Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@10:39:46 GMT

۷۰ گلخانه مقیاس کوچک در خلخال پروانه احداث گرفتند

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۲۶۱۲۰

۷۰ گلخانه مقیاس کوچک در خلخال پروانه احداث گرفتند

به گزارش ایرنا، فریدون بابایی روز سه‌شنبه  در جلسه شورای اداری خلخال  از اجرای موفق طرح ملی احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس در راستای رونق تولیدات خانگی و اقتصاد مقاومتی در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: در این طرح گلخانه‌های کوچک مقیاس در مساحت‌های کمتر از ۳۰۰ مترمربع در داخل محدوده شهر و روستا  احداث می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: فعالیت‌های مربوط به تولید گیاهان دارویی در این شهرستان نیز موفقیت آمیز بوده و هم‌اکنون با افزایش سطح زیر کشت زعفران نام خلخال در لیست شهرستانهای تولید کننده این محصول گران بها قرار گرفته است.

او با تقدیر از تلاش دست اندرکاران مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان در اجرای طرح‌های توسعه‌ای  از جمله، اجرای طرح اصلاح الگوی کشت، اصلاح نژاد دام ، اجرای پروژه‌های نیمه تمام سدهای معیشتی، ترویج وگسترش طرح‌های گلخانه ای افزود:  تحول مهمی در بخش کشاورزی و دامداری این منطقه ایجاد شده و ادامه این روند برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در این بخش امید بخش است.

بابایی با اشاره به محدویت فصل‌کاری در خلخال و محدودیت زمانی جذف اعتبارات عمرانی خواستار سرعت عمل مدیران اجرایی در جذب اعتبارات و اجرای پروژه های عمرانی قبل از شروع فصل سرمای در این منطقه شد.

وی با تاکید بر نگاه حمایت‌گرانه وتسهیل‌گرانه مدیران اجرایی خلخال از سرمایه گذاران طرح‌های اقتصادی منجر به اشتغال اظهار کرد: افزایش قابل توجه ساخت و سازها و جلب نظر سرمایه‌گذاران مناطق مختلف کشور برای سرمایه گذاری آینده روشنی را برای مردم این شهرستان ترسیم می‌کند.

خلخال در جنوب اردبیل واقع است.

برچسب‌ها خلخال جلسه شورای اداری استان اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خلخال جلسه شورای اداری استان اردبیل خلخال جلسه شورای اداری استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۶۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش میزان اشتغال در بخش صنعت گناباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، رییس اداره صنعت و معدن و تجارت گناباد گفت: ۲۳ مجوز جدید با حجم سرمایه گذاری شش هزار و ۶۵۶ میلیارد ریال در سال گذشته (۱۴۰۲) در این شهرستان صادر شد و این بخش با مجموع ۹۴۰ شغل جدید رتبه نخست اشتغالزایی را بین سایر بخش‌ها در گناباد کسب کرد.

هادی ایزدی  افزود: : از مجموع ۹۴۰ نفر شغل جدید در سال۱۴۰۲ در بخش صنعت و معدن و تجارت گناباد ۲۴۸ شغل در بخش صنعت و معدن و ۶۹۲ شغل در بخش تجارت بوده است و تاکنون از این تعداد ۵۵۶ مورد درسامانه رصد ثبت شد.

وی گفت: تعداد پروانه‌های کسب جدید در سال گذشته در گناباد با افزایش ۱۳ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ به ۶۹۲ پروانه افزایش یافت و ۵۱ پروانه کسب از این تعداد برای ایثارگران صادر شد و ۱۰۰ واحد کسب بدون پروانه در این شهرستان هم تعیین تکلیف و تعداد این واحد‌های تعیین تکلیف شده به ۳۳۴ واحد افزایش پیدا کرد.

۱۸۸ واحد صنعتی در زیربخش‌های صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در بخش صنعت گناباد فعالیت دارند که برای راه‌اندازی آنها چهار هزار و ۷۰۸ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و برای سه هزار و ۶۹۵ نفر به طور مستقیم و ۲ برابر این تعداد به طور غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده‌اند.

سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با ۴۴۷ هکتار زمین و ۵۴ واحد فعال و ۱۱ سردخانه و انبار و سیلو در این شهرستان فعال است.


دیگر خبرها

  • کارآفرینی و سرمایه‌گذاری زودبازده در گلخانه ها
  • ◄ شرکت های بزرگ مقیاس رانندگان کامیون را نقره داغ کردند
  • مشوق‌های دولت برای سرمایه‌گذاری و توسعه نیروگاه‌های مقیاس کوچک
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیران خلخال به آزادی زندانیان مالی
  • اختصاص اعتبار ویژه برای اجرای طرح‌های آب و خاک در آذربایجان غربی
  • اجرای طرح سرشاخه‌کاری در ۵۰ هکتار از باغات گردوی خلخال
  • افزایش میزان اشتغال در بخش صنعت گناباد
  • نیرو‌های مسلح یمن از اجرای شش عملیات جدید خبر داد
  • رونق گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در گلستان
  • پنجمین پلنگ نژاد ایرانی در شهرستان خلخال رویت شد