Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، فروشندگان موبایل در این شهر با بیان اینکه قیمت موبایل با مقداری کم‌ و زیاد در اکثر مغازه‌ها به یک قیمت واحد رسیده است، دلیل افزایش قیمت گوشی را نوسان در بازار ارز و دلار دانسته و معتقدند این قیمت‌ها برای گوشی‌های هوشمند حباب است و قیمت واقعی آن‌ها نیست.

در روزهای اخیر خرید تلفن همراه برای مصرف‌کننده کاهش‌ یافته است به‌ طوری‌که به گفته فروشندگان موبایل با شیوع کرونا و قوت گرفتن آموزش‌های مجازی و آنلاین در دو هفته اخیر گوشی تلفن همراه ۳۰ درصد گران شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرایط خرید گوشی برای خانواده‌ها فراهم نیست

یکی از شهروندان کاشانی حاضر در بازار موبایل این شهر در ارتباط با استفاده از موبایل در آموزش مجازی برای فرزند خود می‌گوید: اکثر خانواده‌ها به خاطر شرایط اقتصادی نمی‌توانند گوشی هوشمند برای فرزند خود تهیه کنند و به نظر من دانش‌آموزان آموزش در فضای مجازی را جدی نمی‌گیرند و این ابزار بیشتر برای بازی کردن بچه‌ها است؛ اگر ما والدین به فرزندانمان کمک نکنیم ممکن است از دروس خود عقب بیافتند.

وی می‌گوید: استفاده از فضای مجازی برای آموزش با معضلاتی مثل، هزینه‌های اینترنت در این شرایط اقتصادی که متاسفانه قیمت خرید اینترنت هم به شدت افزایش داشته است، نبود هزینه خرید موبایل برای برخی خانواده‌ها و مشکلات آموزشی به همراه داشته است.

 

افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت انواع تلفن همراه در یک هفته اخیر

عباس صباغی نیز در گفت‌وگو خبرنگار فارس در کاشان، بابیان اینکه قیمت تلفن همراه در بازار نسبت به یک هفته پیش ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: قیمت‌گذاری گوشی در تهران و بر اساس قیمت‌های شرکت‌های واردکننده مشخص می‌شود.

رئیس اتحادیه صنفی فروش و خدمات انواع تلفن کاشان، با اشاره به اینکه نهادهای نظارتی هیچ‌گونه نظارتی در این بازار ندارند و قیمت‌ها در تهران تعیین می‌شود و در تمامی ایران تقریباً یکسان است، افزود: یکی از مهم‌ترین علل این موضوع افزایش تقاضای مردم برای خرید تلفن همراه برای شرکت فرزندانشان در کلاس‌های مجازی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر حتی مثل قبل نیست که قیمت تلفن همراه بر مبنای دلار مشخص شود چراکه دلار هم‌اکنون تقریباً ۲۴ هزار تومان است ولی قیمت انواع گوشی بر مبنای دلار ۳۳ هزار تومان عرضه و به فروش می‌رسد.

صباغی با بیان اینکه این افزایش قیمت یک حباب است، تصریح کرد: گوشی تلفن همراه در حال حاضر در بازار تهران قیمت را روز به‌ روز بالا می‌برد به‌ نحوی‌که در برخی از ساعات شبانه با چک کردن قیمت گوشی موبایل می‌بینیم که قیمت‌ها رابین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان و حتی بیشتر افزایش می‌یابد.

رئیس اتحادیه صنفی فروش و خدمات انواع تلفن کاشان، بابیان اینکه بعد از شروع سال تحصیلی افزایش قیمت گوشی هوشمند شدت گرفته است، تصریح کرد: با توجه به خرید و فروش موبایل در بازار، احتمال دارد تا دو هفته آینده حتی این روال افزایش قیمت ادامه داشته باشد اما این روال افزایش قیمت هرلحظه ممکن است متوقف شود.

 

 

وی با اشاره به اینکه مثل گذشته امکان تهیه تلفن همراه از طریق قاچاق و خرید از بازارچه‌های مرزی نیست، خاطرنشان کرد: در حال حاضر گوشی هوشمند باید ریجیستر گمرکی شود این امکان قاچاق تلفن همراه وجود ندارد اما در گذشته امکان خرید تلفن همراه تلفن همراه از بازارچه مرزی بوده است.

