Web Analytics Made Easy - Statcounter

جوادیان زاده از راهیابی شش شهر از استان یزد به مرحله نهایی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر کشور خبر داد.

مجید جوادیان زاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد با اشاره به اجرای طرح « شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر» توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در این طرح شهرهای مختلف کشور بر اساس ظرفیت های فرهنگی و هنری به عنوان شهرهای خلاق انتخاب می شوند که استان یزد نیز در این دوره توانست در بخش های مختلف به مرحله نهایی راه پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هیئت‌داوران اولین دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر اسامی شهرهای راه یافته به مرحله نهایی را اعلام کردند که از استان یزد در بخش های مختلف به شرح زیر به مرحله نهایی رسیدند.

جوادیان زاده بیان کرد: در حوزه ادبیات شهر بهاباد؛ در حوزه صنایع دستی و سنتی شهرهای میبد و بافق؛ درحوزه سینما شهر تفت؛ حوزه هنرهای تجسمی شهرهای یزد و مهریز و در حوزه هنرهای نمایشی نیز شهر بهاباد انتخاب شدند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد ادامه داد: بر اساس فراخوان هر شهر در سه رشته مجاز به شرکت در رقابت بود و گروه‌های نه‌ گانه هنری برای بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های فرهنگی وهنری شهر‌ها در رقابت شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر دیده شده است.

جوادیان زاده بیان کرد: بخش‌های این طرح شامل ۱- هنرهای تجسمی شامل خوشنویسی، نقاشی، نگارگری، سفال و سرامیک، منبت‌کاری، نساجی، گرافیک، مجسمه‌سازی و گرافیک ۲-هنرهای نمایشی شامل تعزیه، تئاتر، نمایش خیابانی و میدانی، نمایش آیینی و سنتی، نمایش‌نامه و نمایش ۳- موسیقی، ۴- مد و لباس، ۵- صنایع سنتی، ۶- ادبیات، ۷- رسانه و مطبوعات و بازی‌های رایانه‌ای، ۸- سینما و ۹- صنعت بسته‌بندی و چاپ بوده است.

وی در پایان گفت: شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر عنوان طرحی برای شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در شهرها و مناطق جغرافیایی ایران با نگاه آمایش سرزمینی و ایجاد شبکه‌هایی برای تعریف همکاری‌ها و برنامه‌های مشترک میان آن‌ها است. این طرح با محوریت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت نهادها و دستگاه‌های فعال فرهنگی و هنری در حوزه شهری از جمله سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و کمیسیون ملی یونسکو در حال اجراست.

پایان پیام/449

منبع: شبستان

کلیدواژه: شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر شبستان یزد مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر فرهنگ و ارشاد اسلامی خلاق فرهنگ و هنر مرحله نهایی جوادیان زاده استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۲۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی ۲ اثر نمایشی از قم به همایش سراسری بچه‌های مسجد

سید مهدی حسینی،رئیس حوزه هنری قم گفت: نمایش «راز» به نویسندگی و کارگردانی نرگس اسماعیلی از مسجد چهارده معصوم و نمایش «مرد شامی» نوشته علی‌اصغر ایمان‌زاده به کارگردانی محمدرضا جهانبخت از مسجد حضرت ابوالفضل(ع) دو اثر منتخب از استان قم است که در مرحله سراسری همایش بچه‌های مسجد حاضر خواهند بود.

وی بیان داشت: ۱۳ اثر حاضر در مرحله سراسری همایش بچه‌های مسجد از میان ۱۸۰ اثر متقاضی حضور در همایش و پس از بازبینی توسط داوران انتخاب شده‌اند.

رئیس حوزه هنری استان قم خاطرنشان کرد: آثار منتخب در مرحله نهایی جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد که از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه به میزبانی شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود، با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی تصریح کرد: حمایت از هنرمندان انقلابی و مسجدی از اولویت‌های مهم هنری استان قم در حمایت از تولید آثار فاخر است.

حسینی گفت: این جشنواره متمایز و هدفمند، فرصتی برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های گسترده‌ فضای فرهنگی و هنری مساجد و گروه‌های مذهبی در راستای پرورش استعدادهای هنری جوانان انقلابی و ترویج فرهنگ دینی با زبان هنرهای نمایشی است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • نگاه قرارگاهی در حوزه فرهنگ استان کرمانشاه
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی در کردستان مهیا است
  • سهم «هیچ» از اقتصاد خلاق
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از قم به همایش سراسری بچه‌های مسجد
  • به واسطه وجود بزرگانی مثل اقبال لاهوری با مردم کشور پاکستان احساس همدلی می‌کنیم
  • رونمایی از ۶ دستاورد صنایع خلاق و فرهنگی در رویداد ملی «مانوین»
  • برگزاری رویدادی نوآورانه در صنایع خلاق/رونمایی از منشور مسئولت اجتماعی شرکت‌های خلاق
  • شهر خلاق، فرصتی برای مشارکت مردم
  • آمادگی کامل آذربایجان شرقی برای برگزاری دور دوم انتخابات