Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی صالحی با اشاره به برخی تخلفات صورت گرفته در روند توزیع بار میان رانندگان کامیون که منجر به شکایات متعددی در این حوزه شده بود، از برخورد قاطع دستگاه قضایی این استان با تخلفات مربوط به حوزه حمل و نقل و توزیع بار در پایانه های حمل و نقل و گمرکات خبر داد.

به گفته رییس کل دادگستری استان هرمزگان با ورود دستگاه قضایی استان به این موضوع و اتخاد تمهیدات قانونی به موازات نظارت مستمر و مقابله با تخلفات با محوریت دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و اقدامات انجام شده در راستای احقاق حقوق رانندگان و توزیع عادلانه بار ، موجبات افزایش رضایت مندی و احقاق حقوق بیش از ۴۸۵ هزار راننده ناوگان باری در سراسر کشور که مبدأ و مقصد ترانزیت خود را پایانه ها و گمرکات استان هرمزگان قرار داده اند فراهم شده و پیام های تقدیر و تشکر مسئولان، رانندگان شریف و اقشار مختلف مردم را نسبت به اقدام به موقع قوه قضاییه به دنبال داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی صالحی در ادامه افزود: با توجه به تخلفات مکرر که در ارتباط با توزیع بار، جعل بارنامه، تنظیم صوری سند مالکیت کامیون ها به نام شرکت های حمل و نقل، اخذ رشوه ، پولشویی و فرار مالیاتی که در این حوزه وجود داشت، با اتخاد تمهیدات مقابله ای و اقدامات پیشگیرانه از جمله استقرار تیم های ویژه پلیس امنیت اقتصادی و تقویت سامانه موجود در بنادر، پایانه‌ها و گمرکات، تاکنون چندین نفر از اعضای انجمن های صنفی و همچنین برخی از مسئولان شرکت های متخلف حمل و نقل که در ارتکاب اعمال مجرمانه مشارکت داشته اند، دستگیر و بیش از ۱۱۰ کامیون مرتبط با این تخلفات از دریافت خدمات در سامانه حمل و نقل منع شده اند.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا، پنج شرکت حمل و نقل متخلف از فعالیت و دریافت خدمات منع شده اند که در نتیجه برخورد با متخلفان حوزه حمل و نقل در استان هرمزگان به عنوان دروازه ترانزیت کشور، هم اکنون مدت انتظار و معطلی رانندگان برای دریافت بار به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

عالی ترین مقام قضایی استان هرمزگان همچنین با تشکر از همکاری دیده بانان پیشگیری از وقوع جرم در جهت تحقق این موفقیت تصریح کرد: گزارشات ارسالی از سوی مردم و رانندگان شریف در کسب این توفیقات بسیار حائز اهمیت بوده است.

وی همچنین یادآور شد: باتوجه به اینکه تیم های ویژه ای از پلیس امنیت اقتصادی، مأمور دریافت گزارشات دریافتی پیرامون جرائم و تخلفات در این حوزه شده اند، از عموم رانندگان میخواهیم اطلاعات و گزارشات خود را بلافاصله به دستگاه قضایی استان اعلام کنند.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان تأکید کرد: در صورت گزارش ضابطین مبنی بر هرگونه تخلف و بی توجهی به نوبت دهی از سوی متصدیان، مسئولان توزیع بار و شرکت‌های حمل و نقل، یا دریافت مبالغ اضافی، با متخلفان بر اساس موازین قانونی برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/88055

منبع: فارس

کلیدواژه: حمل و نقل هرمزگان دستگیری پیشگیری انجمن رانندگان استان هرمزگان توزیع بار حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۳۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع قطعی برق در بستک و جزیره هرمز

مهرداد حسن زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: برق روستای لاورمیستان شهرستان بستک و جزیره هرمز که بامداد امروز بر اثر بارندگی قطع شده بود، وصل شد.

وی افزود: هم اکنون برق برخی از روستا‌های بخش مرکزی شهرستان بندرعباس و غرب جزیره قشم قطع است و تلاش برای وصل برق تمام مناطق استان ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • افسردگی شدید میان اعضای یک خانواده منتقل می‌شود
  • معرفی اعضای جدید انجمن تهیه کنندگان فیلم بلند مشهد
  • باید در بخش حمل و نقل سرمایه‌گذاری شود
  • برنامه ریزی چین برای ساخت مرکز حمل و نقلی در ازبکستان جهت ارتقا مسیر تا اروپا
  • رفع قطعی برق در بستک و جزیره هرمز
  • برق مناطقی از هرمزگان وصل شد
  • حضور میدانی مدیران اجرایی برای مهار سیلاب
  • قطعی برق در برخی محلات بندرعباس
  • سن دریافت گواهینامه در سال 1403 تغییر کرد
  • بارش باران در هرمزگان