Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-19@10:46:07 GMT

بهرام رادان یا حسن معجونی، کدام شاه بهتری می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۳۱۶۴۳

بهرام رادان یا حسن معجونی، کدام شاه بهتری می‌شود؟

آفتاب‌‌نیوز :

دو سریال نمایش خانگی، «جیران» به کارگردانی حسن فتحی و «آهوی من مارال» به کارگردانی مهرداد غفارزاده، قرار است هرکدام به نوعی قصه خود را در دوران ناصرالدین شاه قاجار روایت کنند و به این شخصیت بپردازند. اما گفته شده بهرام رادان در سریال «جیران» نقش ناصرالدین شاه را بازی می‌کند.

دیروز هم خبر حضور حسن معجونی در نقش این شخصیت در سریال «آهوی من مارال» منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناصرالدین شاه در آثار نمایشی با زنده‌یاد عزت‌ا... انتظامی در یاد و خاطر مردم ماندگار شده و شناخته می‌شود، بنابراین انتظارات از بهرام رادان و حسن معجونی برای ایفای این نقش ویژه، بالاست و عملکردشان زیر ذره‌بین خواهد بود.

بهرام رادان ظاهر متفاوت با ناصرالدین شاه

بهرام رادان تا به حال نقش‌های مختلفی را بازی کرده ، اما تجربه بازی در یک اثر تاریخی را نداشته است، به همین دلیل ایفای نقش ناصرالدین شاه قاجار از چند جهت برای او چالش جدید و متفاوتی خواهد بود. از لحاظ فیزیک و چهره، نه تنها شباهت چندانی میان بهرام رادان و ناصرالدین شاه دیده نمی‌شود، بلکه تفاوت‌های زیادی هم بین این دو شخصیت وجود دارد، باید صبر کرد و دید رادان با چه گریمی در این سریال حضور خواهد داشت و از لحاظ ظاهری تا چه اندازه چهره این شاه قاجار را تداعی خواهد کرد. با توجه به سابقه و تجربه‌ای که رادان در زمینه بازیگری دارد، بعید نیست که بتواند از پس بازی در این نقش بربیاید. از طرفی توانایی حسن معجونی در بازیگری نیز ثابت شده است. با همه این‌ها، ایفای نقش در آثار تاریخی که شخصیت‌ها ادبیات خاص و شیوه گفتار متفاوتی دارند، با آثار مربوط به دهه‌های اخیر تفاوت دارد و باید دید کدام یک از این دو بازیگر حضور موفق‌تری در نقش ناصرالدین شاه خواهد داشت.

امتیاز ستاره بودن

بهرام رادان جزو ستاره‌های پرطرفدار سینماست و جز سریال نیمه‌تمام «رقص روی شیشه» تا به حال در سریال دیگری دیده نشده، به همین دلیل حضورش در مجموعه «جیران» برای مخاطب به ویژه طرفدارانش، جذاب است و اولین همکاری‌اش با حسن فتحی برای او، موقعیت ویژه‌ای محسوب می‌شود. این امتیازی است که بهرام رادان نسبت به حسن معجونی دارد و نمی‌توان آن را نادیده گرفت. فارغ از بازیگر نقش ناصرالدین شاه، نمی‌توان سریال «جیران» و «آهوی من مارال» را پیش از تماشای آن‌ها ارزیابی کرد، اما سابقه درخشانی که حسن فتحی در ساخت سریال‌های تاریخی دارد، باعث شده که به «جیران» امیدوار باشیم. این سریال در خصوص زندگی ناصرالدین شاه است و همان طور که از نامش پیداست، درباره یکی از همسران محبوب او «جیران» است. پریناز ایزدیار، رعنا آزادی‌ور، شبنم مقدمی و گلاره عباسی دیگر بازیگرانی هستند که در این سریال نقش‌آفرینی می‌کنند.

