Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@22:42:57 GMT

آمریکا دو مقام سابق لبنان را تحریم کرد

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۲۸۵۵۹

آمریکا دو مقام سابق لبنان را تحریم کرد

 

خبرگزاری فارس: وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز سه‌شنبه اعلام کرد دو وزیر سابق دولت لبنان را به بهانه ارتباط با حزب‌الله تحت تحریم قرار داد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در این بیانیه «یوسف فنیانوس» و «علی حسن خلیل» را به ارائه کمک‌های مادی به حزب‌الله و فساد متهم کرده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه روز سه‌شنبه خود مدعی شده که واشنگتن از مردم لبنان حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: «این تحریم‌ها نشان می‌دهند چطور بعضی از سیاستمداران لبنان به ضرر مردم و نهادهای لبنان با حزب‌الله همدست شده‌اند. ایالات متحده از خواست مردم لبنان برای داشتن دولتی پاسخگو و عاری از فساد حمایت می‌کند.»

تلاش برای کاهش محبوبیت حزب‌الله

دولت آمریکا در تلاش برای پایین آوردن محبوبیت حزب‌الله در لبنان کشورهای اروپایی را برای تروریستی اعلام کردن کل حزب‌الله تحت فشار شدید قرار داده و همچنین چندین بانک و شخصیت لبنانی را به اتهام ارتباط حزب‌الله در فهرست تحریم قرار داده است.

این تصمیمات در حالی اتخاذ می‌شوند که حزب‌الله، یکی از مهمترین احزاب سیاسی لبنان است. در انتخابات دو سال پیش پارلمان لبنان هم با وجوداقدامات آمریکا علیه این حزب، بخش بزرگی از کرسی‌ها در اختیار ائتلاف مورد حمایت حزب‌الله قرار گرفت.

اقدامات آمریکا در لبنان بارها مورد انتقاد کارشناسان و تحلیلگران سیاسی قرار گرفته که می‌گویند حزب‌الله نقش مهمی در حفظ آرامش و ثبات لبنان و مبارزه با گروه‌های تروریستی و افراطی در منطقه داشته است.

بیانیه منوشین

«استیون منوشین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ خود روز سه‌شنبه در راستای تشدید اختلافات سیاسی در لبنان تلاش کرده ادعاهایی را علیه لبنان مطرح کرد. 

او گفت: «فساد در لبنان فراگیر شده و حزب‌الله از نظام سیاسی این کشور برای گسترش نفوذ مخرب خود استفاده کرده است. ایالات متحده قاطعانه در کنار مردم لبنان ایستاده و از قدرت خود برای هدف قرار دادن کسانی که به مردم ظلم می‌کنند و از آنها سوءاستفاده می‌کنند استفاده خواهد کرد.»

تبعات تحریم‌ها

یوسف فنیانوس، بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ وزیر حمل و نقل و خدمات عمومی و «علی حسن خلیل»، بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ وزیر بهداشت عمومی لبنان بوده‌اند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده این افراد ذیل فرمان اجرایی شماره ۱۳۲۲۴ تحریم‌ شده‌اند و  به موجب آن، تمامی دارایی‌ها و منابع اقتصادی تحت تملک این افراد در ایالات متحده مسدود خواهند شد. 

طبق این فرمان همچنین چنانچه افراد یا شرکت‌ها وارد مراوده‌های خاص با این افراد شوند با تحریم‌های ثانویه آمریکا جریمه خواهند شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: آمریکا تحریم لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۸۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس‌ جمهور با آیت‌الله شاهچراغی ‌

‌رئیس جمهور در سفر به استان سمنان با آیت‌الله سیدمحمدشاهچراغی نماینده سابق ولی فقیه در استان سمنان دیدار کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، آیت‌الله رئیسی در جریان سفر استانی در منزل آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده سابق ولی فقیه در استان و عضو مجلس خبرگان رهبری حضور یافت.

نماینده سابق ولی فقیه در استان سمنان در این دیدار با تقدیر از تلاش‌های دولت سیزدهم در توسعه و عمران استان، تداوم موفقیت‌های دولت را از درگاه الهی مسالت کرد.

آیت‌الله شاهچراغی خاطر نشان کرد: سمنان استانی ممتاز در بخش‌های مختلف و دارای ظرفیت‌های مطلوب و مردمی متدین و ولایت‌مدار است.

رئیس جمهور در این دیدار با قدردانی از حضور پرشمار مردم در استقبال امروز، بر سخنان نماینده سابق ولی فقیه در استان سمنان درباره مردم این دیار صحه گذاشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم/مقام ارشد اسرائیلی: ما به اوج رسوایی نزدیک هستیم نه پیروزی!/مخالفت گروه هفت با حمله نظامی اسرائیل به رفح
  • انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم/مقام ارشد اسرائیلی: ما به اوج رسوایی نزدیک هستیم نه پیروزی!
  • اولین مصاحبه یولیا ناوالنایا همسر رهبر سابق مخالفان روسیه و انتقاد از غرب
  • دیدار رئیس‌ جمهور با آیت‌الله شاهچراغی ‌
  • بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم
  • دیپلمات سابق ایران: اینکه 10 کشور برای دفع حمله ایران مجبور به همکاری بودند مهم است
  • حمله مقاومت لبنان به اسرائیل
  • چهار مقام ارشد ایرانی که ارتش اسراییل معرفی کرد
  • مقام نظامی سابق تل‌آویو: محاسباتمان درباره ایران اشتباه بود
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌کند