Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه شنبه طی سخنانی در ششمین جلسه شورای عالی روابط راهبردی ایران و ترکیه که بدلیل شیوع ویروس کرونا به صورت ویدئو کنفرانس به میزبانی تهران، برگزار شد، اظهار داشت: روابط دو کشور همواره بر مبنای حسن همواری و ارزش‌های مشترک فرهنگی و احترام متقابل و همچنین توجه به منافع مشترک دو کشور و ثبات، امنیت و صلح در منطقه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی افزود:  مرزهای دو کشور همواره مرزهای صلح و دوستی بوده و بویژه در 7 سال گذشته تلاش دو دولت بر مبنای توسعه روابط دو جانبه و همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بوده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه هر دو کشور در منطقه بسیار حساس خاورمیانه قرار گرفته‌ایم، تصریح کرد: ایران و ترکیه دو قدرت بزرگ در منطقه هستند و همواره دشمنی‌ها و کینه‌توزی‌هایی نسبت به هر دو کشور وجود داشته و امروز هم وجود دارد، به همین خاطر راهی جز تقویت روابط دوستانه دو کشور برای غلبه بر اینگونه توطئه‌ها وجود ندارد.

 روحانی همچنین ابراز امیدواری کرد توافقاتی که در این نشست مشترک با حضور هیات های عالیرتبه دو کشور حاصل خواهد شد برای روابط دو جانبه مثمر ثمر و سازنده باشد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز طی سخنانی در این نشست مجازی، جلسات شورای همکاری‌ های راهبردی ایران و ترکیه را یکی از نمادهای دوستی بین دو کشور عنوان کرد و گفت: در نشست های قبلی و تا امروز در چارچوب این شورا تصمیمات بسیار مهمی برای توسعه روابط و همکاری ها اتخاذ شده است.

اردوغان با اشاره به برگزاری ششمین نشست شورای عالی روابط راهبردی ایران و ترکیه به صورت مجازی،اظهار داشت:  برگزاری این نشست در شرایط شیوع ویروس کرونا نشان دهنده عزم و اراده دو کشور برای توسعه و تعمیق روابط و همکاری های بیشتر است.

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه ایران و ترکیه در حل و فصل بسیاری از مشکلات و مسائل منطقه از نقش تعیین کننده برخوردار هستند، گفت: امروز نیز همراه با دوستان خود در ششمین نشست برای توسعه هر چه بیشتر همکاری‌ها و شتاب در اجرای توافقات قبلی تلاش خواهیم کرد.

متن کامل سخنان رییس جمهور به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای رجب طیب اردوغان رئیس جمهور محترم کشور برادر و دوست ترکیه

اعضای محترم هیأت دولت حاضر در جلسه

السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

از اینکه امروز فرصتی در اختیار ما قرار گرفت که بار دیگر با جناب‌عالی و همکارانتان در روند همکاری‌های دو کشور، گفتگویی داشته باشیم، بسیار خرسند و از خداوند بزرگ شاکرم.

ابتدا مراتب همدردی خودم را نسبت به عزیزانی که در کشور ترکیه از رنج کرونا در مشکل هستند، اعلام داشته، تقاضای شادی ارواح درگذشتگان و برای افراد بستری تقاضای شفای عاجل داشته باشم و از خداوند بخواهم که دو ملت ایران و ترکیه و همه ملل جهان از این ویروس خطرناک نجات پیدا کنند و در آینده نزدیک همه بتوانیم برای پایان این ویروس جشن و شادمانی داشته باشیم.

آقای رئیس جمهور؛

همین ویروس باعث شد که امروز نتوانیم در تهران خدمت شما و همکارانتان باشیم و برای پیشبرد روابط در فضای مجازی با هم گفتگو کنیم. امیدوارم روز پایان این مشکل، شاهد حضور جنابعالی و همکارانتان در تهران باشیم.

روابط دو کشور دوست ایران و ترکیه همواره بر پایه‌های بسیار مستحکمی در طول تاریخ بنیانگذاری شده و لذا وقوع حوادث تلخ و ناگوار هم هرگز نتوانسته گزندی به روابط دو کشور برادر و دوست وارد کند.

