Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-16@12:51:24 GMT

‌بازدهی دارا دوم بیش از ۳۰ درصد خواهد بود

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۲۹۷۲۲

‌بازدهی دارا دوم بیش از ۳۰ درصد خواهد بود

یک کارشناس و فعال بازار سرمایه گفت: بر اساس مطالعات انجام شده بر روی سهم شرکت‌های پالایشی صندوق دارا دوم، بازدهی این صندوق برای سهامداران به بیش از ۳۰ درصد خواهد رسید.

محمدرضا اختریان در گفتگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برخی از ابهامات در خصوص سود خرید صندوق پالایشی یکم در آخرین روزهای مهلت پذیره نویسی این صندوق که از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار کشور اعلام شده، اظهار کرد: تعدادی از کارشناسان اقتصادی بر این باور اند که سهامدارانی که در روزهای پایانی مهلت پذیره نویسی صندوق دارا دوم یا پالایشی یکم درخواست خرید ثبت کنند از سود بیشتری برخوردار خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: گسترش پرسرعت این شایعات در بستر شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی در حالی صورت می‌گیرد که اصلاً ساز و کار بورس و ثبت درخواست خرید سهام در صندوق‌های دولتی ارتباطی با بازه زمانی خرید آن ندارد و در پایان مهلت پذیره نویسی به همه خریداران به صورت یکسان سهام خواهد رسید.

این کارشناس و فعال بازار سرمایه با بیان اینکه تعدادی از جریان‌های رسانه‌ای می‌کوشند تا هیجان سهامداران تازه وارد به بورس را با استفاده از سیگنال‌های اشتباه کنترل کنند، تصریح کرد: علت اصلی از رونق افتادن شاخص بورس در هفته‌های اخیر نیز همین سیگنال رسانی‌های اشتباه از سوی برخی از جریان‌های رسانه‌ای بوده و به نظر می‌رسد برخی از مسئولان از رونق شاخص سهام و کسب منفعت مردم از این طریق خوشحال نیستند.

اختریان اضافه کرد: به رغم همه هجمه‌های رسانه‌ای قوی و از پیش تعیین شده‌ای که علیه صندوق دارا دوم شکل گرفته، استقبال مردم از این سهم بی‌نظیر خواهد بود و شرکت‌های پالایشگاهی با استفاده از این سرمایه جدید قادر به افزایش توان تولید خود تا بیش از ۳ برابر ظرفیت فعلی خواهند بود.

وی ادامه داد: این صندوق و شرکت در خرید سهام آن ارتباط مستقیمی با کمک به جهش تولید و پایدار ماندن اشتغال کارگر ایرانی دارد و این یک فرصت چشمگیر برای مردمی است که قصد داشتند سهمی از تسهیل مسیر جهش تولید در نظام اقتصادی ایران و بنگاه‌های تولیدی کشورشان داشته باشند.

این کارشناس و فعال بازار سرمایه با بیان اینکه آگاهی سهامداران نسبت به روند معاملات در بازار سرمایه و بازدهی آنها نسبت به زمان عرضه سهام دارا یکم افزایش قابل توجهی داشته است، خاطرنشان کرد: اکنون اغلب سهامداران با آگاهی خرید و فروش می‌کنند و همین آگاهی به فعالان بازار سرمایه ثابت کرده که خرید سهام دارا دوم یکی از فرصت‌های خوب بورس برای بازدهی در دراز مدت است.

وی افزود: بر اساس مطالعات انجام شده بر روی سهم شرکت‌های پالایشی صندوق دارا دوم، بازدهی این صندوق برای سهامداران به بیش از ۳۰ درصد خواهد رسید.

کد خبر 442400

منبع: ایمنا

کلیدواژه: دارادوم پذیره نویسی دارادوم صندوق دارا دوم چیست دارا دوم بازار بورس شاخص بورس بورس معاملات بورس شاخص کل بورس بورس تهران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق صندوق دارا دوم بازار سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۹۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلیقه نجات بورس

شب گذشته به دنبال پاسخ متقابل ایران به اسرائیل، شاهد نوساناتی در بازار‌های مالی بودیم.

به گزارش دنیای اقتصاد، به دنبال این رخداد، سازمان بورس و اوراق بهادار در نخستین ساعات بامداد روز گذشته با تشکیل جلسه اضطراری، اطلاعیه‌ای با هدف حمایت از حقوق سهامداران و جلوگیری از تاثیر هیجانات بر روند بازار، خبر محدود شدن دامنه نوسان کلیه نماد‌های سهام و حق تقدم سهام قابل‌معامله در بازار‌های بورس و فرابورس برای مدت سه روز متوالی به مثبت و منفی یک‌درصد و دامنه نوسان صندوق‌های سهامی به مثبت و منفی دو درصد را صادر کرد. در دو هفته گذشته بازار‌های مالی روز‌های معاملاتی را با شک و نااطمینانی سپری کردند.

ریسک ژئوپلیتیک موجب افزایش نگرانی سرمایه‌گذاران شده بود. در این میان طلای جهانی نیز از دو هفته گذشته و به دنبال تشدید تنش‌های منطقه‌ای صعود کرد و قله‌های جدیدی را به ثبت رساند. اواخر وقت بیست و چهارمین روز فروردین طلای جهانی قیمتی فراتر از ۲ هزار و ۴۰۰ دلار را به خود دید و برای مدتی کوتاه در محدوده مذکور نوسان داشت و در نهایت به محدوده ۲ هزار و ۳۰۰ دلار عقب‌نشینی کرد. واکنش ایران در حالی در سحرگاه یکشنبه اتفاق افتاد که بازار‌های جهانی به دلیل تعطیلات آخر هفته بسته بودند و در نتیجه تاثیر خاصی نپذیرفتند. در داخل کشور نیز سازمان بورس و اوراق بهادار تهران طی جلسه اضطراری، دامنه نوسان بازار را تغییر داد تا وضعیت بازار سرمایه متاثر از اوضاع و معادلات منطقه را کنترل کند.