حسن معجونی ورود به نمایش خانگی با ناصرالدین‌ شاه

حسن معجونی سابقه بازی در سریال‌هایی مانند «مسافران» و «شمعدونی» را دارد، اما با مجموعه «آهوی من مارال» برای اولین بار حضور در مدیوم نمایش خانگی را تجربه خواهد کرد. این بازیگر هم مانند بهرام رادان تاکنون در سریال تاریخی بازی نکرده و قرار است با این مجموعه در اولین سریال نمایش خانگی خود، نقش چالش‌برانگیزی را بازی کند. برخلاف بهرام رادان، حسن معجونی از نظر فیزیکی کمی به ناصرالدین شاه شباهت دارد و قد و قواره‌اش با این شخصیت تقریبا متناسب است، بنابراین اگر گریم خوب و باورپذیری داشته باشد، احتمالا از نظر ظاهری در مقایسه با رادان، به این شاه قاجار نزدیک‌تر خواهد بود. حسن معجونی از دهه ۸۰ فعالیتش را در سینما آغاز و در چند فیلم سینمایی بازی کرده، اما تاکنون نقش ویژه‌ای که تبدیل به نقطه عطفی در کارنامه او شود، ایفا نکرده است، به همین دلیل نقش یک شخصیت واقعی آن هم کاراکتری مانند ناصرالدین شاه، برای او چالش پیچیده و جالبی خواهد بود که تا به حال مشابه آن را تجربه نکرده است. «آهوی من مارال» قصه عشق‌های ناصرالدین شاه را روایت می‌کند و به زودی اسامی دیگر بازیگران آن اعلام می‌شود.

 

شوخ‌طبع مانند شاه قاجار

حسن معجونی سابقه زیادی در عرصه تئاتر دارد و می‌توان روی توانایی بازیگری‌اش برای بازی در نقش ناصرالدین شاه، حساب کرد، اما از لحاظ کیفیت بازیگری، میان او و بهرام رادان فاصله محسوسی وجود ندارد. معجونی تا به حال در سریال «مسافران»، «شمعدونی»، فیلم «خوک» و «لتیان» نقش‌هایی که رگه‌هایی از کمدی شوخ‌طبعی داشته‌اند بازی کرده و در این آثار حضور موفقی داشته است. اکنون باید دید این بازیگر در نقش ناصرالدین شاه که طبق توصیف‌هایی که از ویژگی‌های اخلاقی و شخصیتی او وجود دارد و گفته شده آدم شوخ‌طبع و بذله‌گویی بوده است، چه خواهد کرد. اگر این بازیگر موفق شود به خوبی نقش این شاه قاجار را بازی کند، با «آهوی من مارال» شاید مهم‌ترین نقشش را در کارنامه‌ خود ثبت کند.

منبع: روزنامه خراسان

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بهرام رادان شاه قاجار حسن معجونی نقش ناصرالدین شاه آهوی من مارال نمایش خانگی بهرام رادان حسن معجونی شاه قاجار تا به حال برای او

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۱۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امتیاز نامرئی استقلال پرید | کدام تیم قهرمان خواهد شد؟

همشهری‌آنلاین - بهروز رسایلی

مسابقات لیگ برتر در حالی وارد هفته بیست‌وچهارم می‌شود که حالا دیگر عملا می‌توان گفت کورس قهرمانی بین استقلال و پرسپولیس در جریان است؛ دو تیمی که با یک امتیاز فاصله در رده‌های اول و دوم قرار گرفته‌اند و نبرد جانانه‌ای برای بالا بردن جام در پایان فصل خواهند داشت. این کورس جذاب از زوایای متعدد قابل بررسی است و بخش قابل‌توجهی از محتوای رسانه‌های ورزشی را به‌خودش اختصاص داده. مطلب پیش رو نیز به مرور دو نکته در این زمینه می‌پردازد.

