Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدعباس میرحسینی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه امروز در اغلب نقاط استان شاهد افزایش سرعت باد و افزایش نسبی دما هستیم، اظهار داشت: از روز پنجشنبه تا اواسط هفته آینده با نفوذ زبانه‌های پرفشار به استان، روند کاهش دما و افزایش سرعت باد را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با افزایش ابر به خصوص در مناطق جنوبی، مرکزی و غربی استان مواجه خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرحسینی با بیان اینکه دمای هوا در مرکز استان یزد امروز (چهارشنبه) در گرم‌ترین ساعات روز ۳۷ درجه و در خنک‌ترین ساعات ۲۵ درجه است، عنوان کرد: از روز پنجشنبه تا شنبه هفته آینده شاهد کاهش تدریجی دما در مرکز و اغلب نقاط استان خواهیم بود.

وی یادآور شد: در حال حاضر دمای هوا در گرم‌ترین ساعات روز در اردکان، اشکذر و بافق ۴۰ درجه است و در سایر نقاط استان، دمای هوا از ۳۲ تا ۳۸ درجه متغیر است.

میرحسینی با اشاره به یکی از پدیده‌های جالب در استان یزد اظهار داشت: مرکز شهرستان بافق امروز با ۴۰ درجه گرم‌ترین نقطه استان یزد است اما در فاصله ۸۰ کیلومتری این شهر، دمای هوا در منطقه سبزدشت از توابع شهرستان بافق در خنک‌ترین ساعات روز به ۱۰ درجه می‌رسد که این تفاوت ۳۰ درجه‌ای دما در دو نقطه از یک شهرستان به فاصله ۸۰ کیلومتر جالب توجه است.

رئیس گروه پیش بینی هواشناسی یزد ادامه داد: هوای یزد در روز جمعه در اغلب نقاط استان، صاف تا قسمتی ابری همراه با کاهش دما و وزش باد است.

کد خبر 5019277

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد سازمان هواشناسی محرم 99 ویروس کرونا شیراز مراسم عزاداری بازگشایی مدارس آمار کرونا بوشهر عاشورا ماه محرم گرگان مجلس شورای اسلامی کرمانشاه شیوع کرونا آغاز سال تحصیلی ترین ساعات نقاط استان دمای هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۰۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلستان، مازندران و یزد پر بارش ترین استان ها در هفته جاری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مؤسسه تحقیقات آب، برای هفته جاری (۲ تا ۷ اردیبهشت) وقوع بارش‌ها در بیشتر مناطق به‌ویژه مرکز و شمال کشور پیش‌بینی می‌شود، در این مناطق، مقادیر تجمعی بارش ۷۵-۵۰ میلی‌متر پیش‌بینی‌شده است.

بر اساس تقسیمات حوضه‌های درجه ۱ کشور، حوضه آبریز فلات مرکزی با مقدار میانگین ۱۲.۹ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۱۲۱.۶ میلی‌متر و حوضه دریای خزر با مقدار میانگین ۱۴.۷ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۸۶.۷ میلی‌متر پرباران‌ترین حوضه‌های کشور در هفته جاری خواهند بود.

همچنین حوضه آبریز قره قوم با مقدار میانگین ۲.۶ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۲۰.۷ میلی‌متر کم باران‌ترین حوضه درجه ۱ کشور است.

از میان حوضه‌های درجه ۲ کشور، حوضه قره‌سو و گرگان با متوسط بارش ۳۹.۱ میلی‌متر و بیشینه بارش ۸۵ میلی‌متر و کویر درانجیر با مقدار میانگین ۲۵.۳ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۱۲۱.۶ میلی‌متر و هراز و قره‌سو با مقدار میانگین ۳۹.۷ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۸۶.۷ میلی‌متر پرباران‌ترین حوضه‌های درجه دو کشور هستند.

از میان استان‌های کشور، استان‌های گلستان، مازندران و یزد با بارش تجمعی معادل ۷۵-۵۰ میلی‌متر در هفته جاری پر بارش‌ترین استان‌های کشور خواهند بود.

کد خبر 6085566 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری
  • آسمان گیلان تا هفته‌ی آینده صاف و آفتابی
  • افزایش ۳۲ درجه‌ای دمای هوا در اردبیل تا هفته آینده
  • بارش باران در تهران تا کی ادامه دارد؟ | بارش ۳۶ میلیمتر باران در این نقطه از شهر در ۲۴ ساعت گذشته
  • هوای خنک در راه استان خراسان رضوی است
  • دمای هوای خراسان رضوی خنک می‌شود
  • شهرکرد خنک‌ترین مرکز استان کشور
  • تداوم رگبار و رعد و برق تا پایان هفته/ شدت بارندگی در این استان‌ها
  • پربارش‌ترین استان‌ها در هفته جاری
  • گلستان، مازندران و یزد پر بارش ترین استان ها در هفته جاری