Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمال حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص مباحث نظارت بهداشتی برای بازگشایی مدارس شهر اصفهان از هفته آینده اظهار داشت: هر چند وضعیت شهر اصفهان قرمز است اما بازگشایی مدارس به صورت حضوری در همه مناطق تصمیم بالادستی است و ما مجبور به اجرای آن هستیم.

وی با بیان اینکه هدف از اجرای این کار فرهنگ‌سازی برای یادگرفتن زندگی با کرونا است، ادامه داد: پیش‌بینی ما ادامه دار بودن شرایط و شیوع بیماری کرونا است، از این رو باید همه زندگی کردن در این شرایط را بیاموزیم تا کمترین آسیب را ببینیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاکله مدارس و رفتار دانش آموزان نگران کننده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر شاکله مدارس و رفتار دانش آموزان برای ما نگران کننده است، تصریح کرد: از این رو برنامه‌ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد که نظارت جدی در مدرسه بر روی رفتار دانش آموزان انجام شود.

وی با بیان اینکه هر مدرسه باید رابط سلامت را به مرکز بهداشت استان اصفهان معرفی کند، افزود: برای این رابطان که با تأیید آموزش و پرورش در مدارس فعال می‌شون جلسات توجیهی و آموزشی برگزار می‌شود تا کمترین خسارت را در حوزه سلامت دانش‌آموزان در این بحران داشته باشیم.

حیدری با بیان اینکه آموزش رانندگان سرویس‌های مدارس نیز باید مورد توجه باشد، تاکید کرد: این افراد نیز تأثیر بسزایی در پیشگیری از ابتلای دانش آموزان به کرونا دارند و از این رو برگزاری جلسات توجیهی برای این افراد را نیز در دستور کار داریم.

وی همکاری خانواده‌ها در حفظ سلامت دانش آموزان را مهم‌ترین رمز موفقیت مهار کرونا در مدارس اعلام کرد و گفت: خانواده‌ها باید اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار خود قرار دهند و در صورت بروز هر گونه علائم از اعزام دانش آموزان به مدارس جلوگیری کنند.

هر گونه بیماری دانش آموز به رابط سلامت گزارش شود

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه خانواده‌ها باید سلامت و یا شرایط بیماری فرزند خود را به رابطان سلامت در مدارس گزارش دهند، ادامه داد: این رابط سلامت موظف است گزارش وضعیت دانش آموزان را به مرکز بهداشت ارسال تا اقدامات بعدی برای درمان و مراقبت از دانش آموزان انجام شود.

وی همچنین به لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس تاکید کرد و گفت: در مدارس باید ضمن رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک باید زمان حضور دانش آموزان در مدارس را کاهش دهند.

حیدری در خصوص نحوه نظارت بر فعالیت مدارس اظهار کرد: مرکز بهداشت نظارت‌های لازم را انجام می‌دهد اما به دلیل تعداد زیاد مدارس و کمبود نیرو رابطان سلامت مهم‌ترین وظیفه نظارتی را در این زمینه دارند.

وی با بیان اینکه چک لیست اقدامات مورد نیاز برای مهار کرونا در همه مدارس استان انجام شده است، افزود: همچنین برای مدیران مدارس جلسات توجیهی برگزار شده است.

داروی آنفلوآنزا توسط بخش خصوصی توزیع می‌شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین در خصوص آخرین وضعیت توزیع داروی آنفلوآنزا در استان اصفهان گفت: این دارو به تعداد محدود به کشور وارد شده اما هنوز برای توزیع به دانشگاه‌های علوم پزشکی ارسال نشده است.

وی افزود: در حال حاضر داروی آنفلوآنزا توسط بخش خصوصی و در داروخانه‌ها در حال توزیع است اما مردم باید بدانند که به دلیل محدودیت این دارو در کشور اجازه دهند که افراد با بیماری‌های مزمن و جامعه هدف از این داروها استفاده کنند و مردم عادی نیازی به مصرف این دارو ندارند.

کد خبر 5019465

منبع: مهر

کلیدواژه: کمال حیدری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بازگشایی مدارس اصفهان واکسن آنفلوانزا محرم 99 ویروس کرونا شیراز مراسم عزاداری بازگشایی مدارس آمار کرونا بوشهر عاشورا ماه محرم گرگان مجلس شورای اسلامی کرمانشاه شیوع کرونا آغاز سال تحصیلی داروی آنفلوآنزا مرکز بهداشت دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۲۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت

          به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.      مجید فدوی روز پنج شنبه افزود: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.   وی ادامه داد: برای هوشمند سازی هر کلاس درس به صورت متوسط ۳۲۰ میلیون ریال هزینه شده است.   رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: ۴۲ مدرسه در مناطق شهری و روستایی این شهرستان با مشارکت خیران و اعتبارات نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس در یک سال گذشته بازسازی شدند.   فدوی سر و سامان دادن به ۶۵ ملک مازاد آموزش و پرورش، توجه ویژه به حوزه تربیت بدنی و نصب ۶ چمن مصنوعی را از مهمترین اقدامات آموزش و پرورش گناباد در این مدت برشمرد.   کلاس های هوشمند فرصت های یادگیری بیشتری را برای دانش آموزان فراهم، فرآیند یادگیری را سرگرم کننده و به دانش آموزان کمک می کند فناوری های جدید را بهتر فرا بگیرند و در مجموع در ارتقاء بهره وری آموزشی و مشارکت پذیری آنان نقش مهمی دارند.   از مجموع ۱۷ هزار و ۶۱۴ دانش آموز که در ۹۱۱ کلاس درس و ۲۲۴ مدرسه در مناطق شهری و روستایی گناباد شاغل به تحصیل هستند، ۹ هزار و ۵۶۵ نفر در دوره ابتدایی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در دوره اول متوسطه و ۲ هزار و ۲۸۸ نفر در دوره دوم متوسطه هستند.   هشت هزار و ۸۳۶ نفر از دانش آموزان در مدارس دولتی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در مناطق روستایی، ۹۲۷ نفر در مدارس شاهد و بقیه در مدارس استثنایی و غیرانتفاعی به تحصیل اشتغال دارند.   مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • دستگیری ضارب دانش‌آموزان آملی
  • بازدید دانش‌آموزان مدارس میاندوآب از دانشگاه آزاد اسلامی
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • تقویت نظارت ها بر عرضه بهداشتی شیر در مدارس از مهمترین مصوبات کمیته صیانت از سلامت و امنیت غذایی مردم