امتیاز نامرئی استقلال پرید

از همان زمانی که دربی برگشت تهران به تساوی بدون گل انجامید، این بحث داغ شد که درصورت برابری امتیازات سرخابی‌ها در پایان فصل، آیا گل زده در خانه حریف ارزشی خواهد داشت یا نه؟ می‌دانیم چند فصلی هست که ملاک اول برای تعیین تیم برتر، به نتیجه بازی رودررو تغییر کرده است. دربی رفت به میزبانی پرسپولیس یک-یک مساوی شد و دربی برگشت به میزبانی استقلال با تساوی بدون گل به پایان رسید. بنابراین اگر گل زده در خانه حریف ارزش می‌داشت، استقلال دست بالا را در اختیار می‌گرفت. با این حال سهیل مهدی، مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ سرانجام در یک برنامه تلویزیونی به صراحت اعلام کرد درصورت برابر شدن امتیازات و نیز تشابه نتایج در مسابقات رودررو، تفاضل گل ملاک است و گل زده در خانه حریف ارزشی ندارد. به این ترتیب برتری استقلال فعلا همان یک امتیاز است و اگر پرسپولیس به این تیم برسد، نهایتا تفاضل گل تعیین‌کننده تیم برتر خواهد بود. این طبیعتا نمی‌تواند خبر خوبی برای آبی‌ها باشد، اما گذشته از اینکه اساسا با برگزاری ۲‌مسابقه رفت و برگشت در یک ورزشگاه و در شرایط کاملا مشابه دیگر خانه خودی و حریف معنایی ندارد، باید به این نکته هم توجه کرد که در لیگ‌های معتبر اروپا مثل اسپانیا و ایتالیا نیز درصورت برابری امتیازات و کسب نتایج یکسان در مسابقات رودررو، سراغ تفاضل گل می‌روند و گل زده در خانه حریف فاقد ارزش است. هم‌اکنون تفاضل گل استقلال و پرسپولیس به‌ترتیب ۱۹و ۱۷است و وقت آن رسیده که سرخابی‌ها برای به جا گذاشتن یک ذخیره مطمئن، کمی بیشتر گل بزنند.

اگر نتایج دور رفت تکرار شود

۷‌بازی پایانی فصل برای سرخابی‌ها به‌شدت سرنوشت‌ساز است و همه نگاه‌ها به نتایج ۲‌تیم در این بازه زمانی دوخته شده. قطعا هیچ روزی در فوتبال شبیه دیروز نیست، اما می‌شود نگاهی به ۷‌بازی پایانی استقلال و پرسپولیس انداخت و این سؤال را مرور کرد که اگر عینا نتایج دور رفت تکرار شود، کدام تیم قهرمان خواهد شد؟

استقلال در این ۷‌بازی باید مقابل شمس‌آذر، تراکتور، ذوب‌آهن، فولاد، نساجی، گل‌گهر و پیکان قرار بگیرد. این در حالی است که آبی‌ها از هماوردی با این رقبا در نیم‌فصل اول مجموعا ۱۳امتیاز به‌دست آوردند. پرسپولیس هم در ۷‌گام آخر باید رودرروی نفت آبادان، سپاهان، نساجی، هوادار، استقلال خوزستان، شمس‌آذر و مس رفسنجان قرار بگیرد. پرسپولیس در دور رفت برابر این تیم‌ها در مجموع ۱۲‌امتیاز به‌دست آورد. در نتیجه اگر قرار به تکرار همین نتایج باشد، با احتساب برتری یک امتیازی فعلی استقلال، آبی‌ها با ۲‌امتیاز اختلاف قهرمان خواهند شد.

کد خبر 845103 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها ویژه ورزشی لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • تهران قدیم| ماجرای ساخت اولین بیمارستان پایتخت/ تصویری خاص از فضای بیمارستان و بیماران در ۱۵۰ سال پیش
  • هدیه سردار رادان به فرزندان معنویش
  • اگر استقلال تقویت می‌شد شرایط بهتری داشت | انتظار قهرمانی از پرسپولیس می‌رود
  • نظریه محبوب؛ چپ‌پا‌ها کاشته‌زن‌ های بهتری هستند! / فیلم
  • امتیاز نامرئی استقلال پرید | کدام تیم قهرمان خواهد شد؟
  • پاسخ مورایس به مهم‌ترین سوال سپاهان
  • کدام‌یک قهرمان لیگ می‌شود؛ استقلال یا پرسپولیس؟
  • ترزیچ: شایسته صعود به نیمه‌نهایی بودیم؛ دورتموند نسبت به مرحله گروهی، تیم بهتری شده‌است
  • مربی ذوب‌آهن: نسبت به نیم‌فصل اول کیفیت‌ بهتری داریم
  • (تصویر) سال ۱۲۵۸؛ ناصرالدین شاه در حرمسرای شاهی