صباغی بابیان اینکه، تهیه و توزیع تلفن همراه در اختیار یک تعداد شرکت خاص افتاده است، ابراز داشت: بهترین راه تهیه تلفن همراه از طریق شرکت‌های واردکننده است که تضمین شرکتی هم دارند که این موضوع سبب شده است تعیین قیمت تلفن‌های همراه هم به عبارتی در اختیار این شرکت‌ها قرار بگیرد.

رئیس اتحادیه صنفی فروش و خدمات انواع تلفن کاشان با اشاره به اینکه خرید تلفن همراه از بازارچه مرزی به‌ صرفه نیست، گفت: با خرید گوشی از بازارچه مرزی تلفن همراه باید ریجیستر شود، با توجه به اینکه مسافرت‌های خارج از کشور کاهش‌یافته است، قیمت هر پاسپورت برای رجیستری موبایل حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و برای مثال یک گوشی حدود سه‌میلیونی با گمرکی و رجیستری حدود شش تا شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه دارد و از این لحاظ به‌صرفه نیست که گوشی از بازارچه مرزی تهیه شود.

انتهای پیام/۶۳۰۱۸/ص۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: تلفن همراه کاشان افزایش قیمت قیمت بازارچه مرزی خرید تلفن همراه تلفن همراه تلفن همراه افزایش قیمت هزار تومان انواع تلفن قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۳۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از پشت پرده گرانی خودرو

نوسانات قیمتی در بازار خودرو برای روز‌ها نزولی بوده‌است؛ توقف رشد قیمت دلار و حتی نزولی شدن روند قیمت آن از یک سو و از سوی دیگر آرامش سیاسی در فضای کشور منجر به رکود در بازار خودرو و ریزش قیمت‌ها شده‌است؛ با این وجود طبق گفته فیروز نادری کارشناس بازار خودرو، خودروسازان با اقدامی که برای بالا بردن قیمت کارخانه خودرو‌ها انجام داده‌اند، جلوی ریزش قیمت برخی از خودرو‌ها را کشیدند.

به گزارش خبر آنلاین، برای اطلاع از میزان کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو در ۲۴ ساعت گذشته، گزارش زیر را بخوانید.

فیروز نادری، کارشناس بازار خودرو، در گفتگو با خبرنگاران و در خصوص روندی که بازار خودرو در پیش گرفته‌است؛ گفت: «کاهش قیمت خودرو خیلی جزئی است. بازار خودرو در حال حاضر در رکود به سر می‌برد. تنش‌ها به حداقل رسیده‌است و قیمت دلار نیز ثابت شده‌است و از طرفی روند نزولی نیز گرفته‌است. در این بین، اما خودروسازان از جمله ایران‌خودرو سایپا و قیمت کارخانه برخی از خودرو‌ها را بالا برده‌اند، به عنوان مثال این کارخانه قیمت کارخانه پژو پارس معمولی را از ۳۰۸ میلیون تومان به ۴۵۰ میلیون تومان افزایش داده‌است که به معنای ۵۰ درصد افزایش قیمت است.»

او در ادامه گفت: «این اقدام به التهابات بازار خودرو دامن می‌زند و شوک قیمتی در انتظار بازار خودرو است؛ اگر خودروساز این اقدام را صورت نمی‌داد، کاهش قیمت خودرو ادامه‌دار بود، اما با این کار جلوی افت قیمت خودرو را گرفت.»

دیگر خبرها

  • میان افزایش حقوق کارگران و قیمت کالاها، توازن برقرار شود
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ سلاطین بازار موبایل چقدر فروخته می‌شوند؟
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • قیمت انواع گوشی موبایل در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • توقیف محموله گوشی‌های تلفن همراه در مرز بانه
  • دستگیری ۷۰ سارق و کشف ۵۰۰ موبایل مسروقه در پایتخت
  • دستگیری سارقی که مجهز به پابند الکترونیک بود
  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت ایرانی برای تولید گوشی موبایل تسهیلات دریافت کردند
  • رونمایی از پشت پرده گرانی خودرو