Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور غلامی وزیر علوم در توضیح زمان آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه ا، گفت: هر کدام از دانشگاه‌ها خودشان مراسم آغاز سال تحصیلی را برگزار می‌کنند. ما تنها مراسم نمادین شروع سال تحصیلی دانشگاه‌ها را هر سال برگزار می‌کردیم که برای امسال نیز به احتمال زیاد هفته آینده این مراسم نمادین را برگزار خواهیم کرد.

وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری در ادامه افزود: آغاز نمادین سال تحصیلی دانشگاه‌ها به این معنا نیست که ترم جدید همه دانشگاه‌ها در یک روز شروع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر دانشگاه بر اساس شرایطی که دارد تصمیم می‌گیرد و یک روز را به عنوان روز آغاز سال تحصیلی جدید اعلام می‌کند.

غلامی با بیان اینکه دانشگاه‌ها مستقل از یکدیگر هستند، یادآور شد: دانشگاه‌ها مانند مدارس ابتدایی متصل و به هم پیوسته نیستند. مدارس ابتدایی در هر کجای کشور باید در یک روز مشخص سال تحصیلی خود را شروع کنند اما دانشگاه‌ها به این صورت نیست.

این وزیر دولت دوازدهم ادامه داد: شروع ترم جدید دانشگاه‌ها هر سال با اختلاف یک هفته تا ۱۰ روز بوده است و امسال هم به این صورت خواهد بود بنابراین دانشگاه‌ها از این اختیار برخوردار هستند.

غلامی با اشاره به مشکلات برخی از دانشگاه‌های کشور برای بازگشایی سال تحصیلی جدید، گفت: در برخی از دانشگاه‌ها، دانشجویان نتوانستند ترم گذشته واحدهای عملی را به خاطر شیوع ویروس کرونا بگذرانند لذا  اغلب این واحدها را در ترم تابستان گذراندند و هنوز نمرات آنها نهایی نشده است بنابراین این دانشگاه‌ها به وزارت علوم اعلام کردند که تاکنون نتوانستند تکلیف این دانشجویان و واحدهای پیش نیاز آنها را مشخص کنند بنابراین زمان آغاز تحصیلی جدید را اعلام نکردند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پایان تاکید کرد: وزارت علوم با ستاد مقابله با ویروس کرونا هماهنگ است و مشکلی در آغاز تحصیلی دانشجویان به وجود نخواهد آمد.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: سال تحصیلی دانشگاه وزیر علوم وزارت علوم دانشگاه برنامه دانشگاهها آغاز سال تحصیلی سال تحصیلی جدید دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۹۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رقابت بیش از ۱۵ هزار داوطلب کنکور درخراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه‌های خراسان‌شمالی گفت: از این تعداد داوطلب، ۹ هزار و ۴۹۵ نفر دختر و پنج هزار و ۵۴۷ نفر پسر هستند.

یحیی آبادی افزود: همچنین از این تعداد سه هزار و ۸۱۱ نفر در کنکور سراسری عادی و ۱۱ هزار و ۲۳۱ نفر نیز برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان آزمون خواهند داد.
به گفته یحیی آبادی داوطلبان شرکت‌کننده در کنکور دانشگاه فرهنگیان در هر رشته تحصیلی بعد از پاسخگویی به سوالات دفترچه تخصصی می‌بایست دفترچه دانشگاه فرهنگیان را نیز تکمیل کنند.
وی افزود: در مجموع ۶ هزار و ۱۲۹ نفر در آزمون رشته علوم انسانی، ۶ هزار و ۱۱۸ نفر در رشته علوم تجربی، هزار و ۱۴۶ نفر در رشته ریاضی و فیزیک، ۹۴۴ نفر در کنکور هنر و هزار و ۱۱ نفر در کنکور زبان‌های خارجی شرکت کرده اند.
آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت، آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت، و آزمون گروه آزمایشی هنر بعدازظهر پنجشنبه ۶ اردیبهشت، آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی بعدازظهر پنجشنبه ۶ اردیبهشت و آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شوند.
امسال، آزمون دروس اختصاصی و سوابق تحصیلی داوطلب هر کدام ۵۰ درصد تأثیر دارند.

دیگر خبرها

  • فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان آغاز می‌شود
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • آغاز به‌کار جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • آغاز ماراتن آزمون سراسری در لرستان
  • کنکور ۱۴۰۳ شروع شد | نتایج اولیه در این تاریخ منتشر می‌شود
  • آغاز آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فارس، همزمان با سراسر کشور
  • آغاز نوبت اول کنکور ۱۴۰۳/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز
  • آغاز رقابت بیش از ۱۵ هزار داوطلب کنکور درخراسان‌شمالی
  • جزییات دستگیری اعضای باند جعل مدرک تحصیلی در ٣ شهرستان کرمان
  • آغاز به کار همایش دانشگاه دوستدار سلامت خانواده در قم