Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@09:17:15 GMT

همدیگرخواری در مرغداری ناشی از بیماری کانی بالیسم است

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۳۲۴۶۱

همدیگرخواری در مرغداری ناشی از بیماری کانی بالیسم است

غلامرضا ملکی در خصوص انتشار فیلم همدیگر خوری در یکی از مرغداری‌های ارومیه و ابراز نگرانی مردم اظهارکرد: بیماری کانی بالیسم منشأ ویروسی و یا عفونی نداشته و در حقیقت یک عادت و رفتار پرخاشگرانه در بین طیور هست که باعث خودخوری و یا دیگرخواری می‌شود.

وی ادامه داد: این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که بر اثر شرایط مدیریتی ضعیف و نامطلوب به پرنده استرس وارد شده است که این شرایط شامل نور زیاد، تغذیه نامناسب، تراکم زیاد و نبود فضای تحت پرورش مناسب، عدم تهویه مناسب، عدم رعایت موارد بهداشتی داخل سالن مثل عدم جمع آوری منظم تلفات احتمالی داخل سالن، گرسنه ماندن طولانی پرندگان، عوامل ژنتیکی و غیره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی اضافه کرد: در این بیماری طیور شروع به نوک زدن یکدیگر می‌کنند و گاهی پارگی و جراحت به حدی می‌رسد که مرغ تلف شده و از بین می‌رود.

ملکی در خصوص درمان این بیماری عنوان کرد: این بیماری مستقیماً وابسته به نقش مدیریتی گله دارد بر این اساس درمان دارویی نداشته و فقط باید شرایط و عواملی که باعث به وجود آمدن آن می‌شود از بین برود.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین مورد در درمان و پیشگیری از این عارضه، مدیریت صحیح و کافی در تمامی ارکان پرورشی بوده و علت اصلی بروز این رفتار باید رفع گردد.

ملکی در خصوص نظارت بر مرغداری‌های ارومیه افزود: تاکنون بازدیدهای مستمر از مرغداری‌ها صورت می‌گیرد و مشکلی مشاهده نشده است در این فیلم نیز هیچ نشانه‌ای در داخل فیلم وجود ندارد که بر اساس آن مشخص شود مربوط به کدام کشور، استان یا شهرستان است.

وی یادآور شد: این موضوع واقعاً در داخل یک مرغداری رخ داده یا یک واحد پرورشی غیرمجاز، اما با در نظر گرفتن تمامی موارد فوق و با توجه به متن منتشر شده به همراه فیلم، عارضه کانی بالیسم یک عارضه محتمل و رایج در تمامی حیوانات تحت پرورش در شرایط نامطلوب و با سو مدیریت اعمال شده است.

از روز گذشته انتشار فیلمی در فضای مجازی از دیگر خوری مرغ‌ها در یکی از مرغداری‌ها موجب نگرانی مردم شده است.

کد خبر 5019517

منبع: مهر

کلیدواژه: دامپزشکی آذربایجان غربی بیماری نادر ملکی محرم 99 ویروس کرونا شیراز مراسم عزاداری بازگشایی مدارس آمار کرونا بوشهر عاشورا ماه محرم گرگان مجلس شورای اسلامی کرمانشاه شیوع کرونا آغاز سال تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۲۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر شوکه کننده مادر ترانه علیدوستی درباره دخترش؛ ترانه به بیماری‌ای سخت مبتلا شده | حال ترانه خوب است اما برایش دعا کنید

مادر ترانه علیدوستی از ابتلای این بازیگر مطرح سینمای ایران به یک بیماری سخت با منشا نامشخص خبر داد و اعلام کرد حال او مدتی بد و نگران کننده بوده است. 

نادره حکیم‌الهی  در پاسخ به سوالات کاربران فضای مجازی در مورد سلامتی فرزندش گفت:

 به تازگی آرام شده‌ام و می‌توانم به این سوال جواب بدهم، حال ترانه خوب نبوده اما الان خوب است.

برای ترانه دعا کنید، بیماری [داشتن] سخت است به خصوص اگر منشأ آن مشخص نباشد و من از همه ی دوستان و طرفدارانش می‌خواهم برای ترانه دعا کنند و انرژی‌های مثبت و عشق بفرستند .

من هم بسیار نگران بودم اما از نگرانی در آمده ام و به همین دلیل است که حال طرفداران و دوستانش را درک میکنم.

وی همچنین از مردم خواست که فعلا در خصوص سلامتی ترانه علیدوستی سوالی نپرسند./ انتخاب 

منبع: انتخاب

tags # ترانه علیدوستی سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • عشایرنقده ؛آماده کوچ به مراتع میانبند
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • هشدار دامپزشکی گناباد در خصوص شیوع بیماری تب مالت
  • ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص
  • بیماری تب برفکی در شرق کشور تحت کنترل است
  • آخرین وضعیت ترانه علیدوستی پس از خبر ابتلای وی به بیماری + عکس
  • ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص مبتلا شده است
  • ابتلای ترانه علیدوستی به بیماری سخت نامشخص؛ داستان چیست؟
  • خبر شوکه کننده مادر ترانه علیدوستی درباره دخترش؛ ترانه به بیماری‌ای سخت مبتلا شده | حال ترانه خوب است اما برایش دعا کنید
  • ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