Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-25@04:49:33 GMT

پرکننده‌های پوستی برای رفع چین و چروک صورت

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۲۷۰۳۶

پرکننده‌های پوستی برای رفع چین و چروک صورت

پس از تزریق ماده پرکننده پوست پرتر می‌شود، چین و چروک کمتری نشان می‌دهد و جوانتر به نظر می‌رسد.

فیلرهای قابل‌تزریق دهه‌ها است که در جراحی زیبایی و پلاستک به کار رفته‌اند. پیشرفت‌های پزشکی در سال‌های اخیر گونه‌های جدیدی از پرکننده‌ها برای درمان چین و چروک پوست به بازار فرستاده است. فیلرهای جدیدتر برای مدتی طولانی‌تر دوام می‌آورند و حتی نیمه‌دائمی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما پیش از این که از این مواد استفاده کنید، باید نکاتی را بدانید.

چطور چروک پوستی بوجود می‌آید؟

سه جزء اساسی باعث صاف و سفت ماندن پوست می‌شوند: کلاژن، هیالورونیک اسید و الاستین. این مواد شیمیایی در ترکیب با هم شبکه‌ای اسفنجی زیر سطح پوست ایجاد می‌کنند. این ساختارهای کشسان یا الاستک باعث صاف و سفت ماندن سطح پوست می‌شوند.

این شبکه اسفنجی با افزایش سن یکپارچگی‌اش را از دست می‌دهد. با ضعیف‌شدن ساختار پشتیبان زیر پوست، سطح پوست همواری و شادابی‌اش را از دست می‌دهد.

تزریق پرکننده‌ها این شبکه ظریف را پر می‌کند و باعث برآمده شدن بافت‌های زیرپوستی و کاهش چین‌وچروک‌ها می‌شود. در نتیجه پوست سفت‌تر و صاف‌تر می‌شود و ظاهری جوانتر پیدا می‌کند.

کلاژن قدیمی‌ترین و شناخته‌شده‌ترین این پرکننده‌ها است. فراورده‌های طبیعی و مصنوعی جدیدتر هم در دسترس هستند که هر کدام مزیت‌ها و ضعف‌های خاص خودشان را دارند.

انواع پرکننده‌های پوستی

۱- پرکننده کلاژن گاوی: کلاژن گاوی که از فراوری پوست گاوها به دست می‌آید از دهه ۱۹۸۰ برای درمان چین‌وچروک تایید شد و هنوز به طور گسترده‌ای به عنوان پرکننده پوستی استفاده می‌شود.

کلاژن گاوی پرکننده‌ای کارأمدی است و نسبت به سایر پرکننده‌ها قیمت ارزان‌تری دارند. البته این نوع کلاژن ممکن است باعث واکنش‌های آلرژی شود، بنابراین پیش از تزریق آن باید آزمایش پوستی انجام شود.

بدن به طور طبیعی کلاژن تزریق‌ها شده را به تدریج تجزیه می‌کند، بنابراین تزریق کلاژن را باید دو تا چهار بار در سال تکرار کرد.

۲- پرکننده کلاژن انسانی: کلاژن انسانی که از سلول‌های انسانی ساخته می‌شود، در سال ۲۰۰۲ در اختیار قرار گرفت. کلاژن انسانی نسبت به کلاژن گاوی بسیار کمتر ممکن است باعث آلرژی سود، بنابراین آزمایش پوستی برای آن لازم نیست. اما این نوع پرکننده از کلاژن گاوی گران‌تر است و تزریق‌هیا آن هم هر سه تا شش ماه باید تکرار شود.

۳- پرکننده‌های هیالورونیک اسید: هیالورونیک اسید یک جزء طبیعی پوست. با افزایش سن میزان این ماده در پوست کاهش می‌یابد. هم انواع طبیعی و هم انواع مصنوعی هیالورونیک اسید در بازار وجود دارد. در جدیدترین انواع، مولکول هیالورونیک اسید طوری تغییر داده می‌شود که آهسته‌تر در بدن تجزیه شود. اثرات این پرکننده ممکن است ۹ ماه یا بیشتر دوام آورد. واکنش‌های آلرژی نسبت به آن بسیار نادر است.

۴-- پرکننده‌های تزریقی چربی: در این شیوه مقدارهای کوچکی از چربی از ران‌ها، شکم یا باسن برداشته می‌شود و زیر پوست صورت تزریق می‌شود.

