Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@16:13:39 GMT

محسن هاشمی: ۹۰ کیلومتر متروی تجهیز نشده داریم

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۲۸۸۲۰

محسن هاشمی: ۹۰ کیلومتر متروی تجهیز نشده داریم

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: از ۲۰۰ کیلومتر متروی ساخته شده حدود ۹۰ کیلومتر تجهیز نشده است در حالی که قرار بود برای تأمین تجهیزات از حمایت دولت بهره مند شویم.

به گزارش مشرق، محسن هاشمی رفسنجانی مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث خط ۱۰ مترو و عملیات اجرایی پروژه توسعه شمالی خط ۷ تهران که عصر امروز با حضور نوبخت معاون رئیس جمهو ، حناچی شهردار تهران، سیدمناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران و تعدادی دیگر از مدیران شهری و اعضای شورای شهر برگزار شد، اظهار کرد: روحانی در آغاز ریاست جمهوری خود اعلام کرد اولویت ما در «ریل» است اما با گذشت چند سال از فعالیت دولت، وضعیت مناسبی در حوزه ریلی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

خط ۱۰ مترو سیاهچاله‌های تهران را پوشش می‌دهد

وی افزود: از تاریخ ریل گذاری در ایران ۱۷۰ سال می گذرد و بیش از ۱۰ هزار کیلومتر ریل در کشور ساخته شده است البته اوضاع جمهوری اسلامی نسبت به پیش از انقلاب بهتر است.

رئیس شورای اسلامی شهرتهران با اشاره به وضعیت متروی تهران نیز گفت: در طول ۴۵ سالی که از عمر مترو در ایران می گذرد بیش از ۲۰۰ کیلومتر خطوط ریلی ایجاد شده است و در هر سال کمتر از ۵ کیلومتر مترو ساخته شده در حالی که این رقم باید به سالانه ۱۵ کیلومتر میرسید.

وی ادامه داد: در عین حال در ساخت بزرگراه ها وضعیت به گونه دیگری است و در حالی که باید ۴۳۰ کیلومتر ساخته میشد، اکنون ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه داریم. این وضعیت نشان دهنده سوق پیدا کردن مدیریت شهری به سمت حمل و نقل خصوصی بوده است.

هاشمی با بیان اینکه ساخت مترو و حمل و نقل ریلی مزایای زیادی دارد و هیچ نکته منفی برای سرمایه گذاری در آن وجود ندارد، اما بسیاری از مصوباتی که برای این حوزه تعیین شده، عملیاتی نشده است.

وی ادامه داد: سال های پیش طرحی به عنوان تات (تونل، ایستگاه، تجهیزات) تصویب و مقرر شد ۵۰ درصد تأمین تجهیزات مترو با کمک دولت صورت گیرد اما تاحدودی این امر اجرایی نشد. این در حالی است که در خطوط ۶و۷ مترو به دلیل نبود تجهیزات نتوانسته ایم، افتتاح ایستگاه داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: از ۲۰۰ کیلومتر متروی ساخته شده حدود ۹۰ کیلومتر تجهیز نشده است در حالی که قرار بود برای تأمین تجهیزات از حمایت دولت بهره مند شویم. علاوه بر این ۴ کارخانه واگن سازی بیکار داریم که می تواند دو هزار واگن بسازد و با کمک دولت می توانیم بیکاری را در این کارخانه ها از بین ببریم از این رو میتوان جلساتی در این خصوص در دولت برگزار کرد

هاشمی خاطرنشان کرد: سه سال پیش در یک مراسم بزرگ با حضور رئیس جمهور و چند نفر از وزرا مصوبه ای ابلاغ شد که بر اساس آن قرار بود ۱۹ هزار اتوبوس و ۴۰ هزار دستگاه مینی بوس توسط ۱۰ کارخانه داخلی ساخته شود اما این امر محقق نشد. جهش تولید فقط دوختن ماسک نیست بلکه شامل تولید واگن و اتوبوس هم می شود.

وی در ادامه سخنان خود گفت: ۲۵ سال از عمر بسیاری از واگن های مترو میگذرد و بیش از یک میلیون ۴۰۰ هزار کیلومتر کار کرده اند و اکنون نیازمند اورهال هستند و لازم است دولت در این زمینه به ما کمک کند.  

