Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@00:50:43 GMT

۱۰۰ درصد مطالبات زعفرانکاران تربت‌جام پرداخت شد

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۲۶۹۳۷

۱۰۰ درصد مطالبات زعفرانکاران تربت‌جام پرداخت شد

علیرضا عرفانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال زراعی جاری سطح زیرکشت زعفران در تربت‌جام با افزایش ۱۲۰ هکتاری به پنج هزار و ۱۲۰ هکتار رسید که نسبت به سال زراعی گذشته ۲ درصد بیشتر شده است.

وی ادامه داد: کشت زعفران در تربت‌جام به صورت پراکنده است با این وجود به ازای هر هکتار کشت این محصول ۱۵۰ نفرروز از مرحله کاشت تا برداشت زعفران در این منطقه مشغول کار می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی تربت‌جام گفت: عملکرد گل زعفران در کشتزارهای تربت‌جام طی سال زراعی گذشته در هر هکتار به ۵۰۰ کیلو گرم رسید و در مجموع سال گذشته افزون بر ۲۳ تن زعفران خشک در این شهرستان تولید شد.

وی افزود: کشت زعفران با توجه به نیاز کمتر به آب با استقبال شدید کشاورزان روبرو شده و به همین خاطر تامین کودهای شیمیایی و ریزمغذی مورد نیاز، استفاده از روشهای نوین آبیاری، مبارزه با علفهای هرز، جلوگیری از چرای دام در مزارع و ارائه راهنماییها و توصیه‌های فنی در راستای حمایت از زعفرانکاران صورت می‌گیرد.

عرفانی همچنین از توزیع ۶۰۰ تن انواع کود بین زعفرانکاران این خطه در سال گذشته خبر داد و گفت: برداشت این محصول همه ساله از اوایل آبان آغاز و تا اواسط آذر ماه ادامه می‌یابد. 

وی افزود: همچنین در سال زراعی جاری در سطح ۱۰۰ هکتار از کشتزارهای این محصول در تربت‌جام روش‌های نوین آبیاری اجرا شده است.

۶۵ درصد جمعیت شهرستان تربت‌جام  به کشاورزی و دامپروری مشغول هستند، این شهرستان ۱۱ هزار بهره بردار بخش کشاورزی دارد. سالانه  ۳۰ نوع محصول زراعی و ۲۵ نوع محصول باغی در تربت‌جام  تولید می‌شود.

مرکز شهرستان ۲۴۰ هزار نفری تربت‌جام در ۱۶۷ کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع است. 

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی تربت جام اراضی کشاورزی خرید تضمینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی تربت جام اراضی کشاورزی خرید تضمینی وزارت جهاد کشاورزی تربت جام اراضی کشاورزی خرید تضمینی تربت جام سال زراعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۶۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵ هزار مترمربع از اراضی زراعی و باغی پردیس آزادسازی شد

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان پردیس گفت: با دستور قضایی و تخریب ۲۹ مورد از اراضی زراعی و باغی شهرستان پردیس، بیش از ۳۵ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی آزادسازی و به چرخه تولید بازگشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پردیس، محرم قاسم نژاد در حاشیه تخریب و آزادسازی اراضی شهرستان پردیس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با دستور دادستان در راستای حفظ و حراست از اراضی زراعی و باغی و به استناد ماده 2 قانون کاربری اراضی 29 مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در روستاهای ترقیان و سنجریان در بخش جاجرود و روستای گلخندان در بخش بومهن تخریب و آزادسازی شد.

وی افزود: با اقدامات پیشگیرانه، جهاد کشاورزی در چند مرحله قبل از ساخت‌وسازهای غیرمجاز، اخطار صادر شده بود و درنهایت با اعلام و دیوارنویسی به متخلفان جهت تخریب اقدام شد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان پردیس یادآور شد: 29 مورد ساخت‌وساز غیرمجاز شامل دیوارکشی، فنس کشی بنا و ویلا بود و با اخذ دستور فضایی تخریب و به حالت اولیه خود باز گشت.

قاسم نژاد در ادامه تصریح کرد: در حین تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز با 4 حلقه چاه آب غیرمجاز برخورد کردیم که با هماهنگی منابع امور آب شهرستان پردیس فعالیت چاه‌ها متوقف و مسدود شد.

جلوگیری از تخریب 16هکتار اراضی جنگلی نوشهر

وی تأکید کرد: اداره جهاد کشاورزی شهرستان پردیس در سال 1402 و در برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز تعداد 335 مورد ساخت‌وساز غیرمجاز را تخریب و بیش از 57 هکتار از اراضی کشاورزی پردیس آزادسازی و به حالت اولیه خود باز گشت.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان پردیس در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان جهت خرید زمین‌های زراعی و باغی قبل از هر اقدامی از بخشداری و جهاد کشاورزی استعلام لازم و آگاهی از ملک مورد خریداری داشته باشند تا در دام سودجویان قرار نگیرند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند
  • احداث کانال انتقال آب کشاورزی در سوادکوه‌شمالی
  • اختصاص ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی بخش جلگه رخ تربت حیدریه به کشت کلزا
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۷۰ هزار تن محصول از مزارع «گیلانغرب»
  • ۳۵ هزار مترمربع از اراضی زراعی و باغی پردیس آزادسازی شد
  • سطح کشت محصول سیر در طارم ۷۰ درصد کاهش یافت
  • پنبه‌کاران تربت‌حیدریه ۱۰ تن بذر یارانه‌ای دریافت کردند
  • رشد ۲۰۰ هکتاری سالانه مزارع طلای سرخ در اصفهان
  • سازمان ملل : یک سوم زمین های کشاورزی غزه نابود شده است
  • دوغارون؛ بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاران حوزه کشاورزی است