ببخشد.

در سوی دیگر شخصی که به بهانه‌های مختلف هر روز در روزنامه‌های استان مصاحبه دارد، مدیریت مدرسه غیرانتفاعی‌اش را به یکی از غوغاسالاران شهرداری سپرده است تا با یک تیر چند نشانه رفته باشد، هم وزن او را برای خود به ارمغان بیاورد و هم اینکه بعد از سالها تک‌نگاری، وارد عرصه یارکشی مرسوم سیاسی بشود.

آماده‌سازی بعضی از شکست‌خوردگان عرصه رقابت‌های مجلس شورای اسلامی، برای حضور در پارلمانی با مقیاس کوچک‌تر نیز از احتمالات قریب به یقینی است که در روزهای آتی بیش از پیش قطعیتش بر همگان عیان خواهد شد

آماده‌سازی بعضی از شکست‌خوردگان عرصه رقابت‌های مجلس شورای اسلامی، برای حضور در پارلمانی با مقیاس کوچک‌تر نیز از احتمالات قریب به یقینی است که در روزهای آتی بیش از پیش قطعیتش بر همگان عیان خواهد شد.

اما در این بین از حامیان جریان انحراف نیز نباید غافل شد، گروهی که چند سالی است به بهانه‌های مختلف سعی دارند آتش زیر خاکسترشان را به هر نحو ممکن روشن نگاه دارند، یک روز با بنای یادمان شهیدی و روز دیگر همیاری با اصلاح‌طلب‌های دوآتشه سازمان فرهنگی هنری شهرداری شیراز و برگزاری مراسم به ظاهر مذهبی توانسته این جمع انگشت‌شمار را مهم جلوه دهد و برای عده‌ای نان و نوایی کسب نماید.

علاوه بر موارد مذکور شبه کارگزاران اصولگرایی را نیز نمی‌توان از قلم انداخت، بزرگانی که هنوز خواب ایام صدارتشان را در سر می‌پرورانند و قصد جوان‌سازی مناصب حکومتی و حاکمیتی را در مخیله ندارند.

 گرچه اینها صرفا ذره ای از تمایلات گروه‌ها برای رسیدن به قدرت است و ده‌ها مجموعه و تشکل دیگر در استان به صورت چراغ خاموش و یا علنی شورای شهر را نشانه رفته اند اما ذکر مفصل‌تر موارد مذکور و مغفول مانده بماند برای روزها و ماه‌های آینده که فضا کمی روشن‌تر شده است.

حال باید دید از جماعتی که این چنین سودای قدرت به سر دارند، می‌توان به گره‌گشایی از مشکلات مردم امیدوار بود؟!

انتهای پیام/ س

منبع: فارس

کلیدواژه: شورای شهر شیراز مدیریت شهری اصول گرایان اصلاح طلبان فارس انتخابات شوراها شورای شهر شهر شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۵۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه یک شیراز، منطقه هزینه‌بردار در تملک

معاون فنی و عمرانی شهردار شیراز گفت: در زمان تعریف یک پروژه در سطح منطقه یک، اگر پروژه تملک داشته باشد، یقینا تملک پلاک مدنظر برای شهرداری به واسطه موضوع ریالی، بسیار هزینه‌بردار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، محمد امین، امروز_ دوشنبه سوم اردیبهشت_ در جلسه کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز که در سالن جلسات شهرداری منطقه یک شیراز برگزار شد، اظهار کرد: در سطح منطقه یک بخشی از پروژه‌های اجرایی مربوط به پیاده‌راه‌ها است که پیاده‌راه‌های محور بزرگراه آیت‌الله حائری و پیاده‌راه امام‌زاده قندیلی از جمله آنها است.

وی افزود: ساماندهی باغات منطقه یک همچون باغ ناصری، باغ خدر و سایر پروژه‌های باغ‌سازی که به شهرداری واگذار شده است از دیگر پروژه‌های اجرایی تعریف شده در این منطقه است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز تصریح کرد: در سطح منطقه یک اجرای پروژه‌های بزرگ مقیاس در دستور کار است که پروژه دور برگردان اردیبهشت در بلوار شهید چمران، زیرگذر قصردشت و تقاطع جام‌جم از جمله این پروژه‌ها است.

امین با بیان اینکه در سطح منطقه یک شاهد برخی مشکلات در تملک هستیم و به دلیل اینکه تملکات در این منطقه در مقایسه با سایر مناطق بسیار هزینه‌بردار است، ادامه داد: در زمان تعریف یک پروژه در سطح منطقه یک، اگر پروژه تملک داشته باشد یقیناً تملک پلاک مدنظر برای شهرداری به واسطه موضوع ریالی، بسیار هزینه‌بردار است.

وی اضافه کرد: معمولاً پروژه‌های منطقه یک درگیر موضوع تملک هستند اما به واسطه جلساتی که در کمیسیون عمران برگزار می‌شود رفع مشکلات و تخصیص اعتبارات و منابع بودجه به گونه‌ای در دستور کار است که پروژه‌های منطقه هم‌چون سایر پروژه‌های مناطق دیگر به جریان بیفتد و اجرای پروژه پیش برود.

کد خبر 746953

دیگر خبرها

  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند
  • ۹۰ داوطلب در دور دوم برای تصاحب ۴۵کرسی مجلس رقابت می‌کنند
  • ۹۰ داوطلب در دور دوم برای تصاحب ۴۵کرسی مجلس رقابت می کنند
  • آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها
  • تلاش شبانه روزی برای ساخت و بهره برداری از طرح‌های عمرانی کلانشهر شیراز
  • راه اندازی دبیرخانه مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز
  • ‌اجرای طرح تأمین امنیت بوستان‌ها در محلات کم برخوردار شیراز
  • دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس
  • تلاش خود را برای رفع مشکلات تولیدکنندگان به کار می‌گیریم
  • منطقه یک شیراز، منطقه هزینه‌بردار در تملک