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خطاب به شهردار تهران نیز گفت: سه سال است درآمدزایی از طریق TOD را از شهردار تهران درخواسته کرده ایم و میخواهیم که آن را دنبال کند زیرا برای ساخت هر کیلومتر مترو میلیاردها تومان هزینه نیاز است و رسانه ها از ما سوال می کنند که چگونه قرار است این هزینه ها تأمین شود. با TOD  و مجتمع های ایستگاهی میتوان این هزینه ها را تأمین کرد.

هاشمی در ادامه سخنان خود خطاب به محمد رئیس قرارگاه خاتم الانبیا، اظهار کرد: ساخت خط ۷ مترو را به اصرار قالیباف به شما دادیم اما سازمان بازرسی کل کشور به این منظور پرونده ای برایمان در شعبه ۱۳ تشکیل داد که هنوز هم مفتوح است درواقع به دلیل واگذاری ساخت آن به شما مورد اتهام هستیم امیدواریم دراین پروژه دچار مشکل نشویم.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین محمد باقر نوبخت تهران روحانی قرارگاه خاتم الانبیا دولت شورای اسلامی شهر تهران محسن هاشمی شورای شهر سازمان بازرسی کل کشور مترو تهران رئیس شورای اسلامی شهر شهردار تهران کیلومتر مترو ساخته شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۸۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارکینگ ساخته شده روی سیل برگردان غرب تهران برچیده شد


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما،  علی نصیری اظهار داشت:  پارکینگی که به صورت غیر مجاز بر روی کانال سیل بگردان غرب (میان رود) در محدوده این پارک احداث شده بود و به عنوان یکی از موانع و گلوگاه های سیلابی غرب تهران بمشار می رفت، با  پیگیری‌های مستمر سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و ستاد مدیریت بحران و پدافند غیر عامل منطقه 5  و با همکاری خوب مجموعه پارک ارم و نهادهای مربوطه به طور کامل برچیده شد.
وی افزود:  با بازگشایی این مسیر، خطر سیلاب‌زدگی و خسارات احتمالی برای خط متروی تهران-کرج، بزرگراه شهید فهمیده و مجموعه ارم به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. از این رو پارکینگ احداث شده که برای کارمندان مجموعه در نظر گرفته شده بود تخریب و دال های بتنی سقف کانال برداشت شد و همچنین به منظور حفظ ایمنی اقداماتی از جمله اجرای جان پناه در اطراف کانال انجام شده است. 
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران عنوان کرد: کانال سیل برگردان غرب یکی از کانال‌های اصلی و حیاتی شهر تهران برای کاهش خطر سیلاب است که آب‌های سیلاب و رواناب رودخانه‌های درکه، فرحزاد و باکری (وسک) را جمع‌آوری کرده و در نهایت در نزدیکی پارک ارم به رودخانه منتقل می‌کند.
وی ادامه داد: پیش از این سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران مکررا برای برچیدن پارکینگ احداث شده پارک ارم بر روی سیل‌برگردان غرب تهران اعلام هشدار و مهلت اقدام مناسب تعیین کرده بود.

دیگر خبرها

  • ساماندهی پدیده زباله‌گردی و کودکان کار طی ماه‌های آینده/فعال شدن ساخت تمام خطوط متروی تهران
  • برنامه‌های متروی تهران در شب‌های قدر اعلام شد
  • پارکینگ ساخته شده روی سیل برگردان غرب تهران برچیده شد
  • وصول بیش از۱۷۵۴ میلیارد ریال در حق صندوق دولت با پیگیری‌های دستگاه قضا
  • افزایش ساعت فعالیت متروی تهران در شب‌های قدر
  • معرفی ۲۰ رقم زراعی اصلاح‌شده دستاورد مهم سال گذشته
  • تجهیز بیش از ۷۰ هزار هکتار از اراضی به سامانه‌های نوین آبیاری
  • سامانه جدید بارشی چهارشنبه به خراسان شمالی می‌رسد
  • اقدامات توسعه‌ ای متروی تهران برای۱۴۰۳
  • نامه پدر پیوندکبد ایران به وزیر بهداشت دولت هاشمی بعد از بازنشستگی اجباری/شما به صندلی استادممتازی دانشگاه تهران نیاز نداشتید،آن صتدلی نیازمند شما بود