این چربی زیر پوست از هم باز می‌شود و چروک‌ها را برطرف می‌کند. از آنجایی که بافتی از بدن خودتان برای تزریق استفاده شده است، واکنش آلرژی به وجود نخواهد آمد. این نوع پرکننده ممکن است نتایج متفاوتی ایجاد کندن و گاهی برای مدتی طولانی دوام می‌آورید.

۵- پرکننده‌های پلی-ال لاکتیک اسید (PLLA): تزریق PLLA باعث تحریک سلول های پوستی به ساختن کلاژن می‌شود. پلی-ال لاکتیک اسید یک ماده غیر سمی است و به طور گسترده‌ای ساله‌ها به عنوان ماده‌ای برای نخ‌های بخیه استفاده شده است.

PLLA  در واقع برای درمان زیبایی در برخی عوارض پوستی از جمله عوارض پوستی در افراد دچار اچ‌آی‌وی تایید شده است. اما به شکل off-label برای رفع چین‌وچروک‌های افراد سالم هم به کار می‌رود. اثر این پرکننده «نیمه‌دائمی» شمرده می‌شود، یعنی نتایج ان ممکن است برای ماه‌ها تا سال‌ها ادامه یابد.

۶- پرکننده‌های کلسیم هیدروکسی ‌لاپاتیت: کلسیم هیدروکسی لاپاتیت در سال ۲۰۰۶ از سازمان غذا و داروی آمریکا به عنوان داروی تزریقی زیبایی مجوز گرفت. این پرکننده پوستی از مواد معدنی ساخته شده است که به استخوان قوام و استحکام می‌دهند. این موارد معدنی به صورت ذرات ریزی آسیا می‌شوند و به صورت محلول آبی معلق در می‌آید که زیر پوست تزریق می‌شود.

آزمایش‌های بالینی نشان داده‌اند که کلسیم هیدروکسی آپاتیت نسبت به پرکننده‌های کلاژنی در کاهش چروک‌های شدید بسیار بهتر عمل می‌کند.

۷- پرکننده‌های پلی‌متیل متاآکریلات: پلی‌متیل متاآکریلات (PMMA) یک پرکننده پوستی نیمه‌دائمی است. PMMA قبل به عنوان سیمان در جراحی استخوان استفاده می‌شد.

این پرکننده مصنوعی برخلاف فراوردهای بیولوژیکی یا زیستی اثر نیمه‌دائمی در رفع چروک‌های پوستی دارد.

کدام‌ اجزای مواد آرایشی واقعاً برای پوست سودمند هستند؟ | واقعیت‌هایی درباره کلاژن و کامبوجا کد خبر 547557 برچسب‌ها مجله نکته بهداشتی روز پوست

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پوست هیالورونیک اسید پرکننده پوست نیمه دائمی زیر پوست چروک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۷۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق تدریجی ۵۹ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل مشهد

رییس شورای اسلامی شهر مشهد از تزریق اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد با اختصاص ۵۹ دستگاه اتوبوس به این کلانشهر خبر داد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، حسن موحدیان روز دوشنبه در صد و سیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با نهایی شدن قرارداد خرید ۵۹ دستگاه اتوبوس، ماهیانه حدود ۱۵ دستگاه به ناوگان اتوبوسرانی مشهد افزوده می‌شود.

وی اضافه کرد: قرارداد خرید ۴۵۰ دستگاه اتوبوس دیگر نیز به زودی برای مشهد محقق می‌شود.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: شورای ششم شهر مشهد در حوزه حمل و نقل عمومی و کاهش آلودگی هوا ماموریت ویژه دارد.

دیگر خبرها

  • موثرترین و بهترین روتین پوستی روز و شب کدام اند؟
  • دستان قاچاقچی گردو در پوست گردو
  • پلمب مطب غیر مجاز مداخله گر در زمینه پوست، مو و زیبایی در قم
  • بررسی نقش روتین پوستی در سلامت پوست
  • عکس| امیر تتلو با لباس های چروک و مو و ریش های تراشیده!
  • یکی از معجزه‌آساترین خواص این گیاه تقویت دید چشم است
  • نحوه صحیح استفاده از انواع محصولات مراقبت پوست برای حفظ شادابی و سلامت
  • تزریق تدریجی ۵۹ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل مشهد
  • ۶ دمنوش عالی برای داشتن پوستی شفاف
  • ۶ دمنوش‌ عالی برای داشتن پوستی شفاف