Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-23@09:13:52 GMT

همشهری TV | هزار و سیصد و بیست و سه :سال ای ایران

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۳۲۶۷۴

‍‍‍‍‍‍

دریافت 8 MB کد خبر 547673 برچسب‌ها همشهری تی وی

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۲۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پزشکی که ماندن در ایران را به امکانات رفاهی امریکا ترجیح داد

همشهری آنلاین- شهره کیانوش راد: رها کردن و گذشتن از آنچه در ۱۴ سال سکونت و تحصیل و کار در آمریکا به‌دست آورده بود، وقتی آسان شد که همسر و فرزندانش در این تصمیم بزرگ او را همراهی کردند.

ایران در دهه ۵۰ از کمترین امکانات آموزشی، رفاهی و بهداشتی به ویژه در مناطق محروم مواجه بود. دکتر علیرضا مرندی و همسرش معصومه طباطبایی می‌دانستند که با برگشتن به ایران، مشابه یا حتی نزدیک به آنچه در آمریکا داشتند را نخواهند داشت. دکتر مرندی با آگاهی و برای داشتن هدفی بزرگ، بدون معطلی به ایران آمد.

او همزمان با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، به ایران آمد و با وجود همه مشکلاتی که در سر راه این پزشک تحصیلکرده در آمریکا قرار گرفت، خدمت در حوزه سلامت و بهداشت را شروع کرد. او از مهم‌ترین چهره‌های مؤثر در ارتقای سلامت و بهداشت ایران است، جوایز متعددی از سازمان جهانی بهداشت دریافت کرده‌ و به عنوان یکی از موفق‌ترین وزرای بهداشت و درمان کشور شناخته می‌شود. این چهره ماندگار، به اذعان افرادی که سال‌هاست با او رفاقت داشته‌اند، به‌رغم همه مشغله‌هایش، خصوصیات منحصر به فردی دارد. خانواده برای او در جایگاه بالایی قرار دارد و معتقد است مهر و محبت میان زن و شوهر در تربیت فرزندان مؤثر است.

در ویژه نامه همشهری‌ماه با ابعاد دیگری از شخصیت دکتر مرندی در گفت‌وگو با همسر، دخترانش و دوستان نزدیک او آشنا می‌شویم. همسرش برایمان می‌گوید که چرا به آمریکا رفتند و چگونه وقتی انقلاب به پیروزی رسید، بدون معطلی به ایران برگشتند و دخترانش از سبک زندگی پدر و مادرشان می‌گویند که پرهیز از اسراف و پایبندی به اصول اعتقادی و نظام برایشان در اولویت بوده است.

آشنایی با سبک زندگی دکتر سیدعلیرضا مرندی، به‌ویژه می‌تواند الگویی برای جوانان و سرمشق کسانی باشد که عشق به آبادانی میهن‌شان دارند. خیلی از مادرها دکتر مرندی را با توصیه و تاکید همیشگی این وزیر بهداشت بر تغذیه با شیر مادر می شناسند. او می گوید حتی زمانی که امریکا بوده بر تغذیه بر شیر مادر تاکید داشته است.
با این چهره پزشکی- سیاسی این بار درباره زندگی خصوصی اش صحبت کرده ایم. زندگی شخصی یک پزشک اطفال که همیشه به عنوان یک شخصیت علمی معتقد به ارزش های مذهبی بوده است. وقتی صحبت از مصاحبه شد وزیر بهداشت دهه ۶۰ و کسی که اکنون سر تیم پزشکی رهبری است با روی گشاده پذیرایمان شد.

صحبت های دکتر مرندی را در این ویدئو ببینید:

کد خبر 843589 برچسب‌ها همشهری آنلاین چهره‌های مشهور مجله زندگینامه چهره‌های سیاسی ایران

دیگر خبرها

  • ادامه اتفاقات عجیب در فوتبال ایران | شما بخندید، ما ادامه می‌دهیم!
  • دبیر بیست و دومین جشنواره ملی رسانه های ایران منصوب شد
  • کاهش فقر مطلق در ایران به روایت بانک جهانی
  • دبیر بیست‌ودومین جشنواره ملی رسانه‌های ایران منصوب شد
  • دبیر بیست و دومین جشنواره ملی رسانه‌های ایران منصوب شد
  • این در شأن فوتبال خوزستان نیست
  • بررسی زمینه‌های تحقق جهش تولید در بیست‌وهشتمین نمایشگاه نفت ایران
  • واکنش تند مازیار لرستانی به شایعه پیشنهاد ازدواجش به رابعه اسکویی | عکس
  • چراغ سبز اوسمار به مدیران پرسپولیس؛ سرمربی جذاب سرخ‌ها در ایران می‌ماند!
  • پزشکی که ماندن در ایران را به امکانات رفاهی امریکا ترجیح داد