Web Analytics Made Easy - Statcounter

ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران اکنون به بیش از ۱۰ برابر حد تعیین‌شده در برجام رسیده است

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به اینکه ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران اکنون به بیش از ۱۰ برابر حد تعیین‌شده در برجام رسیده است، مدعی شد که برجام به تاریخ پیوسته و سه‌کشور اروپایی عضو برجام (آلمان، انگلیس و فرانسه) و دیگر کشورها باید این واقعیت را بپذیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش قدس آنلاین، «مایک پامپئو» وزیر امور خارج آمریکا روز سه‌شنبه در پیامی توئیتری در واکنش به افزایش ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران به بیش از 2100 کیلوگرم (بالغ بر 10 برابر حد تعیین‌شده در برجام) مدعی شد که برجام عملاً از بین رفته و کشورهای دیگر باید این واقعیت را قبول کنند.

پامپئو در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت: «بر اساس گزارش‌ها، ذخایر اورانیوم [غنی‌شده] ایران اکنون بیش از 10 برابر حد تعیین شده در برجام است. سه کشور اروپایی [انگلیس، آلمان و فرانسه] و دیگر کشورها باید چشمان خود را به روی این واقعیت باز کنند که توافق هسته‌ای به تاریخ پیوسته و آنها باید در وضع تحریم‌های قوی [علیه ایران] به ما ملحق شوند. فشار و گفتگوهای جامع تنها راه پیش روی ماست.»

دولت ترامپ از زمان خروجش از برجام در اردیبهشت‌ماه سال 97 تحریم‌های مختلفی را علیه ایران وضع کرده است تا به‌زعم خود ایران را پای میز مذاکره بیاورد و به توافقی بهتر (به زعم طرف‌های غربی) دست پیدا کند.

اگرچه تحریم‌های آمریکا مشکلاتی را برای اقتصاد ایران به وجود آورده است، اما بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول در گزارش‌های اخیر خود از تخلیه شدن اثر این تحریم‌ها سخن گفته‌اند.

صندوق بین‌المللی پول در جدیدترین گزارش خود از چشم‌انداز اقتصاد جهانی، پیش‌بینی کرده است که ایران در سال جاری میلادی همانند اکثریت قریب به اتفاق کشورهای جهان (اعم از درحال‌توسعه، نوظهور یا توسعه‌یافته) در سال جاری میلادی تحت تأثیر بحران جهانی کرونا رشد اقتصادی منفی را تجربه خواهد کرد، اما نرخ رشد اقتصادی ایران برای سال آینده میلادی 3.1 درصد پیش‌بینی شده است.

چندی پیش شبکه آمریکایی بلومبرگ نیز در گزارشی تأکید کرده بود که سیاست تحریم علیه ایران به آخر خط رسیده است و آمریکا گزینه‌های زیادی برای اعمال تحریم‌های بیشتر در اختیار ندارد.

مقامات جمهوری اسلامی ایران حتی در روزهای اوج تحریم‌ها نیز بارها تأکید کردند که ایران هرگز مذاکره تحت فشار با دولتی را که به پیمان‌های قبلی خود پایبند نبوده است نخواهد پذیرفت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: برجام مایک پامپئو ذخایر اورانیوم غنی شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۸۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهادی برای احیای برجام از طریق پوتین به ترامپ داده شد (فیلم)

محمدجواد ظریف، وزیر پیشین امور خارجه:شرایط ژئوپلیتیکی نباید زندان و جبری برای کشورها ایجاد کند. 

تا زمانی که درها از سوی ایران روی غرب بسته باشد،  حتماً روسیه و چین احساس می‌کنند تنها کنشگر در این حوزه هستند و منافعشان را بر ما تحمیل می‌کنند، بدون اینکه منافع ما را در نظر بگیرند. 

آقای ترامپ از من برای مذاکره چندین بار دعوت کرد و ما اجازه برای مذاکره نداشتیم.  

یک پیشنهاد با توافق حاکمیتی ایران به آقای پوتین برای انتقال به آقای ترامپ داده شد. 

برجام امروز اصلاً شرایط خوبی ندارد و امروز شرایط بازگشت به برجام بسیار دشوارتر از دوران آغاز ریاست جمهوری آقای بایدن است. 

ما در جنگ غزه خیلی بهتر از جنگ اوکراین عمل کردیم.

 

منبع:اقتصاد آنلاین

 

 

 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ماهیگیری ظریف و همسرش (فیلم) روایت جواد ظریف از نقشه اسرائیل برای جنگ بزرگ بین ایران و آمریکا (فیلم) ببینید | ظریف: اینکه دانشجو بتواند حرفش را بزند نشانه قدرت ما است، نه ضعف

دیگر خبرها

  • سریال حشاشین چقدر واقعی است؟ / همه چیز‌هایی که باید درباره واقعیت تاریخی حسن صباح و گروه اسماعیلیه بدانید
  • ۱۴۰۳ در حوزه سیاست خارجی سال سختی خواهد بود
  • هوای تهران پاک شد
  • از شایعه تا واقعیت بمب خبری فوتبال ایران
  • وضعیت قابل قبول هوای ۱۴ شهر خوزستان
  • وضعیت هوای تهران در نهم فروردین‌؛ هوا در شرایط قابل قبول است
  • شرق؛ حکایت ظریف و وسط بازی و گرفتاری میان دو آرزو/ تجربه ورق زدن سال‌نامه در گوشی
  • بحث در مورد نداشتن عید نوروز به خاطر جنگ غزه/ علی مطهری: به خاطر ظلمی که به مردم غزه شده ما اصلا نباید عید می‌داشتیم/ هادی سروش: حرف آقای مطهری قابل قبول نیست؛ احترام به رسومات از سفارشات امیرالمومنین به مالک اشتر است
  • آمریکا با پروژه گازی ایران و پاکستان مخالفت کرد!
  • پیشنهادی برای احیای برجام از طریق پوتین به ترامپ داده شد (فیلم)