بازار از نگاه کارشناسان

پیام الیاس کردی پیرامون روند بازار سرمایه گفت: تنش‌های بین‌المللی و منطقه‌ای چندین سال است که گریبان‌گیر کشور‌های منطقه بوده است. شب گذشته نیز شاهد پاسخ متقابل ایران به اسرائیل بودیم. در پی وضعیت نامطلوب بازار سرمایه، سازمان بورس و اوراق بهادار جلسه‌ای برگزار کرد و دامنه نوسان را دستخوش تغییر کرد. از این رو سازمان بورس میان دو گزینه بستن بازار برای مدتی کوتاه و محدود کردن دامنه نوسان، تصمیم به محدود کردن دامنه نوسان به یک‌درصد گرفت.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: با این وجود باید اظهار کرد تغییرات در پیکره اصلی بازار چندان نمی‌تواند با روح سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه همسو باشد، چرا که سرمایه‌گذار تمایل دارد در بازاری سرمایه‌گذاری کند که قوانین آن کمتر تغییر کند. با این وجود نمی‌توان این اقدام سازمان بورس را موثر نخواند، چرا که سازمان نیز بهترین گزینه پیش رو را انتخاب کرده است. باید اظهار کرد که اقدام اخیر به لحاظ نتیجه موثر بوده و در مدیریت وضعیت اخیر بازار نتیجه مساعدی را در بر داشته است.

این کارشناس بازار در پایان افزود: رفتار بازار روز گذشته منطقی بود، چرا که پس از اینکه از فشار هیجانات کاذب کاسته شد اواخر وقت روز گذشته بازار به روند منطقی ادامه داد.

سهیلا نقی‌پور، کارشناس بازار سرمایه، نیز پیرامون وضعیت مذکور گفت: روز گذشته در جلسه هیات‌مدیره سازمان بورس تصمیم گرفته شد دامنه نوسان به مثبت و منفی یک‌درصد کاهش یابد. این محدودیت در دامنه نوسان هر چند نقد شوندگی سهام بورس اوراق بهادار را با مشکل روبه‌رو کرد، اما توانست وضعیت بازار را تا حد امکان کنترل کند.

در پایان روز یکشنبه ارزش معاملات خرد بازار به رقم یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسید، که در نهایت در حدود ۵۷۲ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد. زمانی که تنشی در هر جای دنیا رخ می‌دهد، افراد بر اساس احساسات خود و نه بر اساس تجزیه‌وتحلیل منطقی تصمیم می‌گیرند. ترس می‌تواند منجر به اقدام سرمایه‌گذاران به فروش سهام در زمان نزول بازار برای به دست آوردن پول نقد شود. ار آغاز تغییر معادلات منطقه‌ای در مهرماه سال گذشته وضعیت بازار بورس در یک نااطمینانی و ابهام و فرار سرمایه قرار گرفت.

با توجه به ادامه‌دار بودن تنش‌ها و همچنین تغییر شدت آن‌ها در طول ماه‌های گذشته، شرایط بسیار پیچیده‌ای در بورس ایجاد شده است، به گونه‌ای که شاهد یک رفتار سینوسی در چارت قیمتی بسیاری از سهم‌های بازار هستیم، رفتار سینوسی که با دوران رکود طولانی و خسته‌کننده در کنار دوران رونق خیلی کوتاه همراه بوده است.

با توجه به افزایش نااطمینانی‌ها، سایه ابهام در بورس همچنان باقی خواهد ماند و رفتار سینوسی نماد‌های بورسی نیز مهمان بازار سرمایه خواهد بود. همچنین از ابتدای شروع تنش‌های سیاسی در منطقه، شاهد افزایش تقاضای طلا به‌ویژه در صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله طلای بازار سرمایه بودیم، افزایش تقاضایی که باعث رشد جذاب قیمتی در این صندوق‌ها شده و بازدهی خوبی را طی این مدت برای صاحبان این صندوق‌ها به ارمغان آورده است.

این صندوق‌ها به دلیل سهولت در خرید و فروش و همچنین به خاطر نقدشوندگی بالا به عنوان یک سرمایه‌گذاری جذاب شناخته می‌شوند. یکی از دغدغه‌های سرمایه‌گذاران این است که این صندوق‌ها تا چه زمانی می‌توانند جذاب باشند و روند صعودی خود را ادامه دهند.

در پاسخ می‌توان این‌گونه تحلیل کرد که تا زمانی که عدم‌اطمینان به شرایط آینده در بین سرمایه‌گذاران وجود دارد، طلای فیزیکی و صندوق‌های قابل معامله طلا برای سرمایه‌گذاران بازار جذاب بوده و از تقاضای بالایی برخوردار خواهند بود.

دیگر خبرها

  • ۷۲۰ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد
  • روز سبز بورس تهران
  • سهامداران برای خرید کدام نمادها صف کشیدند؟
  • جلیقه نجات بورس
  • سهامداران نگران نباشند/ بورس مقصد سرمایه‌ها می‌شود
  • بورس ریخت؛ سهامداران همچنان ناامید هستند
  • مالک اینتر در آستانه دریافت وامی جدید برای فرار از بحران
  • فرار بزرگ سهامداران بورس
  • تخلیه رشد بهاری بورس
  • تلاطم بورس با ریسک سیاسی