روابط دو کشور بر مبنای حسن همجواری، ارزش‌های مشترک فرهنگی و احترام متقابل و همچنین توجه به منافع مشترک دو کشور و ثبات و امنیت و صلح در منطقه بوده است.

مرزهای دو کشور خوشبختانه همواره مرزهای صلح و دوستی بوده و بویژه در 7 سال گذشته تلاش دو دولت بر مبنای توسعه روابط دو جانبه و همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بوده است.

بر این نکته هم تأکید می‌کنم، هر دو کشور در یک منطقه بسیار حساس خاورمیانه قرار گرفته‌ایم. دو کشور، دو قدرت بزرگ در منطقه هستند و همواره دشمنی‌ها و کینه‌توزی‌هایی نسبت به هر دو کشور وجود داشته و امروز هم وجود دارد. راهی جز تقویت روابط دوستانه دو کشور برای غلبه بر اینگونه توطئه‌ها وجود ندارد و بسیار امیدوارم که نشست مشترک امروز و توافقاتی که خواهیم کرد، مثمرثمر و سازنده برای روابط دو جانبه باشد.

ان‌شاءالله

پربیننده ترین جزییات افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان اتفاق عجیب در بورس تهران! ۳۰۰ میلیون سود! سهامداران «ایران خودرو» و «شستا» بخوانند! قیمت جدید واکسن آنفلوآنزا اعلام شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس ایران و ترکیه حسن روحانی رجب طیب اردوغان ترکیه و ایران تحریم آمریکا علیه ایران تحریم آمریکا علیه ترکیه قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت روابط دو جانبه روابط دو کشور ایران و ترکیه همکاری ها رئیس جمهور دو کشور دو کشور دو کشور بر مبنای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۵۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه شماره ۲ پلیس درباره برخورد با کشف حجاب/ تقدیر از روشنفکری آگاهانه زنان

یک روز پس از اجرای طرح پلیس برای برخورد با کشف حجاب که از شنبه، ۲۵ فروردین ماه آغاز شد، فرماندهی انتظامی کل کشور با صدور اطلاعیه‌ای از مردم و به خصوص زنان برای همکاری در اجرای این طرح قدردانی کرد.

به گزارش ایسنا، در دومین اطلاعیه فرماندهی انتظامی کشور پیرامون اجرای طرح برخورد با کشف حجاب که از سوی مرکز اطلاع‌رسانی فراجا منتشر شده، آمده است:‌ « با اجرای طرح نور از روز شنبه ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳، خوشبختانه شاهد همکاری وصف ناپذیر مردم عزیز به ویژه بانوان فهیم و قانون‌مدار کشورمان با پلیس هستیم. قاطبه زنان و دختران ایران اسلامی، ارزش وجودی خود را دانسته و نسبت به رعایت قوانین عرصه عفاف و حجاب تمکین دارند که این حاکی از فهم و شعور نهفته در زنان این مرز و بوم است.

تمام تلاش پلیس بر این است که بانوان کشورمان در امنیت و آرامش لازم در جامعه فعالیت های خود را انجام دهند و در سایه همین همکاری و همراهی هاست که فضایی سالم با حفظ حریم افراد در جامعه شکل می‌گیرد و هر روز بر پویایی و پیشرفت آن افزوده می‌شود.

فرماندهی انتظامی کشور به تمام مادران، خواهران و دختران سرزمین ایران اسلامی که با برادران خود در فراجا همگام و همسو بوده و با روشنفکری آگاهانه نسبت به قوانین جامعه ایران اسلامی تمکین دارند، تقدیر و تشکر خالصانه خود را ابراز می‌کند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش تعاملات منطقه‌ای از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم است
  • ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه
  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان
  • همکاری با ایران اولویت سیاست خارجه روسیه است
  • السودانی: داشتن روابط همزمان با ایران و آمریکا امتیازی برای عراق است
  • تشکر پلیس از مردم بابت همکاری در اجرای طرح نور
  • وزیر خارجه ترکیه: خواهان تشدید تنش‌ها در منطقه نیستیم
  • قدردانی فراجا از همکاری مردم در اجرای طرح نور
  • اطلاعیه شماره ۲ پلیس درباره برخورد با کشف حجاب/ تقدیر از روشنفکری آگاهانه زنان
  • واکنش دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس به پاسخ موشکی ایران