Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرام محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا یکی از رسالت‌های استاندارد را نمونه برداری و نظارت بر صادرات روغن سوخت تقطیری در این شهرستان به مقصد افغانستان اعلام کرد و اظهار داشت: پس از نمونه‌برداری انجام شده مخازن ۲۸ تانکر حاوی روغن سوخت تقطیری به وزن ۷۲۰ تُن تایید و سپس پملب شد.
 
وی با اشاره به اینکه بازرسی از واحدهای تولیدی سوخت تقطیری در این شهرستان با حضور ادارات استاندارد، شرکت نفت، صنعت، معدن و تجارت و کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام شد، اضافه کرد: نمونه برداری و تعیین ماهیت روغن سوخت تقطیری از واحد تولیدی نیکران شیمی و پویا روغن غرب قروه به منظور تعیین ماهیت فرآورده صادراتی و جلوگیری از قاچاق سوخت‌های یارانه‌ای در طول سال انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسوول اداره استاندارد قروه یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون این ۷۲۰ تُن نخستین محموله صادراتی سوخت تقطیری تولید شده توسط این ۲ واحدتولیدی صادرات محور در شهرستان است.

سوخت تقطیری به عنوان یک محصول جانبی در صنعت بازیافت روغن‌های کارکرده دارای ارزش بالایی است. این ماده نوعی ماده سبک پایه نفتی است که به عنوان سوخت صنعتی قابل استفاده بوده و با توجه به کیفیت نسبتا مناسب آن قابلیت صادرات نیز دارا است.

منشا این ماده نیز مواد هیدروکربنی سبک حاصل از شکسته شدن ملکول‌های روغن در داخل موتورهای درون سوز است که بعد از مدتی به دلیل انباشته شدن این ملکول‌ها عملا کیفیت روغن افت می‌کند و روغن باید تعویض شود.

در حال حاضر ۳۵۴ واحد تولیدی در استان کردستان زیر پوشش استاندارد هستند.

برچسب‌ها افغانستان سازمان ملی استاندارد ایران قروه صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افغانستان سازمان ملی استاندارد ایران قروه صادرات غیر نفتی افغانستان سازمان ملی استاندارد ایران قروه صادرات غیر نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۳۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد

مهدی ضیغمی، رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران در حاشیه نشست خبری ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران و دومین اجلاس همکاری های اقتصادی ایران و آفریقا در جمع خبرنگاران گفت: ایران بازارهای صادراتی عراق را از دست نخواهد داد. امیدواریم توافق جامع تجاری میان ایران و عراق به زودی امضا شود تا ایران بتواند به رقم توافق شده ۲۰ میلیارد دلار در تجارت با این کشور برسد.

ضیغمی در مورد صادرات خودرو از ایران به روسیه اظهار کرد: با مجوزی که از سوی استاندارد روسیه ارسال شده صادرات به روسیه و منطقه اوراسیا اتفاق خواهد افتاد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه/آتش سوزی موجب مسدود شدن جاده شد
  • یک میلیارد دلار صادرات از نمایشگاه اکسپو ایران
  • صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد
  • کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در بندرکلاهی شهرستان میناب
  • سبزیجات سرشار از پروتئین را بشناسید
  • ضوابط جدید تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان
  • واژگونی تانکر روغن به دلیل خواب‌آلودگی راننده
  • آزمون ۱۰۵ نازل جایگاه‌های عرضه سی ان جی خراسان جنوبی