Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، صید احمد مرادی شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۱۳ هزار هکتار از اراضی لرستان امسال زیر کشت برنج رفته است، اظهار داشت: پیش بینی می‌شود از سطح این اراضی ۴۰ هزار تن محصول برنج برداشت شود.

وی با بیان اینکه با توجه به فصل برداشت برنج در استان حدود ۲۵۰ دستگاه کمباین آماده شده که کار برداشت را انجام می‌دهند، تصریح کرد: سال گذشته نرخ برداشت محصول توسط کمباین در هر هکتار ۹۰۰ هزار تومان بود که امسال با ۱۰ درصد افزایش به یک میلیون تومان در هر هکتار رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی لرستان یادآور شد: ۳۰ واحد شالی کوبی جهت فرآوری و بسته بندی و عرضه این محصول فعالیت خواهند کرد.

کد خبر 5019253

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان جهاد کشاورزی لرستان برداشت برنج محرم 99 ویروس کرونا شیراز مراسم عزاداری بازگشایی مدارس آمار کرونا عاشورا بوشهر ماه محرم گرگان کرمانشاه مجلس شورای اسلامی شیوع کرونا آغاز سال تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۸۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشاکاری ۱۰ درصد شالیزار‌های فریدونکنار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، حمیدرضا معماریان با اشاره به اینکه ۶۰۶ هکتار از ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی شالیزاری این شهرستان نشاکاری شد، افزود: این میزان معادل ۱۰ درصد اراضی شالیزاری این شهرستان است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدونکنار با اشاره به اینکه خزانه گیری در شالیزار‌های این شهرستان به پایان رسید، تصریح کرد: شالیکاران باید با توجه به شرایط آب و هوایی نسبت به هوا دهی خزانه‌ها توجه داشته باشند تا خزانه‌ها دچار مشکل نشوند.

معماریان با بیان اینکه برنج شهرستان فریدونکنار دارای با کیفیت‌ترین برنج در سطح کشور است، گفت: ارقام کشت شده در این شهرستان از نوع ارقام کیفی محلی، هاشمی و طارم هاشمی بی دم است.

دیگر خبرها

  • امسال ۹۳ هزار تُن گندم در میاندوآب برداشت می‌شود
  • پیش بینی برداشت بیش از ۹۰ هزار تن گندم در میاندوآب
  • کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند
  • اولین نشای برنج در مازندران انجام شد
  • برداشت ۴ هزار تن گندم در بوشهر + فیلم
  • اختصاص ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی بخش جلگه رخ تربت حیدریه به کشت کلزا
  • پیش بینی برداشت بیش از ۲ هزار تن باقلا در ایلام
  • نشاکاری ۱۰ درصد شالیزار‌های فریدونکنار
  • نشاکاری 10 درصد شالیزارهای فریدونکنار
  • نشاء مکانیزه برنج در آستارا