Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-16@17:52:47 GMT

صنعت پرورش شترمرغ ناخوش‌احوال است

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۳۲۸۱۸

صنعت پرورش شترمرغ ناخوش‌احوال است

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مشکل تولیدکنندگان، تنها گرانی دان نیست در حالی که شاهد افزایش قیمت گوشت قرمز هستیم اما شترمرغ‌داران از نخریدن گوشت این پرنده حتی با کمترین قیمت گلایه‌مندند.

یک تولیدکننده شترمرغ گفت: امسال در این صنعت مشکلاتی همچون نبود سویا و افزایش سه‌برابری قیمت نهاده‌های دامی به وجود آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که گوشت شترمرغ زنده پارسال کیلویی حدود ۳۸ هزار تومان بوده است، اما امسال با قیمت ۲۵ هزار تومان مشتری‌ای وجود ندارد. قیمت تخم شترمرغ نیز با کاهش ۵۰ درصدی از ۳۰۰ هزار تومان به ۱۵۰ هزار تومان رسیده است.

سلمان اسحاقی نماینده مردم قائنات و زیرکو در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در بحث اعتباراتی که به واردات اختصاص پیدا می‌کند نیازبه بازنگری احساس می‌شود. تخصیص ارزهای دولتی برای واردات اجناس و محموله‌هایی که کشور نیازی به آنها ندارد نگران‌کننده است و برای حل مشکل در این حوزه نگاهی استانی لازم است.

محمود اشرفی معاون بهبود تولیدات دامی خراسان جنوبی گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان نمی‌تواند میزان نهاده مورد نیاز پرورش دهندگان شترمرغ را در استان تامین کند و در این حوزه با توجه به مشکلات در کشور و تحریم‌هایی که وجود دارد با کمبود نهاده مواجه هستیم. بر این اساس میزان سهمیه نهاده‌ای که به استان تعلق می‌گیرد بین پرورش‌دهندگان توزیع می‌شود.

وی تصریح کرد: در این خصوص یک کشتارگاه در حال کار است و یک کشتارگاه دیگر به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید که امید است با به بهره‌برداری رسیدن این کشتارگاه بخشی از مشکلات شترمرغ‌داران حل شود.

کد خبر 547697 برچسب‌ها دامداری استان خراسان جنوبی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دامداری استان خراسان جنوبی هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۲۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دام زنده امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳

بازار گوشت و دام تهران امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳، شاهد روند کاهشی قیمت‌ها در بازار مرغ و بوقلمون نسبت به روز پیش است.

قیمت مرغ کشتار امروز

براساس اعلام پایگاه خبری صنعت مرغداری و دامپروری، امروز هر کیلو مرغ کشتار در بازار ریزش را نسبت به روز پیش در پیش گرفت و ۷۹،۷۵۳ تومان خرید و فروش شد.

قیمت مرغ زنده در بازار

بازار گوشت مرغ همچنین شاهد روند نزولی قیمت مرغ زنده نسبت به روز پیش است، هر کیلو مرغ زنده در بازار ۵۶،۰۵۳ تومان معامله شد.

قیمت گوشت بوقلمون کشتار

در بازار گوشت طیور امروز هر کیلو بوقلمون کشتار در حالی معامله شده که نسبت به روز پیش کاهش محسوس قیمت را تجربه کرد و کیلویی ۸۰ هزار تومان معامله شد.

قیمت دام زنده و کشتار در بازار

هر کیلو دام در کشتارگاه امروز با ثبات قیمت را نسبت به روز گذشته تجربه کرده است و ۶۲۵ هزار تومان خرید و فروش شد. همچنین امروز قیمت دام زنده در بازار ثبات را در پیش گرفت و کیلویی ۳۰۰ هزار تومان معامله شد.

قیمت گوشت شترمرغ کشتار

امروز همچنین در بازار هر کیلو گوشت شترمرغ کشتار ۳۴۱ هزار تومان خرید و فروش شد که در مقایسه با روز گذشته تغییری را تجربه نکرده است.

قیمت گوشت قرمز منجمد امروز

هر کیلو گوشت منجمد گوساله هم طبق روال روز‌های اخیر در بازار امروز بدون تغییر نسبت به نرخ روز گذشته، ۳۲۰ هزار تومان قیمت گذاری و فروخته شده است.

منبع: اقتصادنیوز

tags # قیمت دام زنده سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • قیمت گوشت گوسفندی در بازار امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت گوشت مرغ امروز سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • رشد ۱۱ درصدی تولید گوشت بوقلمون در قزوین
  • قیمت دام زنده امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • فعالیت ۲۸ روستای بخش بابلکنار در صنعت نوغانداری
  • قیمت جدید گوشت، مرغ، روغن و برنج اعلام شد/ جدول قیمت
  • قیمت گوشت گوسفندی در بازار چقدر شد؟
  • علت افزایش قیمت گوشت مشخص شد
  • جمعیت دام سبک به ۷۱ میلیون راس رسید
  • قیمت گوشت مرغ، امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